میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
دوشنبه 4 تیر 1403
در
اخبار دنیای CG

انتشار Marvelous Designer 2024.1 با ویژگی AI

دوشنبه 4 تیر 1403

درود به شما دوستان عزیز؛

در چند روز اخیر، Clo Virtual Fashion چندین ابزار Beta را برای Marvelous Designer نسخه 2024.1 معرفی کرده است که از هوش مصنوعی (AI) استفاده می کند. همانطور که میدونید این روزها بازار اخبار AI داغ است و نتایج عجیب و خیره کننده ای از سمت AI در فضای مجازی منتشر میشود. حالا کمپانی های سازنده نرم افزارها برای اینکه از این رقابت و موج جدید عقب نمونند، سعی می کنند ویژگی AI را درون نرم افزار بیارن تا کاربر بتونه از این ویژگی در استفاده بهتر نرم افزار استفاده کنه. حالا در این مطلب قصد دارم به ویژگی های جدید نرم افزار Marvelous Designer 2024.1 بپردازم.


1- AI Texture Generator (Beta)

AI Texture Generator به کاربران اجازه می دهد تا کلمات کلیدی را برای ایجاد تصاویر متفاوت تکسچر برای ایجاد بافت پارچه جدید تایپ کنند. کاربران می توانند پارچه ای را انتخاب کنند، پارامترها را تنظیم کنند و پیام های متنی را برای تولید و پیش نمایش تصاویر بافت وارد کنند. این ویژگی در حال حاضر از درخواست های زبان انگلیسی پشتیبانی می کند.





2- AI Graphic Generator (Beta)

AI Graphic Generator به طور مشابه با ویژگی بالا، عمل می کند و کاربران را قادر می سازد تا با وارد کردن کلمات کلیدی، گرافیک را روی الگوها اعمال کنند. کاربران می توانند تصاویر گرافیکی را به الگوها اضافه کنند، انواع محتوا را تنظیم کنند و گرافیک تولید کنند که برای استفاده بعدی در تاریخچه ذخیره می شود. گرافیک های تولید شده را می توان برای تبدیل، چرخش و مقیاس تنظیم کرد.






3- PBR Map Generator

ویژگی PBR Map Generator امکان ایجاد و کاربرد automatic مپ های PBR از تصاویر بافت import شده را فراهم می کند. کاربران می‌توانند تصاویر گرافیکی را روی الگوها اعمال کنند، normal mapها را تولید کنند و شدت آنها را تنظیم کنند. مپ های تولید شده شامل مپ های displacement و opacity و roughness و metalness است که به طور خودکار ذخیره می شوند و می توانند روی عناصر طراحی مختلف مانند پارچه ها، دکمه ها و trim ها اعمال شوند.



4- Trim Window

ویژگی Trim Window یک رابط اختصاصی برای مدیریت Trimها ارائه می‌کند، مشابه نحوه کار با پارچه‌ها و دکمه‌ها. کاربران می‌توانند سبک‌های برش را وارد کنند، فایل‌ها را به پنجره برش اضافه کنند و سبک‌های برش را مستقیماً در پنجره سه‌بعدی اعمال یا جایگزین کنند.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون را کامنت کنید

پژمان رجبی
Texturing-LookDev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید