میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
اولین آپدیت Maya 2023 منتشر شد
یکشنبه 29 خرداد 1401
در
اخبار دنیای CG

اولین آپدیت Maya 2023 منتشر شد

یکشنبه 29 خرداد 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ در تاریخ 15 Jun کمپانی Autodesk اولین آپدیت نسخه 2023 نرم افزار مایا را منتشر کرد. اگر از ویژگی های نسخه 2023 مایا اطلاعی ندارید، حتما پیشنهاد میکنم مطلب نقد و بررسی مایا 2023 رو ابتدا مطالعه کنید.

در این مطلب قصد داریم به ویژگی های افزوده شده در این آپدیت، اشاره کنیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.


Boolean Updates

همانطور که مطلع هستید در نسخه 2023 ابزار Boolean آپدیت شده و تنظیمات جدیدی را در دل خودش جا داده. قبل از این در بحث مدلسازی، به همه پیشنهاد میشد که خیلی از ابزار Boolean استفاده نکنند چراکه توپولوژی مدل را بهم میریزه و نتیجه خیلی بدی را میده. اما ابزار جدید Boolean در نسخه 2023 یک Magic یا جادو نامیده میشه.


در نسخه 2023 شاهد افزوده شدن گزینه های جدیدی شامل Slice و Hole Punch و Cut Out و Split Edges به Boolean بودیم و حالا در این آپدیت Boolean stack به مدلسازان کنترل بیشتری در هنگام افزودن و ویرایش آبجکت های ورودی جدید می‌دهد. علاوه بر این، یک گزینه جدید بنام Interactive Update افزوده شده است که راهی سریع برای کاهش عملکرد slow boolean در حین کار با صحنه های متراکم ارائه می دهد.

همچنین قابلیت Quickly duplicate boolean در Boolean stack فراهم شده تا بتوانید آبجکت های ورودی را به سرعت کپی کنید.


قبلا یک input object جدید بعنوان Union operation در حالت Wireframe به boolean nodeهای موجود افزوده میشد. اما اکنون می‌توانید پیش‌فرض‌های خود را با استفاده از گزینه‌های (Operation for new inputs and Input object display) در گزینه‌های Boolean stack و Boolean Operation تنظیم کنید.


در نسخه 2023 و همچنین در این آپدیت، شاهد این هستیم که آتودسک Focus زیادی بر روی ابزار Boolean داره، چرا که اکثر Artistها در بیشتر مواقع به دلیل وجود محدودیت و اتفاقات ناگوار در توپولوژی مدل، از این ابزار استفاده نمی کردند، اما حالا Boolean یک ابزار Magic در نسخه 2023 شناخته میشه.


Vertex Color Changes

در این آپدیت ابزار Paint Vertex Color بهبود یافته است که حالا این قابلیت وجود داره که عملیات Painting را R/G/B/A (بسته به انتخاب کانال) محدود کنید و همچنین قابلیت Display color as greyscale در این ابزار افزوده شده است.


Improved USD Integration

در این آپدیت شاهد چندین پیشرفت و رفع باگ مهم در USD Maya هستیم. از جمله آپدیت های مهم در بحث USD می توان به پشتیبانی گسترده از MaterialX و افزایش پشتیبانی از شیدرهای native مایا مانند color correction و AMD’s MaterialX Library اشاره کنیم.



New HumanIK Character template

در بخش HumanIK یک Character Template جامع با نام FullRigControlsConfig.xml, به همراه استخوان‌ها و مفاصل اضافی در این آپدیت جدید 2023 افزده شده است. 



Updated Substance plug-in

مایا 2023.1 شامل نسخه 2.2.3 پلاگین Substance است که در این نسخه دستور جدیدی تحت عنوان substanceNodeGetGraphMetadata افزوده است.


Arnold for Maya 5.1.2

موتور رندر آرنولد با نسخه MtoA 5.1.2 در اولین آپدیت 2023 حضور دارد که شاهد Bug Fix و بهبود عملکرد USD و... هستیم.


Operator SDK in Bifrost

پروژه عظیم Bifrost که سالهاست در دستور کار کمپانی Autodesk است، در هر نسخه از مایا، دستخوش تغییرات و افزوده شدن ویژگی هایی در این بخش است. اولین SDK عمومی برای Bifrost graph به کتابخانه های C++ موجود اجازه می دهد تا به Bifrost آورده شوند و بعنوان first-class citizens یک Graph استفاده شوند.


این نکته را مد نظر داشته باشید که Bifrost 2.5 به همراه نسخه 2023.1 مایا ارائه نشده است و شما باید جداگانه از وبسایت Autodesk دانلود کنید.


ما در CGSector همیشه سعی بر این داریم که اخبار جدید نرم افزارها را پوشش بدیم تا شما مخاطبان عزیز این اخبار را از این وبسایت دنبال کنید. اگر کاربر مایا هستید حتما نظرات خودتون را با ما در میان بگذارید.

پژمان رجبی
Texturing-LookDev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 8 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید