میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
بهترین ابزارهای Composite
Meisam 3d Fox H
یکشنبه 9 آبان 1400
1,081 بازدید
ذخیره
یکشنبه 9 آبان 1400

بهترین ابزارهای Composite

سلامی دوباره به شما دوستان فعال در دنیای CG

خیلی از ما همیشه توی این فکر بودیم که چطوری ما می تونیم کیفیت کارهای خودمون رو افزایش بدیم، چه در دنیای CG و چه در یک عکس و...

من به شما Composite رو معرفی می کنم! یک سوال، Composite چی هستش؟

Composite به فارسی به معنی ترکیب کردن، مخلوط کردن و مرکب است؛ پس وقتی که می گوییم که داریم Composite انجام می دهیم، در واقع داریم یک سری ترکیباتی رو به کارمون اضافه می کنیم.

خوب ما الان با تعریف Composite آشنا شدیم و الان می خواهیم بدونیم که چه ابزارهایی برای این کار مناسب هستند.

اول از نرم افزارهای Edit عکس شروع می کنیم:

PhotoShop


یکی از بهترین و محبوب ترین نرم افزارهای شرکت Adobe است که برای Edit عکس می باشد و خیلی از هنرمندها در سر تا سر دنیا از این نرم افزار قدرتمند استفاده می کنند. این نرم افزار به طور پیشفرض دارای فیلترها و افکت های بسیار و از همه مهم تر این که این نرم افزار دارای محیط کاربری بسیار ساده ای است و آنقدر هم سبک است که تقریبا توی هر سیستمی قابل اجرا است و در سیستم عامل هایی چون Mac و Windows قابل نصب و قابل اجرا است.

در بخش Layer این نرم افزار شما می توانید یک لایه جدا رو تبدیل به یک Mask برای لایه زیرین بکنید(و من این قابلیت رو در هیچ نرم افزاری ندیده ام).

Affinity Photo


این نرم افزار توسط شرکت Affinity طراحی شده و یکی از رقبای PhotoShop است و به شخصه می گویم که در خیلی از موارد از PhotoShop بهتر است.

این نرم افزار محیط کاربری بسیار ساده تری نسبت به PhotoShop داره و بیشتر ابزارهای مورد نیاز آن (برای سادگی کار) در سمت راست آن قرار دارد؛ برای مثال اگر شما بخواهید در PhotoShop یک تغییر رنگ کوچیک به کارتون بدهید باید بروید به سمت بالا و وارد بخش Edit و بعد Adjustment شوید و از آن جا فیلتر مورد نیاز خود را پیدا کنید و بعد باید اینقدر با آن فیلتر کار بکنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید اما در Affinity Photo شما کافی که فیلتر مورد نیاز خودتون رو در سمت راست در بخش Adjustment باز کنید و بعد با انواعی مختلفی از فیلترها روبه رو می شوید و همیشه یک فیلتر دارای یک سری تنظیمات پیشفرضی است که به سرعت کار می افزاید. در نرم افزار Affinity Photo انواع مختلف قلم رو داریم که نسبت به قلم های PhotoShop خیلی بیشتر است.

Affinity Photo بر روی Windows و Mac قابل نصب است.

Capture One


این نرم افزار بسیار سبک است و محیط کاربری آن بسیار با PhotoShop و Affinity Photo فرق می کند اما یکی از نرم افزارهای قدرتمند برای Composite عکس می باشد.

این نرم افزار دارای یک محیط کاربری ساده و اما قدرتمند است؛ در Capture One شما می توانید انواع مختلفی از افکت ها را در عکس های خودتان اضافه کنید؛ خوب الان شما با خودتون می گویید که در PhotoShop و Affinity Photo هم می توان افکت های مختلفی اعمال کرد پس این موضوع که قابلیت جدیدی به حساب نمی یاد!؟ حرفتان کاملا درست است اما این نرم افزار با بقیه یک فرق کوچکی دارد و آن این است که شما می توانید یک افکت و یا چند افکت را در یک لحظه برای هر چندتا عکسی که دارید، اعمال کنید اما در Affinity Photo و PhotoShop  شما فقط می توانید روی یک عکس کار بکنید.

Capture One بر روی Windows و Mac قابل نصب است.

Pixlr E & Pixlr X

 

این دو نرم افزار توسط شرکت PIXLR طراحی شده است و محیط کاربری بسیار ساده ای هم دارند و بیشتر به نرم افزار PhotoShop شبیه هستند.

جالبی این دو نرم افزار این است که هر دوی آن ها رایگان هستند و بیشتر درآمدهای خود را از طریق تبلیقات در می آورند اما خوب اگر شما می خواهید که تبلیقاتی جلوی چشمتان نمایان نشود باید نسخه Premium هر کدام از آن ها را خریداری کنید.

این دو نرم افزار بر روی هر سیستمی قابل اجرا است، چون اصلا نیازی به نصب کردن ندارد! و فقط کافی است تا شما مرورگر خود را باز کنید و هر کدام را که خواستید می توانید اجرا کنید. هر دوی آن ها می توانند فرمت های PDS , PXZ , JPEG , PNG رو اجرا کنند.

از نظر قابلیت هر دوی آن ها تقریبا با هم برابر هستند و فقط در بخش هایی با هم فرق می کنند. برای مثال Pixlr X فیلترهای کمتری و ابزارهای کمتری برای Edit عکس دارد نسبت به Pixlr E.

این دو نرم افزار فیلترهای خوب و کاربردای دارند؛ (من به شخصه از فیلترهای Glitch این دو نرم افزار خیلی استفاده می کنم.)

(Gimp (GNU Image Manipulation Program


Gimp یکی از بهترین نرم افزارهای Edit عکس می باشد؛ محیط کاربری آن بسیار ساده، راحت و قابل درک است.

در این نرم افزار شما می توانید فرمت های PDS را بدون هیچ مشکلی باز کنید. این نرم افزار متن باز است، در واقع به این معنی است که اگر شما برنامه نویس باشید، می توانید Source Code های آن را دانلود کنید و آن را تغییر دهید تازه این نرم افزار قدرتمند به صورت رایگان عرضه می شود و شما لازم نیست هیچ پولی برای آن بپردازید و این موضوع برای تمام کشورهای دنیا یکسان است.

این نرم افزار فیلترها و ابزارهای مختلفی برای ادیت عکس دارد و به دلیل متن باز بودنش، پلاگن های مختلفی برای این نرم افزار تاکنون طراحی شده و این موضوع باعث شده تا تبدیل به یکی از رقیب های قدرتمند شرکت Adobe بشود.

Gimp بر روی Windows Mac و Linux قابل نصب است.

----------------------

تا این جا نرم افزارهای مختلفی رو برای Edit عکس به شما دوستان معرفی کردم که خودم به شخصه با همه آن ها کار کرده ام و با همه آن ها آشنایی کامل دارم، اما یک مشکلی وجود داره و اون هم اینه که اگر ما خواستیم Composite فیلمی را انجام دهیم، باید چی کار کنیم؟ از چه نرم افزارهایی باید استفاده کنیم؟

----------------------

Nuke


یکی از بهترین نرم افزارهای Composite فیلم در دنیای CG هستش که توسط شرکت The Foundry طراحی شده است و تاکنون همه را با قابلیت های خود شگفت زده کرده است به خصوص توی نسخه 13.1.

محیط کاربری ساده و قابل فهم، ابزارهای قدرتمند و سریع آن(واقعا قدرتمند به خصوص UnrealReader و Cryptomatte) و از همه مهم تر این که Nuke یک نرم افزار Node Base است و شما می توانی با نودهای آن به راحتی کار بکنید و آموزشهای فراوانی در فضای مجازی موجود است(بخصوص در این سایت).

Nuke بر روی Windows , Mac و Linux قابل نصب است.

DaVinci Resolve


این نرم افزار واقعا عالی است و بسیار برای Composite فیلم مناسب است که توسط شرکت Blackmagic Design طراحی شده است. قبلا در رابطه با این نرم افزار هم در بلاگ شخصی خودم و هم در بخش بلاگ CGSector برای شما دوستان قرار داده بودم.

DaVinci Resolve بر روی Windows , Mac و Linux قابل نصب است.

Natron


این نرم افزار یک نرم افزار Node Base است که محیط کاربری آن شبیه به نرم افزار Nuke است، به خاطر همین موضوع کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. این نرم افزار متن باز است و شما می توانید آن را در سایت Github دانلود کنید و کاملا رایگان است. برای اطلاعات بیشتر به بلاگ شخصی بنده مراجعه کنید. :)

Natron بر روی Windows , Mac و Linux قابل نصب است.

Blender


این نرم افزار، با این که یک نرم افزار است اما در خودش چندین نرم افزار را در خودش جای داده است.(Woooow)

در Blender در بخش Composite آن، نودهای بسیار زیادی برای کامپوزیت موجود است و شما می توانید عکس یا فیلم و یا تصویری که از آن در Blender رندر گرفته اید را به راحتی با وصل کردن چند نود ساده، یک صحنه را از آنچه که هست زیباتر و گیراتر کنید. این نرم افزار به صورت رایگان و متن باز عرضه می شود.

Blender بر روی Windows , Mac و Linux قابل نصب است.

After Effect


و اما After Effect که از اسمش هم پیدا است برای ایجاد افکت های مختلف در فیلم، طراحی شده و این نرم افزار در خود ابزارها و افکت های بسیار زیادی دارد؛ از همه مهمتر این که توسط سرکت Adobe طراحی شده است. این نرم افزار دنیای Hollywood را تغییر داده و باعث شده تا کیفیت فیلم های Hollywood افزایش پیدا کند.

محیط کاربری آن بسیار ساده و قابل فهم است و به شخصه می توانم بگویم که هر کسی می تواند با این نرم افزار کار کند؛ این نرم افزار ابزارهای زیادی برای Composite فیلم دارد و از همه مهم تر این که پلاگین های بسیار زیاد و کابردی برای After Effect تاکنون طراحی شده است. شما می توانید اکثر افکت های خود را در Time line این نرم افزار اضافه کنید(به صورت لایه لایه) که بیشتر کسانی که با این نرم افزار کار می کنند، چه برای تولید یک موشن گرافیک و یا چه برای ایجاد جلوه های ویژه یک فیلم و... از قدرت Time line آن با خبراند.

----------------------

خیلی ممنون از شما

بعد از خواندن این مطلب Like و یا هما پسندیدن فراموش نشود.

نظر هم فراموش نشود. :)



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 4 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط