میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
سه‌شنبه 27 مهر 1400
در
اخبار دنیای CG

نسخه 7.0.0.0 موتور رندر آرنولد منتشر شد

سه‌شنبه 27 مهر 1400

کمپانی آتودسک در روز 18 اکتبر از انتشار نسخه 7.0.0.0 موتور رندر Arnold خبر داد. از ویژگی های اصلی این نسخه می توان به اضافه شدن یک Denoiser جدید بنام Intel®'s Open Image Denoise که به اختصار Oidn و بهبود scalability بر روی GPU و در نهایت عملکرد و تعامل بهتر این موتور رندر، اشاره کرد.

در ابتدا دعوت می کنم ویدیو زیر که مربوط به ویژگی های نسخه جدید موتور رندر Arnold است را ببینید.



Open Image Denoise imager :

در پنجره ARV (Arnold RenderView) و در قسمت Post یک Denoiser جدید تحت عنوان Intel®'s Open Image Denoise افزوده شده است. به این Denoiser که به اختصار OIDN گفته میشه، عملکرد بسیار سریعی داره که بر پایه CPU عملیات Denoise تصویر رو انجام میده.
در تصاویر زیر نمونه عملکرد این Denoiser قدرتمند رو می بینیم:




لازم به ذکره که میزان Sampling تصاویر بالا در Camera (AA) بر روی عدد 3 و diffuse بر روی عدد 2 و specular بر روی عدد 2 و همچنین transmission بر روی عدد 2 است.

Higher quality AI denoising:

اکنون از Denoiser OptiX و OIDN می توانیم در یک AOV با نام denoise_albedo_noisy بعنوان ویژگی Albedo AOV که در اختیار ما قرار میدهد، استفاده کنیم. این در واقع specular reflections و refractions رو به albedo اضافه میکنه که میتونه باعث بهبود کیفیت عملیات Denoising بشه.
در تصاویر زیر یک مقایسه بین undenoised و Optix denoised با AOV قدیم و جدید albedo را مشاهده می کنید.



LUT based tone mapping:

در پنجره ARV و در قسمت Post قابلیت پشتیبانی از فایل های LUT در imager_tonemap افزوده شده است.




Imager_color_curves:

در پنجره ARV و در قسمت Post یک Imager جدید تحت عنوان Imager_color_curves افزوده شده است که قابلیت کنترل brightness و color curves افزوده شده را دارد. این Imager جدید این امکان رو میده که بصورت Curveهای جداگانه بر روی سه کانال R و G و B کار کنیم.



Added support for multiple parallel render sessions on CPU:

در این نسخه قابلیت این رو داریم که بصورت موازی و همزمان عملیات رندر تحت CPU را بر روی render sessionهای مختلف اجرا کنیم.



Visible lights now transparent:

نورهای visible یا مرئی در حال حاضر در این نسخه transparent یا شفاف هستند. در نسخه های قبلی Arnold وقتی که به نور Area Light مثلا یک تصویر Soft Light رو اعمال میکردیم و اگر قرار بود اون نور در رندر Visible باشه، قسمت مشکی اطراف منبع نور به هیچ وجه Mask نمیشد و تو رندر قابل مشاهده بود که در واقع یک ضعف محسوب میشد. اما در این نسخه شاهد رفع این موضوع هستیم که حتی منبع نور با reflection نور بر روی سطح کاملا به یک شکل دیده میشه.



SSS setnames with randomwalk:

ما میتونیم در قسمت SSS مابین آبجکت هایی که بهم متصل شدن هم، SSS رو پردازش کنیم. اما در نسخه های قبلی Arnold برای اینکه بتونیم به این شرایط برسیم، فقط باید حالت SSS رو بر روی diffusion قرار میدادیم و از حالت های randomwalk نمیتونستیم استفاده کنیم. اما در نسخه جدید Arnold قابلیت این رو داریم که SSS setnames رو برای حالت randomwalk داشته باشیم.



Render in ACEScg by default:

color manager موتور رندر Arnold بطور پیش فرض ازOCIO استفاده میکنه. آرنولد در فضای رنگی ACEScg بصورت پیش فرض، عملیات رندر رو انجام میده.


GPU Enhancements:

در این نسخه جدید Arnold با بهبود GPU روبه رو هستیم که مقدارِ VRam استفاده شده توسط polymesheها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده. صحنه هایی که دارای subdivisionهای سنگینی هستند از 33 درصد GPU memory کمتری برای geometry استفاده خواهند کرد.


همچنین در بحث بهبود عملکرد GPU شاهد کاهش استفاده از VRam برای GPU volumes هستیم. در نسخه 6.2.1 قابلیت استفاده از سیستم NVIDIA's NanoVDB برای رندر OpenVDB volumes تحت GPU افزوده شد که تا حد زیادی GPU memory مورد نیاز برای OpenVDB volumes رو کاهش داد. اما در نسخه جدید Arnold (نسخه 7.0) NanoVDB volumes بیشتر بهبود پیدا کرده، بطوری که تقریبا شاهد کاهش استفاده 50 الی 60 درصدی GPU memory در صحنه های volumetric هستیم.



و در نهایت تغییرات عمده ای رو در این نسخه ی جدید Arnold داریم که بصورت Bullet point بهشون اشاره می کنم:

- Automatic selection of box filtering with OIDN and OptiX denoisers

- Multiple outputs for shaders

- kick ascii render mode

- Standard OCIO configuration

- Multi-part EXR

- Write AOVs to multiple formats

- OSL UDIMs

- Use Existing TX

- Cryptomatte 1.1.2

- Support for MaterialX v1.38

- Matte support

- USD Enhancements

- API Additions

- Improved imagers refresh rate in IPR

- Improved support for imagers shared by multiple drivers

- Improved filter performance in progressive rendering

- Ignore imagers option


امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید، در بخش نظرات به ما بگید چقدر این ویژگی ها در این نسخه میتونه به شما کمک کنه؟

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 8 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید