میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
بررسی ویژگی های جدید Phoenix 5
شنبه 7 خرداد 1401
در
اخبار دنیای CG

پلاگین Phoenix 5 منتشر شد

شنبه 7 خرداد 1401

روز گذشته کمپانی Chaos نسخه 5 پلاگین محبوب و کارآمد خودش در زمینه شبیه سازی سیالات یعنی Phoenix رو منتشر کرد که در این مطلب میخوایم نگاه کوتاهی داشته باشیم به مهمترین ویژگی های جدید این نسخه از پلاگین فینیکس و ببینیم Chaos این کمپانی که امروزه در حوزه CG داره تبدیل به یک قطب میشه، چه چیزهایی رو برای کاربران این پلاگین درنظر گرفته.


Simulation made easy


این نسخه از پلاگین Phoenix با یک شعار جالب منتشر شده (شبیه سازی های خود را به مرحله بعد ببرید) و چیزی که بیشتر از هرچیزی روش مانور داده میشه ساده تر شده و کارآمد تر شدن شبیه سازی ها در این پلاگین هست. با ابزارهای جدیدی که توی Phoenix 5 در اختیارتون قرار میگیره شما میتونید کنترل کامل و دقیقی رو بر روی این شبیه سازی ها داشته باشید. امکان انتخاب محدوده چرخش حول یک محور و همینطور افزوده شدن پریست های جدید از مهمترین ویژگی های جدید این نسخه به حساب میان.


Thruster Force


امکان ساخت انیمیشن های procedural در داخل پلاگین Phoenix مانند حرکت اجسام active bodies با کمک engine force های قابل حرکت که همگی بصورت procedural در داخل خود پلاگین امکانپذیر شده.


Axis Lock


شما در این نسخه از پلاگین امکان محدود کردن شبیه سازی در یک محور برای حرکت و یا چرخش بصورت horizontal و یا vertical را خواهید داشت.


New presets


اما یکی از قسمت های جذاب این نسخه افزوده شدن پریست های جدید مانند Stormy sea , Jet engine , Ice cubes , Speedboat و ... هست که مطمئنم این بخش یکی از ویژگی های مورد توجه کاربرانش هست. از این پس با کمک این Preset ها خیلی راحت و سریع میتونید به نتیجه شبیه سازی دلخواه خودتون برسید و البته امکان بهینه کردن تمام پارامترها در این پریست ها هم میسر شده.


Streamline your workflow


حالا از این پس امکان شبیه سازی آتش و دود هر دو در یک simulator با کمک Voxel Shader میسر شده. اینکار در صرفه جویی زمان تاثیر زیادی داره و تایم بیشتری رو در اختیار شما قرار میده تا از خلاقیت های خودتون در پروژه استفاده کنید. همچنین realistic foam یا همون ایجاد کف واقعگرایانه با الگوهای متفاوت و متنوع یکی دیگر از ویژگی های جدید Phoenix 5 بحساب میاد.


Standalone simulations & macOS support

و بعنوان آخرین نکته ای که لازم میدونم بهش اشاره کنم ارائه یک نسخه مستقل یا همون Standalone هست که شما میتونید شبیه سازی های خودتون رو با سرعت بیشتری در این پلتفرم اجرا و با کمک ادیتور simscene Node Editor اشکان زدایی کنید. همچنین از این نسخه به بعد امکان پشتیبانی از سیستم عامل macOS برای مایا هم فراهم شده. یعنی کاربران نرم افزار مایا که سیستم عاملشون mac بوده هم از این پس میتونن از Phoenix استفاده کنن.


و حالا ازتون دعوت میکنم ویدیویی که در این خصوص منتشر شده رو مشاهده کنید تا با این ویژگی های جدید بیشتر آشنا بشید


اگر دوست دارید درباره این پلاگین بیشتر بدونید، من چند سال پیش یک مطلبی رو به معرفی اون پرداختم (آب و آتش کنار هم در 3ds Max) و البته در یک مطلب دیگه به نقد و بررسی نسخه 3 پرداخته بودیم (نقد و بررسی Phoenix FD 3) که پیشنهاد میکنم حتما سری هم به اون مطالب بزنید.

در انتها یه مساله رو عنوان کنم و اونم اینکه این کمپانی Chaos این هفته بازم خبر ساز شده که توی مطلب بعدی سعی میکنم به اون هم اشاره کنم. چون خیلی جالبه 

حتما نظرتون رو برامون بنویسید ...

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 3 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید