میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
سه‌شنبه 7 دی 1400
در
اخبار دنیای CG

انتشار آپدیت دوم V-Ray برای نرم افزار Houdini

سه‌شنبه 7 دی 1400

کمپانی chaos group بعد از انتشار V-Ray نسخه 5 که با شعار Beyond Rendering بود، حالا آپدیت دوم نسخه 5 را با ویژگی های جدید اینبار برای نرم افزار Houdini منتشر کرد. در این مقاله به بررسی Feature highlightهای این آپدیت،             می پردازیم.



V-Ray for Solaris

در آپدیت اول V-Ray نسخه 5، ویژگی V-Ray Hydra به نرم افزار هودینی معرفی شد و حالا در این آپدیت جدید، پشتیبانی از AOVs، volumetric effects و batch rendering با Hydra محقق شد. همچین بسیاری از ویژگی ها و بهبود سرعت هم پیاده سازی شده است.




Houdini 19 support

از ویژگی های جدید هودینی نسخه 19 بهبود workflow برای layout و رندرینگ است که در حالا حاضر در آپدیت دوم، توسطV-Ray بطور کامل پشتیبانی میشود.




V-Ray Decal

در این نسخه، ابزار جدیدی تحت عنوان V-Ray Decal افزوده شده است که به راحتی می توانیم توسط این ابزار، هر متریالی رو بر روی هر سطحی بدون در نظر گرفتن UVW، عملیات Project رو انجام بدیم. فقط کافیه V-Ray Decal رو در viewport رسم کنید، این ابزار یک Gizmo در اختیار ما قرار میده و میتونیم متریال خودمون رو بسازیم (مثلا یک Crack میخواهیم بر روی یک سطح قرار بدیم) و در نهایت متریال رو به Gizmo اعمال کنیم و با تنظیمِ جهت V-Ray Decal بدون هیچگونه uv میتونیم متریال مورد نظر خودمون رو بر روی سطح Project کنیم. این ابزار دارای پارامتر Mask هستش که فوق العاده کارهای جذابی رو میتونیم انجام بدیم.




Hair improvements

متریال Hair در این نسخه آپدیت شده است که می توانید بطور دقیق از موهای blond، white و سایر رنگ موهای روشن، رندر بگیرید.




اینها در واقع Feature highlightهای آپدیت دوم V-Ray برای نرم افزار هودینی بود. در ویدیو زیر میتوانید جزئیات این آپدیت رو ببینید




امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون را با ما درمیان بزارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید