میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
تازه های Davinci Resolve 18
Meisam 3d Fox H
دوشنبه 17 مرداد 1401
2,296 بازدید
ذخیره
دوشنبه 17 مرداد 1401

تازه های Davinci Resolve 18

سلامی دوباره به شما دوستان

شرکت Blackmagicdesign به تازگی توانسته یک نسخه جدیدی از Davinci Resolve را به دنیای معرفی کنه به اسم Davinci Resolve 18 که تا الان سر و صدای زیادی به پا کرده و هم چنین من را وادار کرده تا در رابطه تازه های Davinci Resolve 18 را به شما معرفی کنم. پس شما را منتظر نمیذارم و می ریم سراق Davinci Resolve 18.


Cloud


در این نسخه، یک بخشی اضافه شده به اسم Cloud که شما می توانی تمام اطلاعات خود را وارد همین ابر شخصی بکنید و هر وقت و هر جا که خواستید میتوانید آن را دانلود و ویرایش کنید. برنامه Proxy Generator نیز اضافه شده و برای شما پروکسی ایجاد و مدیریت می کند. DaVinci Resolve یک منوی پراکسی جدید دارد که کار با آنها را خودکار می کند. شما می توانید رسانه ها و پروکسی های اصلی را با یک کلیک مجدداً پیوند دهید! پشتیبانی از Apple Neural Engine امکان پخش تا 30 برابر سریعتر در مدل های Apple Mac M1 را فراهم می کند(به نظر بنده سیستم های اپل به طور کلی سیستم های خوبی برای کارهای CG و سینمایی نیستند و بنده به شما پیشنهاد می کنم که اگر سرعت برای شما اهمیت داره حتماً برید و با سیستم ها لینوکسی و یا ویندوزی کار بکنید چون به طور کلی سیستم های اپل کلاً از لحاظ سخت افزاری سیستم های ضعیفی هستند). DaVinci Resolve 18 شامل Resolve FX جدید مانند نقشه های فوق العاده زیبایی و عمق سه بعدی، زیرنویس بهبود یافته برای ویرایشگران و... که امروز قرار است به برسی آنها بپردازیم.

Multi User Collaboration


توی خیلی از مواقع، اتفاق افتاده که برای ساخت فیلم یا کار روی یک پروژه ای نیاز داریم تا افراد یک گروه بتوانند به پروژه های هم دیگر دسترسی داشته باشند و بتوانند پروژه های هم دیگر را ویرایش کنند. در نسخه جدید Davinci Resolve 18 کتابخانه های پروژه که به تازگی طراحی شده اند برای همکاری محلی (Local) و از راه دور (Remote) در همان لحظه واقعی (Real Time) ساخته شده اند. در حالی که Blackmagic Cloud به شما امکان میزبانی و دسترسی به پروژه های خود را از هر نقطه از جهان می دهد و حالا می توانید با editors، colorists، visual effects artists و sound engineers که همگی با هم در یک زمان کار می کنند، همکاری کنید. ( به نظر شما این واقعاً عالی نیست؟)

Color


Intuitive Object Mask: توی این نسخه در بخش Color یک امکان جدیدی اضافه شده به اسم Intuitive Object Mask و این به این معنیه که شما می توانید هر جایی و هر چیزی را که دوست دارید در فیلم خود انتخاب کنید و رنگ آن را عوض کنید که از دید من این مهم ترین و بهترین بروزرسانی که می توان برای بخش Color انتظار داشت.


Automatic Depth Map: افکت نقشه عمق جدید به شما امکان می دهد فوراً یک صحنه مات با عمق سه بعدی ایجاد کنید تا به سرعت پیش زمینه را جدا از پس زمینه درجه بندی کنید و بالعکس. می‌توانید توجه را به عمل در پیش‌زمینه جلب کنید، به برجسته تر شدن سوژه‌های مصاحبه کمک کنید، یا به پس زمینه یک صحنه جو اضافه کنید!


Track MovingWarped Surfaces:در این نسخه شما می توانید سطوح تاب خورده فیلم خود را Track کنید که در نسخه های قبلی توانایی این کار را نداشتید و حتماً برای Track سطوح تاب خورده باید از نرم افزار Boris FX Mocha Pro استفاده می کردیم.


Resolve FX Beauty: زیبایی فوق العاده به شما کنترل پیشرفته ای بر روی یک سوژه هنگام انجام کارهای زیبایی اصلاحی می دهد. ابزار فوق العاده زیبایی که با رنگ سازهای حرفه‌ای توسعه یافته است، با صاف کردن پوست و سپس بازیابی جزئیات برای ایجاد نتایج طبیعی و مکمل برای سوژه، به رفع نواقص عمومی کمک می‌کند. در واقع شما می توانید صورت اشخاص را در فیلم خود گیریم کنید.


Edit


EnhancedSubtitles: پشتیبانی از زیرنویس گسترش یافته است تا متون زمان بندی شده TTML و XML و زیرنویس های تعبیه شده MXF/IMF را شامل شود.


Reverse Shape,Iris and Wipe Transitions: انتقال‌ها (Transitions) در دسته‌های شکل، عنبیه (Iris and Wipe) و پاک کردن کتابخانه افکت‌ها اکنون دارای یک چک باکس هستند که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی جهت انتقال را معکوس کنید. این به شما انعطاف بیشتری در هنگام استفاده از این نوع انتقال می دهد و همچنین به امکانات خلاقانه شما می افزاید.


View 25 Simultaneous Multicam Angles: اکنون یک گزینه جدید 5x5 در نمایشگر چند دوربینی به شما امکان می دهد تا حداکثر 25 زاویه مختلف را در یک کلیپ چند دوربینی به طور همزمان مشاهده کنید. ایده آل برای پروژه های بزرگ، این کار مشاهده، برش و جابجایی بین زوایای بیشتر را بسیار آسان تر می کند، به جای حرکت بین صفحات برای دیدن زوایای مختلف.


YouTube andQuickTime Chapter Markers: هنگام Export به قالب های QuickTime یا آپلود مستقیم در YouTube، می‌توانید انتخاب کنید که به طور خودکار نشانگرهای فصل (automatically create chapter markers) را از یک مجموعه از نشانگرهای خط زمانی رنگی ایجاد کنید. این بدان معناست که بینندگان می توانند به راحتی به قسمت مربوطه از ویدیوی شما بروند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نشانگرها را به جدول زمانی خود اضافه کرده و نام آنها را تغییر دهید.


Fusion


GPU Accelerated Paint: در DaVinci Resolve 18، شتاب GPU (در واقع GPU acceleration) اجازه می‌دهد تا ضربه‌های قلم مو تولید و نمایش داده شود تا در هنگام انجام کارهای پوشاننده یا طراحی گرافیکی، رویکردی بصری‌تر داشته باشید. بازخورد بصری فوری به شما این امکان را می دهد که کار خود را ارزیابی کنید و اصلاحاتی را در هر سبک یا شکلی انجام دهید.


Text and Shape Acceleration: قالب های متن، +Text و شکل سرعت و عملکرد پخش را در DaVinci Resolve 18 بهبود بخشیده‌اند. مدیریت حافظه جدید و مدیریت داده‌ها به این معنی است که قالب‌های Fusion تا 200 درصد سریع‌تر هستند (این موضوع خیلی مهم چون توی نسخه DaVinci Resolve 17 قشنگ آدم رو پیر می کرد). شما می توانید نتایج خوب و سریعی را در ببینید و ترکیبات گرافیکی حرکتی را سریعتر از همیشه کنار هم قرار دهید!


Fairlight

Convert LegacyProjects to FlexBus: در FlexBus، سیستم گذرگاه و مسیریابی صوتی انعطاف‌پذیر Fairlight است که برای مدیریت تعداد آهنگ‌های بالا، پردازش گسترده افزونه‌ها، همگام‌سازی کامل و چندین پروژه قابل تحویل طراحی شده است. اکنون می توانید بدون زحمت پروژه های قدیمی Fairlight را به FlexBus با یک کلیک تبدیل کنید. (سمت چپ Fix Bus و سمت راست FlexBus)


AutomaticBinaural Rendering: مجموعه ابزار قابل تحویل Dolby Atmos برای پشتیبانی از رندر خروجی دو گوش از ترکیب پیچیده Dolby Atmos گسترش یافته است. اکنون میکس Dolby 7.1.4 را می توان با یک جفت هدفون برای پخش در حالی که تجربه صدای فراگیر تنها از دو کانال صوتی را حفظ کرد، ارائه کرد.


Decomposition ofNested Timelines: گزینه‌های جدید در منوی تجزیه، همکاری را افزایش می‌دهند و به ویراستاران (Editors) اجازه می‌دهد کارهای خود را در یک جدول زمانی واحد جمع‌آوری کنند. جدول‌های زمانی تودرتو را می‌توان با تمام داده‌های مسیر از جمله FX و اتوماسیون تجزیه کرد. تکالیف با استفاده از گذرگاه‌های جدید متصل می‌شوند، مسیرهای موجود یا مسیرهای جدید را می‌توان بدون اصلاح رها کرد. (سمت چپ نسخه قدیمی و سمت راست نسخه جدید)


Inovative SpaceView 3D Display: در DaVinci Resolve از آخرین فرمت‌های صوتی استاندارد صنعتی، از جمله فرمت‌های صوتی فراگیر مانند Dolby Atmos، Auro 3D، MPEG-H، NHK 22.2 و SMPTE پشتیبانی می‌کند. محدوده نمای فضایی یک نمای زمان واقعی از هر شی و رابطه آن با اتاق و سایر اشیاء در فضای سه بعدی را نشان می دهد.

---------------------------

خیلی ممنون که این مطلب رو مطالعه کردید و امیدوارم که از این بلاگ خوشتون اومده باشه

اگه نظری دارید حتماً بگید و لاک یا همان پسندیدن هم فراموش نشه.



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط