میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
معرفی Chaos Player
چهارشنبه 29 دی 1400
در
اخبار دنیای CG

معرفی Chaos Player

چهارشنبه 29 دی 1400

این روزها کمپانی chaos group پرکارتر از قبل بوده و خبر جدید از رونمایی و معرفی محصول خودش با نام Chaos Player منتشر کرده است. قطعا همه شما نرم افزار پرکاربرد PDPlayer را میشناسید و در واقع Chaos Player نسخه upgrade شده PDPlayer هستش که این کمپانی ویژگی های فوق العاده ای به این نسخه ی جدید افزوده که زین پس با نام Chaos Player صدا خواهیم زد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های جدید این نرم افزار بپردازیم و شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم.

قبل از هرچیزی دعوت میکنم این ویدیو رو ببینید تا با کلیت این ویژگی های جدید آشنا بشید:



Playback image sequences

با استفاده از سیستم smart caching نرم افزار Chaos Player می توانید image sequences رو با وضوح و سرعت بالا پخش کنید. همچنین frameهای جدید و آپدیت شده مستقیم و سریع load میشن.



Layer sequences

با این قابلیت می توانید از چند لایه برای پخش همزمان استفاده کنید. با استفاده از stacking layers می توانید ترکیب، ویرایش، Cut و بررسی فنی و موارد دیگر را انجام دهید.



A/B Wipe Compare 

در این نسخه ویژگی Compare یا مقایسه کردن شات ها افزوده شده است که بشدت پرکاربرده و با استفاده از این قابلیت، امکان مقایسه همزمان 4 شات با هم فراهم گردیده است.



Export to MP4

کات ها و editها و ترکیب بندی های خودمون رو میتونیم با فرمت .MP4 و یا سایر فرمت ها خروجی بگیریم که این هم یک ویژگی خیلی خوبی محسوب میشه.



Composite

این قابلیت فراهم شده که لایه های رندر خودمون رو با سرعت و به راحتی بصورت Real-time در حال playback کامپوزیت و یا به اصطلاح ترکیب کنیم و خروجی نهایی رو به نرم افزار Adobe After Effects یا oundry’s Nuke ارسال کنیم.



Adjust colors

تنظیم رنگ لایه ها در هنگام Playback یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده این نسخه است که به راحتی میتوانیم میزان exposure و contrast و color balance و layer blending modes بصورت real-time در حین پخش انجام بدیم.



Edit and cut

با استفاده از این قابلیت می توانیم به سرعت شات های خودمون رو مرتب سازی کنیم و sequenceهارو کات بزنیم و یا افکت های animated fade را اضافه کنیم.



Broadcast and collaborate

قابلیت به اشتراک گذاشتن پیش نمایش از کار خود بر روی سرور HTTP و یا پخش مستقیم بر روی مانیتور فراهم شده است. همچنین می توانیم ایده های خودمون رو بصورت متن بر روی پیش نمایش اضافه کنیم و با تیم به اشتراک بگذاریم.



Key and grade on set

این ویژگی واقعا فوق العاده هستش که بصورت real-time میتونیم عملیات Keying و grade live on set را بر روی شات های خودمون انجام بدیم.



Command line support

یکی دیگر از این ویژگی ها، پشتیبانی از command-line هستش که در این نرم افزار فراهم شده است.



خب اینها ویژگی های جدید نرم افزار chaos player هستند که واقعا کمپانی chaos group سنگ تموم گذاشته و به نظر من این نرم افزار یکی از نیازهای هر هنرمند هستش که بتونه با استفاده از این ویژگی ها، بر روی شات های خودش کار کنه. 

بیایم بصورت Bullet point تغییرات اساسی این نرم افزار رو بررسی کنیم :

  • Speed: ارتقاء سرعت در بخش های مختلف نرم افزار یکی از ساختارهای اصلی این نرم افزار بشمار میاد که عملیات playback با ضوح بالا و خیلی سریع اتفاق میفته.
  • Smart cache: با این ویژگی میتونیم فریم های رندر شده و آپدیت شده رو بسرعت load و پخش کنیم.
  • Power: تو این نرم افزار میتونیم لایه ها رو با هم ترکیب کنیم و تغییرات رو بصورت real-time ایجاد کنیم و ببینیم.
  • Control: قابلیت کامپوزیت و color grade و ویرایش لایه ها در حین playback فراهم شده است.
  • Remote work: با استفاده از ابزارهای این بخش که شامل Text و Brush و... هستش میتونیم ایده ها و نظرات خودمون رو بر روی شات ها اضافه کنیم و اون رو با تیم به اشتراک بزاریم. مثلا قراره شات توسط کسی review بشه، خب خیلی راحت با براش مثلا یک قسمت از تصویر رو مشخص میکنه و مثلا مینویسه این نقطه از تصویر باید Bright بشه.
  • Professional quality: بصورت کاملا یکپارچه میتونیم در محدوده HDR یا همون high dynamic range کار کنیم و خروجی رو با فرمت های industry-standard بگیریم.


و در نهایت قیمت نرم افزار chaos player سالانه 75 پوند هستش که میتوانید بصورت قانونی خریداری کنید و از این نرم افزار و ویژگی هاش بهره مند بشید.

امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید، حتما این مقاله را با دوستانتون به اشتراک بزارید و نظر خودتون رو برای ما بنویسید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 7 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید