میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
سهام نتفلیکس 37 درصد سقوط کرد
جمعه 2 اردیبهشت 1401
در
اخبار دنیای CG

سهام نتفلیکس 37 درصد سقوط کرد

جمعه 2 اردیبهشت 1401

در دو روز گذشته ارزش سهام نتفلیکس سقوط 37 درصدی را تجربه کرد. این اولین بار در 10 سال گذشته ست که این شرکت با ریزش مخاطب رو به رو می شود.

آغاز پاندمی کرونا و شروع قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای رشد Netflix فراهم کرد. این شرکت تا پایان سال 2020 موفق به جذب 36 میلیون کاربر جدید شد. این آمار در سال 2021 به 18.2 میلیون کاربر جدید رسید و با اینکه پیش بینی می شد رشد مخاطب ها در سه ماهه ی اول سال 2022 کمتر و چیزی در حدود 2.5 میلیون باشد اما اعداد و ارقام واقعی بسیار کمتر از انتظار تحلیلگران هستند.

Netflix در سه ماهه اول 2022 حدود 200 هزار کاربر خود را از دست داده است. اتفاقی که باعث ضرر 54 میلیارد دلاری این شرکت شده است. البته این پایان ماجرا نیست چرا که نتفلیکس ریزش 2 میلیون کاربر دیگر را در فصل دوم سال 2022 را پیش بینی کرده است.

این اتفاق با وجود ظهور رقبای قدرتمندی مثل Disney, Apple, Amazon و HBO خیلی هم دور از انتظار نبوده است. در حالی که رشد مخاطبان Netflix از اکتبر 2020 تا 2021 تنها 9 درصد بوده است، Disney در همین مدت موفقیت 60 درصدی را تجربه کرده است. به علاوه سلسله اتفاقاتی مثل ادغام Discovery و HBO Max به همراه پخش Lord of Ring از Amazon به زودی رقابت را برای نتفلیکس دشوار تر خواهند کرد.

بخش دیگری از افت مخاطب این پلتفرم در نتیجه شدت گرفتن تحریم های کشور های اروپایی و آمریکا علیه مسکو ست، پس از حمله نظامی روسیه به اکراین Netflix هم اعلام کرد که اشتراک 700 هزار کاربر روس را تعلیق می کند.

نتفلیکس همچنین اعلام کرده است بیش از 100 میلیون خانواده در سراسر جهان از حساب های مشترک استفاده می کنند که بیش از 30 میلیون از آنها در ایالات متحده و کانادا هستند. به علاوه شیوع کرونا خود مانعی برای به اتمام رساندن بخش از تولیدات این شرکت است.

حالا باید ببینم اقداماتی مثل تمرکز بر بازار آسیا و اقیانوسیه، اشتراک های ارزان تر همراه با تبلیغات و بهبود امنیت حساب ها می تواند باعث رشد مجدد این پلتفرم شود یا اینکه نتفلیکس در برابر دیگر رقبا تسلیم خواهد شد!

نظر شما در مورد ریزش مخاطبان نتفلیکس چیست؟

مرتضی رحیم زاده
از سال 94 به سایت ملحق شدم و در حال حاضر مدیر استراتژی مجموعه CGSector هستم!

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید