میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
آرنولد 7.3.2.0 منتشر شد
جمعه 4 خرداد 1403
در
اخبار دنیای CG

آرنولد 7.3.2.0 منتشر شد

جمعه 4 خرداد 1403

درود به همه دوستان عزیز؛

در تاریخ 22 May کمپانی آتودسک از نسخه جدید موتور رندر پرقدرت آرنولد 7.3.2.0 رونمایی کرد. در این مطلب قصد دارم به معرفی و بررسی ویژگی های جدید این نسخه بپردازم. پس تا پایان همراه من باشید.


1- بهبود volume rendering

همانطور که میدونید رندر Volume در هر موتور رندری خیلی زمانبر، سنگین و البته همراه با نویز می باشد. بنابراین موتور رندرها همیشه سعی دارند در بحث رندرینگ Volume، الگوریتم های خودشون رو آپدیت کنند تا سرعت بالاتر به همراه نویز کمتر برای رندر، داشته باشند. حالا موتور رندر آرنولد از نسخه های قبل تا به الان، بر روی بهبود volume rendering کار کرده است که در این نسخه به گفته آتودسک، قابلیت Denoising volumes در حال حاضر نتایج بهتری را ایجاد می کند. در واقع تغییرات در نحوه محاسبه volume albedo به Denoiser کمک می کند تا جزئیات بیشتری را حفظ کند. در تصویر زیر مقاسه نتیجه Denoising volumes در نسخه 7.3.1 با نسخه جدید 7.3.2 را مشاهده می کنید.





2- Toon tone-mapping

اگر اخبار ویژگی های موتور رندر آرنولد را دنبال می کنید، باید بدونید که آرنولد از چند نسخه قبل بر روی شیدر Toon بصورت جدی در حال توسعه است. امروزه رندرهای non photorealistic rendering خیلی ترند شده و انیمیشن های مختلفی را با این استایل می بینیم که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. البته در مایا برای داشتن شیدر Toon پلاگین های مختلفی است اما شیدر Toon در موتور رندر آرنولد شاهد دستخوش تغییرات خوبی شده است و احتمال میدم این تغییرات در این شیدر ادامه خواهد داشت تا ویژگی های کامل تری را در این شیدر داشته باشیم.

حالا در نسخه 7.3.2 می توانید در شیدر Toon قابلیت کنترل hue و saturation tonemapping را داشته باشید. Toon shader دارای چهار پارامتر جدید است که مکمل پارامترهای tonemapping مبتنی بر value موجود است.





3- Improved Standard Hair on GPU

هسته اصلی موتور رندر آرنولد بر پایه CPU در ابتدا نوشته شده است و حالا آرنولد از سالهای گذشته بر روی GPU کار می کند تا بتواند این موتور رندر تعامل بهتری را با GPU Rendering داشته باشد. اگه کاربر موتور رندر آنولد هستید، قطعا میدونید که GPU آرنولد هنوز stable نیست و خیلی نمیشه تو پروداکشن از GPU Rendering آرنولد استفاده کرد. اما اگه نگاهی به نسخه های قبل تا به الان بندازیم، در هر نسخه آرنولد حداقل یک یا چند ویژگی برای GPU Rendering معرفی کرده است و این یعنی آرنولد بصورت جدی در حال آپدیت core اصلی خودش بر روی GPU است. 

حالا در این نسخه جدید شیدر Standard Hair آرنولد بهبود پیدا کرده است و GPU از پارامتر extra_depth در این شیدر پشتیبانی می کند. 



اینها ویژگی های اصلی این نسخه از موتور رندر آرنولد بودند که به معرفی اونها پرداختیم. اما ویژگی های مثل پشتیبانی از تعداد زیاد Light برای light linking و همچنین بهبود volume albedo AOV یا USD Enhancement در این نسخه شاهد هستیم.

پژمان رجبی
Texturing-LookDev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 1 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید