میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
چهارشنبه 5 آبان 1400
در
اخبار دنیای CG

انتشار آپدیت دوم VRay برای 3ds Max

چهارشنبه 5 آبان 1400

در روز 26 اکتبر، کمپانی chaos group از دومین آپدیت موتور رندر VRay برای نرم افزار 3ds Max خبر داد. همانطور که مطلع هستید این کمپانی در نسخه VRay 5 با شعار Beyond Rendering تغییرات زیادی را انجام داد و حالا در دومین آپدیت از این نسخه، شاهد ویژگی های جدید هستیم که در این مقاله به بررسی اینها می پردازیم.


V-Ray Decal



در این نسخه، ابزار جدیدی تحت عنوان V-Ray Decal افزوده شده است که به راحتی می توانیم توسط این ابزار، هر متریالی رو بر روی هر سطحی بدون در نظر گرفتن UVW، عملیات Project رو انجام بدیم. فقط کافیه V-Ray Decal رو در viewport رسم کنید، این ابزار یک Gizmo در اختیار ما قرار میده و میتونیم متریال خودمون رو بسازیم (مثلا یک Crack میخواهیم بر روی یک سطح قرار بدیم) و در نهایت متریال رو به Gizmo اعمال کنیم و با تنظیمِ جهت V-Ray Decal بدون هیچگونه uv میتونیم متریال مورد نظر خودمون رو بر روی سطح Project کنیم. این ابزار دارای پارامتر Mask هستش که فوق العاده کارهای جذابی رو میتونیم انجام بدیم.


Sharpen/Blur layer in V-Ray Frame Buffer


در این نسخه و در بخش post-processing قابلیت هایی نظیر ایجاد لایه sharpen و Blur در پنجره VFB افزوده شده است که به کاربر امکان میده تا کنترل artistic بیشتری بر روی تصویر رندر شده خودش، داشته باشه.


Chaos Cosmos materials


در این آپدیت، بیش از 200 متریال های high-quality به Chaos Cosmos اضافه شدند. فقط با یک drag & drop میتونید متریال های آماده رو بسرعت بر روی سطح اعال کنید و حتی به ویرایش اون متریال هم بپردازید. 


V-Ray Instancer lights distribution


در این نسخه، قابلیت Instance کردنِ نورهای صحنه بر روی هر نوع particle system یا همون سیستم ذرات، فراهم شده است. این قابلیت، یک روشی هست که بتونیم نور رو در صحنه توزیع یا به اصطلاح distribute کنیم. برای اینکار به راحتی میتونیم یک VRayInstancer در صحنه ایجاد کنیم و منبع سیستم ذرات و همچنین نورهای مورد نظر رو بهش Assign کنیم.


Atmospheric light contribution control


در این نسخه، نورهای VRay آپدیت شدند. پارامتری تحت عنوان Affect atmospheres در رول اوت Option نورها وجود داره که اگر در صحنه Fog داشته باشیم، به راحتی میتونیم تاثیر هر نور بر روی Fog رو بصورت جداگانه کنترل کنیم.

Extended material override


قابلیت Override کردنِ متریال در پنجره Render Setup وجود داره، اما مشکلی که در نسخه های قبلی وجود داشت، این بود که وقتی یک متریال رو به کل یک صحنه، Override میکردیم، همه خواص متریالِ اون صحنه Override میشد، مثلا شاید هدف ما این بود فقط این عملیاتِ Override بر روی Diffuse تاثیر بزاره و مثلا Displacement رو تحت شعاع قرار نده، اما در این آپدیت جدید به راحتی میتونیم تعیین کنیم که مثلا وقتی Override میکنی، Reflection و Displacement رو تحت تاثیر قرار نده.
در واقع این قابلیت وجود داره که تعیین کنیم کدوم خواص متریالِ صحنه تحت تاثیرِ Override قرار نگیره.



Extended V-Ray Dirt


در مَپ V-Ray Dirt برای کنترلِ Bump در حالت Ambient+inner occlusion پارامتری تحت عنوان Ignore Bump افزوده شده است که تاثیر Bump رو میتونیم در Ambient occlusion فعال یا غیرفعال کنیم. همچنین پارامتر Thin mode رو هم داریم که برای سطوحی از آبجکت که خیلی نازک هستن، این پارامتر میتونه کنترل تاثیرگذاری Dirt رو انجام بده.

Chaos Cloud updates


در بخش Chaos Cloud اکنون Displacement با Vray نرم افزار 3ds Max سازگارتر شده و همچنین این کمپانی پشتیبانی اولیه را برای SiNi scatter و Anima 4D فراهم کرده است.


GPU updates

در این نسخه، بخش GPU هم آپدیت شده که میتونیم به پشتیبانی از Sparse Volumes با استفاده از کتابخانه Nvidia's NanoVDB و New VRay Material translucency اشاره کنیم.

Initial support for Pixar's USD format

در این نسخه پشتیبانی از تکنولوژی USD از کمپانی Pixar فراهم شده است. به راحتی می توانید یک VRayScene در صحنه ایجاد کنید و فایل های USD رو بارگذاری کنید و در VRay رندر بگیرید.


Improved UI draw times

در این نسخه سرعتِ Load شدن UI در هنگام استفاده از متریال ها بشدت بالا رفته است.


Rendering animations with Vantage

در این آپدیت جدید، یک Live link برای رندر انیمیشن از نرم افزار 3ds Max به Chaos Vantage افزوده شده است.


امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون رو درباره این آپدیت با ما در میان بگذارید.


پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 10 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید