میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
moskitorender-released
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393
در
اخبار دنیای CG

انجین moskitoRender منتشر شد

پنج‌شنبه 8 خرداد 1393
روز گذشته کمپانی cebas انجین جدید خودش یعنی moskitoRender که یک GPU-based Production Renderer برای نرم افزار 3ds Max هست رو منتشر کرد تا انقلابی در عرصه رندرینگ بر پایه GPU در نرم افزار مکس بوجود بیاره و بشه بعنوان نسل جدید رندرینگ Unbiased با کیفیت Movie-Quality ازش نام برد.
 
از انجین moskitoRender شاید بشه بعنوان اولین موتور GPU Renderer ازش نام برد که با تعامل بسیار خوب در نرم افزار 3ds Max و با استفاده از روشهای خلاقانه تونسته رندرهایی با کیفیت Movie-Quality رو به کاربران خودش ارائه کنه و به یک انجین بسیار ساده و در عینحال بسیار قدرتمند تبدیل بشه. درواقع این انجین هیچگونه Material و Light خاصی رو در خودش نداره و از تمامی شیدرها و نورهای استاندارد موجود در نرم افزار 3ds Max بخوبی پشتیبانی میکنه. همیشه این مساله بعنوان یک چالش برای هنرمندان وجود داشته که درصورت تغییر انجین اونها میبایست تمامی شیدرها و نورهای صحنه های خودشون رو بر اساس همون انجین تعریف کنند اما حالا انجین moskitoRender از تمامی شیدرهای استاندارد و پیشفرض تری دی مکس مثل Blend ، Shellac ، Arch & Design ، Standard Material و البته Multi/Sub-Object پشتیبانی میکنه و این مساله هم بدیهی است که شما میتونید از تمامی متریالهای موجود در کتابخانه متریالهای اتودسک یعنی 1300 متریال موجود در Autodesk Material Library نیز در انجین moskitoRender استفاده کنید.
 
خبر انتشار موتور رندر جدید moskitoRender از طرف کمپانی cebas
 
مساله بعدی که میشه در انجین moskitoRender بهش اشاره داشت نورها هستن و همونطوری که اشاره کردم این انجین از خودش Light خاصی رو نداره و از اکثر نورهای استاندارد و پیشفرض تری دی مکس بهره میبره که این هم یک امتیاز محسوب میشه. البته در این میان میشه به نورهایی مثل IES ها، Daylight System، Volume Light Effects و Photometric Lights نیز اشاره داشت.
 
در ویدئوی زیر میتونید به برخی از قابلیت های این انجین نگاهی کوتاه داشته باشید و شاید با تماشای این ویدئو بهتر بشه قدرت moskitoRender رو درک کرد.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 10 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 24 مگابایت

 
صحبت درباره این انجین خیلی زیاده و هنوز درباره بسیاری از بخش های moskitoRender صحبت نکردیم مثل Camera Effects، Depth of Field، Motion Blur، Path-tracing و همینطور پشتیبانی کامل از ForestPack Pro ولی خب از اونجایی که این فقط صرفا یک مطلب خبری هست، صحبت رو ادامه نمیدم و حتما در یک زمان مناسب به نقد و بررسی این انجین میپردازیم.
 
یه مساله ای برای من خیلی جالبه و اونم اینکه Chaos Group هم توی همین چند وقت اخیر خیلی روی این موضوع داره مانور میده و اتفاقا چندی پیش هم اعضای این کمپانی نشستی رو داشتن و درباره ایجاد یک انجین بر پایه GPU برای رندرینگ Final Frame صحبت میکردن. راستش مثل اینکه Chaos Group برای سیگراف امسال حرف های زیادی برای گفتن داره که البته این مطلب جای مناسبی برای صحبت درباره این موضوع نیست و در پادکست جدید سعی میکنیم بیشتر به این موضوع بپردازیم.
 
و در آخر این رو هم اشاره کنم که moskitoRender هم اکنون از طرف cebas برای نرم افزار 3ds Max نسخه 2013 تا 2015 با قیمت 295 دلار ارائه شده.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 51 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید