میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
3D Scanner یا 3D PhotoScanner
Meisam 3d Fox H
سه‌شنبه 6 مهر 1400
895 بازدید
ذخیره
سه‌شنبه 6 مهر 1400

3D Scanner یا 3D PhotoScanner

سلام دوستان

خیلی وقت که مطلبی قرار نداده ام به خاطر همین مسابقه Hum3D Car Challenge 2021، چون خودم در تلاش بودم تا یک ماشینی رو طراحی بکنم و بتونم در این مسابقه شرکت کنم؛ کار خودم رو توی این لینک در سایت ArtStation برای دوستان قرار دادم تا شما بتونید این کار بنده رو ببینید و نظر بدید.
ممنون از شما

خوب بگذریم بریم به سراق مطلب اصلی خودمون.

چند وقت پیش من خودم تصمیم داشتم تا چندین جسم رو با دوربین گوشی خودم اسکن کنم و اون ها رو تبدیل به جسم 3D کنم اون هم در موبایل؛ برای این کار هم نرم افزارهای زیادی برای Android و IOS وجود داره اما هیچ یک از اون ها بدرد نمی خردند! چون کلاً توی تمام نرم افزار های موبایل همیشه یک سری محدودیت هایی وجود داره که آدم رو از کار کردن با موبایل زده می کنه(برای مثال یا خیلی کند اند و یا خیلی محدود و یا خیلی سنگین اند). من مجبور شدم برای ادامه کارم به سراق نرم افزار های کامپیوتری برم که خیلی هم بهتره و هم خیلی هم حرفه ای تره و دست من برای ادامه کار بازه بازه(بر عکس موبایل).


خلاصه امروز قرار شما رو با دو نرم افزار مهم و کاربردی برای تمام انیماتورها، طراحان 3D، مدل سازان 3D و... آشنا کنم و اسم اون دوتا هم Autodesk ReCap و MESHROOM هستش.

Autodesk ReCap

اول از Autodesk ReCap براتون می گم.

Autodesk ReCap خوب از آن جایی که از اسمش هم مشخصه، این نرم افزار قدرتمند توسط شرکت Autodesk طراحی شده و یک 3D Scanner هستش و این نرم افزار برای ضبط واقعیت و اسکن سه بعدی برای ایجاد مدل های هوشمند هستش و شما می توانی با این نرم افزار محیط های خیلی بزرگ رو اسکن کنید مثل اسکن یک شهر یا دالان یک موزه و یا اسکن یک سالون بزرگ و... .

من Autodesk ReCap رو برای کسانی پیشنهاد می کنم که می خواهند از مکان های بزرگ و وسیع، اسکن بگیرند.

Autodesk ReCap فقط بر روی سیستم عامل Windows قابل نصب و اجرا می باشد.


MESHROOM

اکثر افرادی که طراحی های 3D انجام می دهند، در خیلی از وقت ها شده که نیاز به یک سری از Asset هایی پیدا می کنند که، یا آن ها رو نمی شه طراحی کرد و اگر هم بشه خیلی سخت و دشواره و یا کامپیوتر رو خیلی در گیر می کنه در این جور از مواقع من MESHROOM رو به شما پیشنهد می کنم که هم متن بازه و هم رایگان و شما می توانید وارد سایتش بشید و اون رو به راحتی دانلود بکنید!

MESHROOM یک 3D PhotoScanner هستش؛ در واقع به این معنی هستش که شما می توانید از مدل مورد نظر خود چند تا عکس بگرید و اون عکس ها رو وارد نرم افزار کنید و بعد با زدن چند دکمه ساده شما یک مدل 3D خواهید داشت.

من به شما پیشنهاد می کنم که اگر می خواهید از مدلی اسکن بگیرید حتما از نرم افزار MESHROOM استفاده کنید.

MESHROOM بر روی سیستم عامل های Windows و Linux قابل نصب و اجرا می باشد.


ممنون از شما

نظر و لایک هم فراموش :)



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط