میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
جمعه 4 خرداد 1403
در
اخبار دنیای CG

انتشار نسخه جدید PureRef

جمعه 4 خرداد 1403

درود به همه دوستان عزیز؛

در این مطلب، قصد دارم به معرفی نسخه جدید نرم افزار PureRef که یک ابزار پرکاربرد برای تمامی هنرمندان هست، بپردازم. قطعا در هر بخش از کار، نیاز به تصاویر رفرنس دارید و دسته بندی این تصاویر ممکنه یک چالش برای شما محسوب بشه و از همه مهمتر در حین کار نیاز دارید که مدام به تصاویر رفرنس خودتون نگاه کنید و همین پروسه باز و بسته کردن تصاویر ممکنه برای شما خسته کننده باشه. با استفاده از نرم افزار پرکاربرد PureRef می توانید همه تصاویر رفرنس خودتون را در یک مکان قرار دهید. در واقع PureRef یک برنامه stand-alone برای ویندوز، مک و لینوکس است که هدف اون سازماندهی و نگهداری تصاویر رفرنس شما است. برای مثال برای ساخت mood boardهای خودتون، میتونید از این نرم افزار استفاده کنید.



آپدیت نسخه 2.0 که کاربران مدت‌ها منتظرش بودند، همراه با یکسری ویژگی‌ها و پیشرفت‌های بسیار خوبی ارائه شد که در این مطلب قصد دارم به ویژ"ی های جدید نسخه 2 PureRef بپردازم.

1- Updated UI

شاید قابل توجه ترین تغییر در آپدیت جدید، رابط کاربری (UI) اصلاح شده باشد! با گسترش PureRef با ویژگی‌ها و کاربردهای جدید، تغییرات در رابط کاربری از سوی توسعه دهندگان این نرم افزار، در اولویت قرار گرفت تا منسجم‌تر، راحت‌تر و کار کردن با آن آسان‌تر باشد. البته می‌توانید ظاهر رابط کاربری اصلی را در تنظیمات PureRef تغییر دهید و سبک Note را می‌توانید در Noteهای جداگانه تنظیم کنید.


2- GIFs

یکی از ویژگی های خیلی خوبی که در این نسخه افزوده شده، پشتیبانی کامل از GIF هستش. در واقع حالا در این نسخه جدید می توانید play کنید، pause کنید، سرعت را تنظیم کنید، جلو و عقب برید یا frame step کنید و اعداد فریم را در یک کلیپ ببینید. به راحتی یک فریم را از طریق copy-paste یا با کشیدن فریم به خارج از timeline روی برد استخراج کنید. به علاوه، چندین فایل GIF را می توانید به طور همزمان پخش کنید!



3- Drawing

قابلیت Drawing بر روی تصاویر در این نسخه جدید فراهم شده است. خیلی راحت با ماوس یا قلم نوری میتونید با این ویژگی، علامت گذاری کنید. این ابزار دارای سه stroke widths متفاوت است. همچنین قابلیت color selector و Eraser هم برای شما فراهم شده است.



4- Grouping

یکی دیگر از ویژگی های بسیار درخواست شده از سوی کابران، امکان ایجاد گروه بندی بود که در این نسخه شما به راحتی می توانید تصاویر و یادداشت ها را با هم گروه بندی کنید و آنها را به عنوان یک واحد جابه جا کنید. این ویژگی برای دسته بندی نوع های مختلف تصاویر رفرنس در PureRef خیلی عالی هستش.



5- Hierarchy

یکی دیگر از ویژگی های خوب در این نسخه جدید، پنجره Hierarchy یا به اصطلاح سلسله مراتب است که کمک خیلی زیادی در دسته بندی تصاویر رفرنس های شما می کند. در واقع با این ویژگی می توانید یک نمای کلی از همه چیز در صحنه خود داشته باشید و همچنین  با دستکاری ترتیب آیتم ها در لیست می توانید روابط تصاویر و یادداشت ها را کنترل کنید.



6- Rich text editor for notes

قابلیت ایجاد متن در نسخه قبلی هم وجود داشت اما در این نسخه جدید، این قابلیت بهبود پیدا کرده است و بعنوان مثال حالا می توانید numbered lists یا bullet lists و Checklists ایجاد کنید. همچنین قابلیت Text alignment، تغییر سایز و نوع فونت نوشتاری و یا تغییر استایل متن مثل Bold کردن یا Italic کردن و...در این نسخه فراهم شده است.



7- Always on top of

در این نسخه جدید قابلیت Always on top of را داریم که فقط در جایی که به PureRef در یک برنامه خاص نیاز دارید، می توانید PureRef را به آن وصل کنید و به آن snap میشه و در بالای آن می‌ماند، سعی می‌کند با آن هماهنگ بماند، کوچک‌سازی کند و با برنامه دیگر حرکت کند.



8- Title bar

اگر فضای کافی دارید، قابل نمایان بودن title bar می تواند مفید باشد و با ویژگی های snapping ویندوز تعامل خیلی خوبی دارد! این به شما امکان دسترسی آسان به ویژگی always-on-top و دکمه های پنجره کلاسیک را می دهد.



این هشت مورد ویژگی های اصلی نسخه جدید PureRef بودن که به بررسی و معرفی اونها پرداختیم، اما یک سری ابزارهای این نرم افزار در این نسخه جدید improvement هم شدند. 

امیدوارم که از خوندن این مطلب لذت برده باشید

پژمان رجبی
Texturing-LookDev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 1 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید