میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انجین V-Ray 6 برای Maya منتشر شد
یکشنبه 13 شهریور 1401
در
اخبار دنیای CG

انجین V-Ray 6 برای Maya منتشر شد

یکشنبه 13 شهریور 1401

امروز با یک خبر ویژه برای کاربران نرم افزار مایا خدمت شما رسیدیم. کمپانی Chaos اعلام کرد که بالاخره انجین V-Ray 6 برای نرم افزار Maya رو هم امروز منتشر کرده. این نسخه برای کاربران نرم افزار مایا دارای ویژگی های منحصر به فرد و کاربردی زیادی هست ولی شاید یکی از مهمترین اونها افزایش سرعت بیش از 30% اون باشه. در ادامه این مطلب به معرفی مهمترین ویژگی های جدید اون میپردازیم و البته لازمه که این موضوع رو هم بگم که پیش تر در مطلبی (ویژگی های جدید V-Ray 6 برای 3ds Max) به معرفی ویژگی های جدید V-Ray 6 برای نرم افزار 3ds Max پرداخته بودیم که تقریبا این نسخه مایا هم اکثر ویژگی هاش مثل همونه ولی با چند تفاوت کوچک. با ما همراه باشید تا با این نسخه بیشتر آشنا بشیم.

طبق معمول کمپانی Chaos برای این نسخه هم یک ویدیوی فوق العاده ای رو بعنوان تیزر آماده کرده که پیش از هرچیز ازتون دعوت میکنم اونو ببینید.


V-Ray Enmesh


درخصوص قابلیت Enmesh توی نسخه 3ds Max هم صحبت کردیم. این ویژگی برای ایجاد پترن های تکرار شونده بصورت Geometry هست و به زبان ساده تر بخوام توضیحش بدم، طرح هایی که تا پیش از این میشد با تصاویر (tileable) ایجادشون کرد رو حالا شما با کمک این ابزار در انجین V-Ray میتونید بصورت آبجکت Geometry ایجاد کنید. این قابلیت بصورت بهینه طراحی شده به صورتی که حداقل فضای Ram شما رو اشغال میکنه و خیلی لازم نیست نگران پر شدن فضای مموری خودتون باشید.


Faster rendering


یکی از اتفاقات مهم در این نسخه افزایش سرعت رندر در بخش های مختلف انجین هست. بخش V-Ray Environment Fog افزایش سرعت بالای 30% رو در این نسخه تجربه کرده. همچنین در رندر متریال های Translucent هم شاهد افزایش سرعتی بالای 2 برابر خواهیم بود که البته این موضوع به لطف اضافه شدن متد جدید Illumination mode در V-Ray Material هست. همچنین صحنه هایی که دارای صدها و هزاران آبجکت instance هستن نیز در این نسخه جدید V-Ray بسیار سریعتر و کارآمدتر خواهند بود.


Procedural clouds


درست مانند نسخه 3ds Max توی V-Ray 6 برای نرم افزار Maya هم شاهد اضافه شدن ویژگی Procedural clouds در بخش V-Ray Sun هستیم. شما با کمک این ویژگی میتونید به سادگی چند کلیک ابرهای واقعگرایانه با امکان برقراری تعامل با صحنه ماننده ایجاد سایه بر روی زمین و تاثیر پذیری از جهت تابش نور خورشید، در داخل نرم افزار رو داشته باشید. با این ویژگی شما دیگه نیازی به تصاویر HDR ندارید و از این پس لازم نیست در مرحله پست پرو نگران اضافه کردن آسمون توی فریم هاتون باشید.


V-Ray Decal with Displacement


اما یکی دیگه از ویژگی های جدید V-Ray 6 برای نرم افزار مایا قابلیت V-Ray Decal هست که برای ایجاد برجستگی و فرورفتگی به شکل کاملا واقعگرایانه و طبیعی هست. شما با کمک ویژگی V-Ray Decal میتونید حالت های مختلف Displacement رو بر روی سطوح خودتون ایجاد کنید مانند ترک روی دیوار، برجستگی های روی فلز، زنگ زدگی های آهن، سطوح سخت و زبر سنگ و صخره، حروف و نقوش برجسته روی سطوح و ... که همه این موارد از این پس میتونه با کمک قابلیت V-Ray Decal اعمال بشه.


Finite Dome light mode


توسعه بخش نورپردازی در V-Ray 6 صرفا به Clouds خلاصه نمیشه و در بخش Dome light هم شاهد یک متد جدید هستیم با عنوان Finite Dome light mode که اگه شما در زمینه product design فعالیت دارید و معمولا رندرهای آبجکت محور میگیرید احتمالا خیلی میتونه روی کار شما تاثیر بزاره. شما با این قابلیت جدید Finite Dome light mode میتونید کنترل کامل و دقیقی رو بر روی نورهای Dome light خودتون داشته باشید، مقیاس و اندازه اونو مشخص کنید و همینطور میزان ترکیب اون رو هم با پارامترهای blend settings تعیین کنید.


دوستان عزیز این نسخه از انجین V-Ray برای نرم افزار Maya درحال حاضر دیگه منتشر شده و اگه تمایل داشتید درخصوص اون بیشتر بدونید پیشنهاد میکنم سری به سایت Chaos بزنید. پلن های فروش این پلاگین هم با متد اشتراکی (Subscription) در اختیار علاقمندان قرار داره و در قالب 3 پلن به نام های Solo (انفرادی فقط بر روی یک کامپیوتر ثابت)، Premium (پریمیوم، قابل انتقال به سیستم های دیگر) و Enterprise (شرکتی مخصوص بیزنس ها) ارائه میشه.


امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه

حتما نظر و دیدگاه خودتون رو درخصوص این نسخه از انجین V-Ray برای ما بنویسید ...

نظرات و حضور شما ارزشمندترین دارایی ما در این پلتفرم به شمار میره ...

یاحق

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 1 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید