میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
OpenPBR v0.2 بصورت رایگان منتشر شد
چهارشنبه 17 آبان 1402
در
اخبار دنیای CG

OpenPBR v0.2 بصورت رایگان منتشر شد

چهارشنبه 17 آبان 1402

مخزن OpenPBR اکنون به صورت عمومی در GitHub در دسترس قرار گرفته است! این مخزن ابتدا در ماه اوت به عنوان یک بخش از برنامه Open Source Days بنیاد نرم‌افزار آکادمی (Academy Software Foundation) معرفی شد. OpenPBR یک subproject از MaterialX است و یک مدل open source shading و artist-friendly ارائه می‌دهد و محتوای ایجاد شده از یک نرم‌افزار به نرم‌افزار دیگر قابل انتقال است.

این پروژه توسط شرکت‌های Autodesk و Adobe با راهنمایی MaterialX توسعه یافته است و قرار است جانشین استاندارد Autodesk Standard Surface و Adobe Standard Material شود. هر دو شرکت تمرکز توسعه‌ی خود را بر روی OpenPBR به عنوان پروژه پیشرو تغییر داده‌اند. MaterialX به عنوان یک استاندارد برای نمایش متریال های غنی و look development در گرافیک کامپیوتری، به هنرمندان اجازه می‌دهد تا مواد را به یک فرم مشترک و شبکه ای ایجاد کنند.

این اعلام عمومی نسخه‌ی pre-production است و هدف آن تست و دریافت بازخورد از جامعه هنرمندان است. تیم OpenPBR به سوی عرضه نسخه 1.0 در سال 2024 پیش می‌رود که یک پیاده‌سازی جامع برای OpenPBR داخل MaterialX خواهد بود. این به این معناست که هر چیزی که از MaterialX پشتیبانی می‌کند، به طور خودکار از OpenPBR پشتیبانی خواهد کرد و تیم‌ها نیازی به ساخت پیاده‌سازی جداگانه نخواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد OpenPBR، شما می‌توانید ویدیوی لایو MaterialX 2023 را که در Town Hall بصورت مجازی برگزار شده را تماشا کنید.

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...
برچسب ها:
Shader OpenPBR

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید