میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انتشار موتور رندر MoonRay کمپانی DreamWorks
یکشنبه 23 مرداد 1401
در
اخبار دنیای CG

انتشار موتور رندر MoonRay کمپانی DreamWorks

یکشنبه 23 مرداد 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ در ابتدای آگوست، کمپانی DreamWorks با انتشار خبری، علاقه مندان دنیای CG را شگفت زده کرد؛ بله موتور رندر MoonRay از این کمپانی بزودی در دسترس همگان و البته open-source منتشر میشه که این خبر بسیار بسیار عالی هستش و در این مطلب قصد داریم بیشتر این موتور رندر رو بشناسیم. پس تا پایان با من همراه باشید...


MoonRay یک موتور رندر in-house در پروداکشن کمپانی DreamWorks هستش که در سال 2019 جایزه Entertainment Technology Lumiere را کسب کرده و در بسیاری از انیمیشن های محبوب مثل How to Train Your Dragon و The Hidden World و Trolls World Tour و The Bad Guys و The Last Wish و... استفاده شده است. خب این موتور رندر از ابتدا توسط تیم داخلی کمپانی DreamWorks توسعه داده شده که شامل یک کتابخانه گسترده از متریال های PBR (physically based) و USD Hydra render delegate و قابلیت multi-machine و همچنین قابلیت cloud rendering از طریق Arras distributed computation framework است.


اگر بخواهیم نگاه فنی به MoonRay داشته باشیم، باید بدونیم که این یک موتور رندر Monte Carlo Path Tracer هستش که از ابتدا با تمرکز بر کارایی و scalability بالا طراحی شده است. از قابلیت های منحصر به فرد MoonRay این هست که    می تواند نتایج photorealistic و stylized را به شما ارائه دهد. البته این رو باید بدونید که MoonRay بر اساس یک معماری پیشرفته و بسیار مقیاس پذیر و بدون کد قدیمی ساخته شده است.


از ویژگی های دیگر این موتور رندر می توان به کارایی بالا شامل پشتیبانی از distributed rendering و پشتیبانی از حالت XPU (استفاده همزمان CPU و GPU در رندر) و path tracing اشاره کرد. 

البته این موتور رندر قابلیت های بسیار زیادی را دارد که می توانید بر روی این لینک کلیک کنید تا با بیشتر قابلیت های MoonRay آشنا بشید.

MoonRay تحت مجوز منبع باز Apache 2.0 اواخر امسال در دسترس همگان خواهد بود.

در آخر از شما دعوت می کنم تا در ویدیوی زیر با ویژگی های MoonRay آشنا بشید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 7 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید