میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انتشار آپدیت دوم Vray 5 برای Maya
شنبه 22 آبان 1400
در
اخبار دنیای CG

انتشار آپدیت دوم Vray 5 برای Maya

شنبه 22 آبان 1400

در روز 11 نوامبر، کمپانی chaos group از انتشار آپدیت دوم برای V-Ray 5 در نرم افزار مایا خبر داد. در این مقاله به بررسی ویژگی های این نسخه می پردازیم. ابتدا بریم به سراغ دیدنِ ویدیو زیر که یک آشنایی با ویژگی های جدید داشته باشیم.


Chaos Cosmos

در این نسخه، ویژگی Chaos Cosmos برای کاربران نرم افزار مایا در Vray فراهم شد. در واقع Chaos Cosmos یک کتابخانه بزرگ و البته رایگان از مدل و HDR و متریال و... هست که میتونه به هنرمندان کمک زیادی در پروژه ها بکنه. شما به راحتی میتونید این کتابخانه که دارای بیش از 500 متریال آماده است را نصب کنید.


Easily apply decals

در این نسخه، ابزار جدیدی تحت عنوان V-Ray Decal افزوده شده است که به راحتی می توانیم توسط این ابزار، هر متریالی رو بر روی هر سطحی بدون در نظر گرفتن UVW، عملیات Project رو انجام بدیم. فقط کافیه V-Ray Decal رو در viewport رسم کنید، این ابزار یک Gizmo در اختیار ما قرار میده و میتونیم متریال خودمون رو بسازیم (مثلا یک Crack میخواهیم بر روی یک سطح قرار بدیم) و در نهایت متریال رو به Gizmo اعمال کنیم و با تنظیمِ جهت V-Ray Decal بدون هیچگونه uv میتونیم متریال مورد نظر خودمون رو بر روی سطح Project کنیم. این ابزار دارای پارامتر Mask هستش که فوق العاده کارهای جذابی رو میتونیم انجام بدیم.


Extended USD support

در این نسخه، قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی USD (Universal Scene Description) کمپانی پیکسار در Vray فراهم شده است. در واقع شما میتونید فایل های USD را در مایا load کنید و با استفاده از نُود mayaUsdProxy در Vray رندر بگیرید. پشتیبانی از Motion blur در فایل های USD برای رندر وجود داره اما هنوز امکانِ رندر از hair یا particle ها از فایل های USD فراهم نشده است.



Batch rendering with Chaos Cloud

در این نسخه به راحتی میتونیم با استفاده از Batch Render در سیستم Chaos Cloud عملیات رندر را داشته باشیم. البته این نکته رو باید اضافه کنم که پشتیبانی از multiple camera و render layers در Chaos Cloud وجود داره.



Blur and Sharpen in the VFB

پنجره VFB در این نسخه، دست خوشِ تغییراتی بوده که از جمله می توان به افزوده شدنِ Blur و Sharpen برای کنترل artistic رندرها اشاره کرد.



Hair improvements

متریال Hair در این نسخه آپدیت شده و با استفاده از این متریال میتونیم رنگ های موی blond، خاکستری و سفید و سایر رنگ های روشنِ دقیق تری بسازیم و رندر بگیریم.


Enhanced V-Ray Curvature texture

در مپ V-Ray Curvature قابلیت ignore کردنِ bump maps فراهم شده است که باعث میشه ماسک های curvature دقیق تر شوند.


Extended V-Ray Dirt

در این نسخه مپ Vray Dirt هم شامل تغییراتی شده که گزینه های پیشرفته جدیدی در این مپ برای کنترل دقیق تر افزوده شده است.


Light volumetric contribution

در این نسخه قابلیت کنترل نور در environment fog فراهم شده که در قسمت تنظیمات نور می توانیم تعیین کنیم که چه میزان نور در fog تاثیر داشته باشه.


امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون رو درباره این آپدیت با ما در میان بگذارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 9 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید