میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
madcar-tutorial-documentation
پنج‌شنبه 9 آبان 1392
در
آموزشها

آموزش ریگینگ اتومبیل با پلاگین MadCar

پنج‌شنبه 9 آبان 1392
با امید به خدا امروز اولین دانشنامه وبسایت رو منتشر میکنیم و در این مقاله قصد داریم شما رو با فرآیند کامل ریگینگ یک اتومبیل توسط پلاگین MadCar در نرم افزار 3ds Max آشنا کنیم و سعی میکنم در طول آموزش با برخی پارامترها و ابزارهای اصلی این پلاگین قدرتمند نیز آشنا بشیم . همونطوری که احتمالا میدونید برای ریگینگ یک اتومبیل روشهای مختلفی وجود داره که ما قبلا در مطلبی با عنوان ( رانندگی در 3ds Max ) برخی از این پلاگین‌ها رو برای شما معرفی کردیم و حالا میخوایم نگاهی بندازیم به پلاگین MadCar و روش ریگ اتومبیل توسط این پلاگین .
 
قبلا این پلاگین در ایران جایگاه ویژه ای داشت و استفاده های زیادی ازش میشد ولی چند سالی میشه که شاید خیلی اونطوری که باید کسی بهش توجهی نداره و احتمالا دلیلش هم میتونه معروف شدن پلاگین Craft Director Studio باشه . البته هیچ شکی به قدرت Craft Director Studio نیست ! از ویژگی های برجسته کرفت میشه به قدرت فوق العاده در شبیه سازی، سادگی در تنظیمات، انعطاف‌پذیری، اینترفیس روان و کاربرپسند و ... اشاره کرد . البته به هیچ وجه قصد مقایسه این دو پلاگین رو ندارم چون اصلا قابل مقایسه هم نیستن ولی یک مساله ای اینجا وجود داره و اونم اینکه حالا که پلاگین کرفت اینقدر محبوب شده ما نباید پلاگین قدرتمندی مثل MadCar رو فراموش کنیم ! پلاگین MadCar در عین سادگی بسیار حرفه ای عمل میکنه و به جرات میتونم بگم که شاید در بعضی مواقع شما نتیجه ای رو با MadCar بدست بیارید که ساخت مشابه اون با Craft خیلی سخت و شاید هم غیرممکن باشه !
 
به همین دلیل در این مقاله میپردازیم به آموزش گام به گام پلاگین MadCar که بطور کل میتونم بگم این مقاله شامل دو قسمت اصلی میشه . ابتدا با ابزارهای اصلی و آیتم های اون آشنا خواهیم شد و سپس ادامه کار رو با یک آموزش تصویری بصورت گام به گام پیش میریم تا بتونیم یک اتومبیل رو ریگ و انیمیت کنیم .
 

 
مشاهده آنلاین مقاله :
 

 
امیدوارم که مقاله مورد توجهتون قرار گرفته باشه و بتونید بخوبی از این پلاگین قدرتمند استفاده کنید
توجه داشته باشید که لینک دانلود این پلاگین در بخش دانلود موجوده
 
دوستان ساخت و ارائه اینگونه مقالات و مطالب انرژی و زمان زیادی رو میگیره و برای اینکه اینگونه فعالیتها ادامه پیدا کنه به حضور گرم شما نیاز داریم . درضمن میدونید که بخش دانشنامه هنوز ابتدای راهه و به پیشنهادات و نظرات شما خیلی خیلی نیاز داره . پس منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
 
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 53 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید