میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
یکشنبه 21 فروردین 1401
در
نقد و بررسی

10 دلیل برترِ انتخاب V-Ray برای شبیه سازی معماری

یکشنبه 21 فروردین 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ در این مقاله قصد دارم 10 دلیل برتر انتخاب موتور رندر پرقدرت Vray در بحث شبیه سازی معماری را عنوان کنم تا آن دسته از افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، به شناخت بیشتر این موتور رندر، پی ببرند. بیشتر هنرمندان و استودیوهای شبیه سازی معماری از V-Ray برای ارائه تصاویر و انیمیشن های فوتورئالیستی استفاده می کنند.



1) V-Ray is easy to learn and easy to use


یادگیری موتور رندر Vray بسیار سریع بوده و همچنین به راحتی می توانید در پروژه های خودتون از این موتور رندر پرقدرت استفاده کنید. در طول چند سال گذشته، V-Ray برای شروع سریع و آسان دوباره طراحی شده است. تنها در چند مرحله، می توانید تصاویر شبیه سازی معماری خیره کننده ای ایجاد کنید که مطمئنا رویای هر هنرمندی است. همچنین با تنظیمات پیش‌فرض V-Ray که با انواع صحنه‌ها کار می‌کند و فناوری هوشمند صحنه آن، می‌توانید زمان کمتری را برای جنبه‌های فنی و زمان بیشتری را برای راه‌حل‌های خلاقانه صرف کنید. علاوه بر این، V-Ray با محبوب‌ترین نرم افزارهای سه‌بعدی، از جمله SketchUp، 3ds Max، Cinema 4D، Rhino، Revit و غیره یکپارچه کار می‌کند.


2) With V-Ray you have no limits


اگر با پروژه های بزرگی سر و کار دارید که دارای صحنه های شلوغ و پر جزئیات مثل هتل و فضای شهری و فرودگاه و ... است، موتور رندر Vray به راحتی مدیریت اینگونه از صحنه ها را انجام می دهد و هیچ محدودیتی در صحنه های شلوغ ندارد. ابزارهایی مانند Proxy Objects دقیق‌ترین مدل‌ها را بدون مشکلات مصرف حافظه، مدیریت می‌کنند، در حالی که فرمت VRscene به شما امکان می‌دهد مدل‌ها، صحنه‌ها یا حتی کل پروژه‌های معماری را در چندین پلتفرم میزبان بدون دردسرِ تبدیل، به اشتراک بگذارید.


3) Speed, versatility, and scalability — all in one place


در Vray می توانید الگوریتم های موجود را با سخت افزارهای جدید ترکیب کنید و در کمترین زمان به یک نتیجه ایده آل برسید. V-Ray سه راه برای ایجاد رندرهای خیره کننده دارد. با استفاده از CPU، استفاده از GPU، یا استفاده از هر دو (هیبرید). مهم نیست چه کامپیوتری دارید، می توانید از ویژگی های آن نهایت استفاده را ببرید. معماران و طراحانی که روی رایانه شخصی یا macOS کار می کنند می توانند از V-Ray برای SketchUp یا V-Ray برای Cinema 4D استفاده کنند. علاوه بر این، V-Ray از پردازنده‌های M1 جدید برای کاربران مک پشتیبانی می‌کند. اگر یک دفتر یا استودیو با چندین کامپیوتر دارید، V-Ray می‌تواند از زیرساخت‌های شما استفاده کند. Distributed Rendering یک ویژگی فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد تمام کامپیوترهای بخش خود را با هم ترکیب کنید تا روند رندر راحتی بیشتر کنید.


4) Searching for photorealistic quality? Look no further


V-Ray برنده جوایز اسکار و Emmy شده است و سکانس ها و انیمیشن های زیادی در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با نورپردازی دقیق فیزیکی و materials این موتور رندر اثبات شده، تولید شده است. شما نیز می توانید از این قدرت استفاده کنید و تصاویر خیره کننده خود را بسازید.

بر اساس بررسی فناوری معماری، 92 شرکت از 100 شرکت معماری برتر جهان هر روز از V-Ray برای شبیه سازی بزرگترین طرح های خود استفاده می کنند. اگر به دنبال شبیه سازی معماری فوق واقع گرایانه هستید، V-Ray همه چیزهایی را که برای ساختن عکس ها و تصاویری که شبیه عکاسی واقعی به نظر می رسد نیاز دارید، دارد. علاوه بر این، V-Ray از دوربین های VR پشتیبانی می کند. تصاویر 360 را برای محبوب ترین headset ها صادر کنید و به مشتریان خود روشی همه جانبه و شهودی برای تجربه طرح های خود بدهید.


5) You can quickly validate your ideas in real-time


V-Ray دو راه حل real-time ارائه می دهد: V-Ray Vision (موجود در SketchUp، Revit و Rhino) یک موتور raster است که به شما امکان می دهد نمای طرح های خود را در یک پنجره جداگانه افزایش دهید. با V-Ray Vision، می توانید صحنه خود را صادر کنید تا مشتریان شما بتوانند در آن حرکت کنند و طرح های پیشنهادی را بررسی و ارزیابی کنند.

Chaos Vantage یک راه حل real-time ray-traced است. با Live Link آن، می توانید صحنه خود را هدایت کنید و با کیفیت واقعی V-Ray به طراحی خود نگاه کنید.

علاوه بر این، با رندر IPR می‌توانید به صورت تعاملی کار کنید، در حین طراحی به نتیجه نگاه کنید، و روند lookdev متریال و نور را تسریع کنید. اکنون، می توانید سریعتر تصمیم بگیرید و بهره وری خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.


6) A large user community that helps you get better


موتور رندر Vray دارای یک community بسیار بزرگ با انجمن ها، شبکه های اجتماعی، تولید کنندگان محتوا، مدرسان و ... است. شما می توانید هر چیزی از تخصص فنی گرفته تا نظرات در مورد آخرین رندر خود را بپرسید و مطمئناً یک پاسخ دوستانه دریافت خواهید کرد. Chaos همچنین دارای مجموعه‌ای از منابع یادگیری رایگان است که به همه افراد از تازه‌کارها تا هنرمندان ماهری که می‌خواهند ویژگی جدیدی را پیاده‌سازی کنند، کمک می‌کند. معماران و طراحان به راحتی می‌توانند بسیاری از docها ، آموزش‌ها و 3D asset ها را برای سرعت بخشیدن به روند کار خود پیدا کنند.


7) High-quality 3D assets and HDR skies are included


Vray دارای کتابخانه گسترده ای از asset های سه بعدی برای هنرمندان است. این asset ‌ها می‌توانند نقش مهمی در فرآیند طراحی ما ایفا کنند، زیرا به ما امکان می‌دهند با اطمینان بیشتری کاوش، پیشنهاد، آزمایش و ارزیابی کنیم.

Chaos Cosmos در V-Ray ادغام شده است و با یک راه حل ساده کشیدن و رها کردن، asset های سه بعدی، HDR ها و متریال با بالاترین کیفیت را ارائه می دهد. در کمترین زمان، می‌توانید صحنه‌های خود را با صدها گزینه برای اتومبیل‌ها، گیاهان، مردم، آسمان HDR، متریال و موارد دیگر آماده ‌سازی کنید.


8) Cloud Rendering on-demand when you need it most


Deadline ها می‌توانند در شبیه سازی معماری بسیار سخت باشند. گاهی اوقات، پروژه های بزرگ به چندین تصویر با وضوح بالا و فیلم های 4K نیاز دارند که در اسرع وقت تحویل داده شوند. استودیوهای بزرگ سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در زیرساخت های محاسباتی را دارند. از سوی دیگر، استودیوهای کوچکتر باید این نیازها را بر حسب تقاضا پوشش دهند.

با Chaos Cloud، هر کاربر V-Ray می‌تواند از قدرت خارق‌العاده رندر ابری (cloud rendering) استفاده کند، خواه یک فریلنسر باشد که می‌خواهد پروژه‌های شخصی را برای نمونه کار خود آماده کند، یا یک استودیوی بزرگ. این سریع، آسان برای استفاده، سازگار با پلاگین ها است و شما حتی می توانید پیشرفت کار خود را از راه دور از طریق یک صفحه وب مشاهده کنید.


9) With technical support and ongoing development, V-Ray’s got your back



با هر کاربر V-Ray صحبت کنید و آنها همین را به شما خواهند گفت: پشتیبانی فنی Chaos شگفت انگیز است. وقتی روی پروژه‌های بزرگ و مهم کار می‌کنید، بسیار خوب است که بدانید یک تیم پشتیبانی دوستانه برای حل مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن در دسترس است. Chaos همچنین دارای بیش از 20 سال تجربه در توسعه ابزارهای گرافیک کامپیوتری است و یک pipeline داخلی ایجاد کرده است که به کاربران V-Ray اطمینان حاصل می کند که به روز رسانی هایی را دریافت می کنند که شامل ابزارها و ویژگی های جدید و همچنین رفع فوری و پشتیبانی از نسخه های جدید پلتفرم های سه بعدی مورد علاقه شما است.


10) Excellent value for money


V-Ray گزینه های قیمت گذاری انعطاف پذیری برای هر پروژه و هر کاربر دارد. با license مدت دار، همیشه می توانید آخرین نسخه و ویژگی های نرم افزار V-Ray را اجرا کنید، در حالی که license دائمی به شما امکان دسترسی به بروز رسانی های آینده محدود در نسخه فعلی محصول را می دهد. شما هر وقت که خواستید می توانید اشتراک خود را لغو کنید.

آیا می خواهید گزینه های خود را باز کنید؟ با مجموعه V-Ray، با یک قیمت پایین به بسیاری از محصولات Chaos دسترسی خواهید داشت. این یک راه عالی برای آزمایش بسته های سه بعدی و گردش کار جایگزین است.


نتیجه گیری

V-Ray یک موتور رندر مشهور جهانی برای شبیه سازی معماری است. برای بیش از دو دهه، به طور مداوم روشِ خلق تصاویر، توسط بهترین شرکت ها، معماران و طراحان را متحول کرده است. امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید و حتما از تجربیات خودتون در استفاده از این موتور پرقدرت را برایمان بنویسید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید