میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
iray-for-3ds-max-2016-and-maya-2016-released
دوشنبه 7 دی 1394
در
اخبار دنیای CG

و حالا انجین Iray برای هر دو نرم افزار 3ds Max و Maya

دوشنبه 7 دی 1394
هفته گذشته کمپانی بزرگ NVIDIA حرکت واقعا برجسته ای رو انجام داد و بازهم تونست نام خودش رو در سرتیتر خبرهای دنیای CG بیاره. البته بخاطر تراکم مطالبی که تا همین چند روز پیش داشتیم این فرصت بوجود نیومد که درخصوص این خبر مهم صحبت کنیم. اما الان این امکان بوجود اومده تا نگاه کوتاهی به این خبر مهم و جالب داشته باشیم.
 
طبعا وقتی نام NVIDIA میشنویم ناخودآگاه به یاد گرافیک می افتیم و این کمپانی در بخش نرم افزاری با انجین قدرتمند خودش یعنی Iray بعنوان یک انجین کاملا GPU Based، اتفاقات جالبی رو در این عرصه رقم زده. موتور رندر Iray برای کاربران 3ds Max نباید نامی نا آشنا و غریبه باشه چراکه تا الان چندسالی میشه اتودسک یک نسخه از این انجین فوق العاده قدرتمند رو بر روی نرم افزار 3ds Max قرار داده. ولی اینبار صحبت صرفا از نرم افزار مکس نیست و نام مایا در این بین بشدت خودنمایی میکنه.
 
01-iray-for-maya
 
شاید بخاطر داشته باشید که بیش از 2 سال پیش گروهی بنام [0x1] برای اولینبار در سیگراف 2013 صحبت از Iray درکنار مایا میکردن و یک نسخه کاملا قابل قبول و البته نسبتا گرونی رو برای برای مایا ارائه دادن. اتفاقا در مطلب (از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013) هم بهش اشاره ای داشتیم و پس از سیگراف این نسخه ارائه شد. اما اینبار NVIDIA اقدام به توسعه و انتشار نسخه جدیدی از Iray برای نرم افزارهای 3ds Max 2016 و همینطور Maya 2016 کرده که یکی از ویژگی های اصلی این نسخه کاملا فیزیکال بودن متریال های این انجین هست.
 
همچنین این نسخه با نرم افزار Maya کاملا یکپارچه و هماهنگ شده. پلاگین های ارائه شده انجین Iray برای Maya تا پیش از این به هیچ وجه از این ویژگی بهرمند نبودن و همین موضوع بعنوان عدم سازگاری کامل با نرم افزار مایا یکی از مشکلات اصلی این انجین محسوب میشد.
 
02-iray-for-3ds-max
 
اینبار انویدیا گامی بلند در جهت توسعه و پیشرفت عرصه موتورهای رندرینگ برداشته. ویدئویی از طرف NVIDIA برای معرفی نسخه مخصوص مایا ارائه شده که واقعا جذاب و دیدنیه. پیشنهاد میکنم اونو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 32 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 29 مگابایت

 
اما بدون شک تماشای ویدئوی معرفی Iray برای نرم افزار 3ds Max هم خالی از لطف نیست. مطمئنم که از تماشای این ویدئو شگفت زده میشید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 7 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 45 مگابایت

 
یکی دیگه از خبرهای خوب درخصوص این موتور رندر اینه که با تمامی GPU های شرکت NVIDIA سازگاری داره و دوستانی که از کارت گرافیک این کمپانی استفاده میکنن نباید مشکلی در استفاده از این انجین داشته باشن.
 
کمپانی NVIDIA نسخه Trial با مدت زمان 90 روز رو برای دانلود قرار داده، اما از اونجایی که این کمپانی ایران رو تحریم کرده، برای کاربران داخلی امکان ورود به سایتش بصورت مستیم وجود نداره به همین خاطر من لینک دانلود مستقیم این نسخه رو در تالار گفتگو برای شما عزیزان قرار دادم.
 
 
امیدوارم بتونید بخوبی ازش استفاده کنید. درضمن اگه هرگونه سوالی درخصوص دانلود، نصب و فعالسازی این موتور داشتید توی همون تاپیکی که در بالا لینکش رو قرار دادم، مطرح کنید.
 
حتما نظرتون رو درخصوص این موتور رندر برامون بنویسید. منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 56 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید