میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
9 نکته رندر Realistic پروژه های معماری بیرونی
دوشنبه 12 اردیبهشت 1401
در
مقالات

9 نکته رندر Realistic پروژه های معماری بیرونی

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

در این مطلب قصد داریم به 9 نکته مهم در خصوص اینکه چطور یک رندر Realistic برای پروژه های معماری exterior یا همون بیرونی بگیریم، اشاره کنیم. این مورد را اضافه کنم که تمامی این نکات در موتور رندر Vray است و اگر شما با موتور رندر دیگری کار می کنید، می توانید همین مفاهیم و نکته ها را با موتور رندر دیگر، پیاده سازی کنید.


نکته اول: از مدل های ساختمان ها در background استفاده کنید

ساختمان های پس زمینه را می توان به سرعت بدون توجه به جزئیات، مدل سازی کرد و نتایج عالی به شما خواهد داد. مزیت آن در مقایسه با یک تصویر پس‌ زمینه ساده این است که شما به زوایای عکس ‌ها محدود نمی ‌شوید، بنابراین می‌توانید دوربین را آزادانه برای جستجو صحنه بدون ترس از برخورد به یک نقطه پس ‌زمینه خالی، حرکت دهید. همچنین با نورپردازی انعطاف پذیرتر است زیرا به عکس مرتبط نیست. می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا چند یک نمونه عالی از این را در نمای پانورامای 360 از موزه MAXXI ببینید.

تصاویر پانوراما


 نکته 2: با متریال های ساده شروع کنید

برای شروع پروژه از متریال های ساده شروع کنید و سپس در صورت لزوم به آرامی جزئیات را لایه بندی کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که از همان ابتدا احساس کلی از صحنه داشته باشید و سپس به شما اجازه می‌دهد تا روی عناصر خاصی که جزئیات و کیفیت را به رندر شما می‌افزایند، اقدام کنید.



نکته 3: از displacement برای افزودن جزئیات استفاده کنید

V-Ray’s displacement یک ابزار فوق العاده و پیچیده است. گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد و همه آنها نقاط قوت خود را دارند. به عنوان مثال، با سطوح بزرگ که کم و بیش مسطح هستند، می توانیم از جابجایی در حالت 2D استفاده کنیم. این جزئیات عالی را بدون استفاده از منابع زیاد در اختیار ما قرار می دهد و راه اندازی زمان بسیار کمی می برد.




نکته 4: از Cosmos برای ساخت صحنه های خود استفاده کنید

یکی از نقاط قوت V-Ray 5 کتابخانه Cosmos است که شامل مقدار زیادی از مدل ها و متریال های plug-and-play است. آنها کاملاً برای کار با V-Ray پیکربندی شده اند و کتابخانه هر روز در حال آپدیت است. حتی برای کسانی که می خواهند همه چیز را از ابتدا مدل کنند، این برای اضافه کردن عناصری مانند درختان، وسایل نقلیه و موارد دیگر بسیار مفید است.



نکته 5: در نورپردازی، مقادیر را tweek کنید

ما همیشه ترجیح می دهیم نور طبیعی و نور مصنوعی را دو سیستم مجزا در نظر بگیریم. برای نور طبیعی، اغلب می توانید از خورشید فیزیکی استفاده کنید. به‌ طور پیش‌فرض، بدون نیاز به استفاده از HDRi، نتایج عالی با شرایط نوری مختلف به شما می‌دهد. برای نور مصنوعی، از سه قانون ساده برای به دست آوردن نتایج ثابت، می توانید استفاده کنید.

- ابعاد منبع نور مناسب را انتخاب کنید

- از شدت صحیح در Lumen استفاده کنید

- از دمای رنگ (temperature) مناسب استفاده کنید.

اما در نظر داشته باشید که اصطلاحا با پارامترهای نور بازی کنید، مدام tweek کنید تا به نور رفرنس خودتون نزدیک بشید.




نکته 6: از Light Mix برای Relight کردن استفاده کنید

وقتی نیاز به تست حالت های مختلف نورپردازی دارید، هیچ چیز بهتر از ابزار Light Mix نیست. نورپردازی متعادل همیشه برای شروع ضروری است، اما با Light Mix، می‌توانید تغییرات کوچک یا چشمگیری در نور بصورت real-time بدون نیاز به رندر مجدد ایجاد کنید.



نکته 7: Look صحنه خود را با Cryptomatte تغییر دهید

همانطور که Light Mix می تواند نورها را بصورت real-time تغییر دهد، Cryptomatte ما را قادر می سازد تا shaders’ colors و موارد دیگر را تغییر دهیم. با استفاده از این ابزار می توانید تعداد نامحدودی ماسک ایجاد کنید که می توان از آنها برای تغییر ظاهر elementهای رندر خود استفاده کرد. شما می توانید همه این کارها را بدون نیاز به استفاده از هیچ نرم افزار ویرایش دیگری انجام دهید که سرعت پست پروداکشن را تا حد زیادی افزایش می دهد.



نکته 8: برای post-production کارهاتون زمان بگذارید

شاید اغلب پیش اومده که از رندرهای خودتون ناراضی بودید. خوشبختانه، پنجره VFB در VRay ابزارهای زیادی برای ایجاد یک photographic look زیبا دارد. البته می توانید از نرم افزارهای Multi-pass Composite مثل Nuke هم استفاده کنید که دست شما را بشدت برای عملیات Post production باز میزارد.



نکته 9: هرگز تست کردن را متوقف نکنید

خیلی اوقات، به دلیل ضرب الاجل ها یا به دلیل سلیقه مشتری، ما در مورد کارهایی که می توانیم با رندرهای خود انجام دهیم محدود هستیم. یکی از دلایلی که توانستیم به عنوان هنرمندان سه بعدی رشد کنیم، تست مداوم چیزها، حتی در پروژه های تکمیل شده است. این به شما امکان می دهد چیزهای خاصی را امتحان کنید که احتمالاً برای مشتریان خود امتحان نمی کردید.

مثلا در تصویر زیر هنرمندی که خالق این اثر است عنوان کرده است: "ماه‌ها پس از تکمیل صحنه موزه، در نهایت ظاهر سیاه و سفید را تست کردیم، سبکی که ما شخصاً بسیار آن را دوست داریم. این چیزی است که ما هرگز برای یک پروژه تجاری ایجاد نمی‌کردیم، اما نتایج بسیار خوب بود و ما این شانس را داشتیم که مهارت‌های خود را ارتقا دهیم.




این مطلب برگرفته از وبسایت chaos group بوده و امیدوارم ار این نکات برای هرچه بهتر کردن کارهاتون استفاده کنید و منتظر کارهای خوبتون در گالری وبسایت هستیم.

پژمان رجبی
Texturing-LookDev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید