میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
آپدیت 2022.2 مایا منتشر شد
پنج‌شنبه 8 مهر 1400
در
اخبار دنیای CG

آپدیت 2022.2 مایا منتشر شد

پنج‌شنبه 8 مهر 1400

سلام دوستان

اتودسک در 23 سپتامبر، دومین آپدیت نسخه 2022 مایا را معرفی کرد. در این مقاله به ویژگی های جدید نسخه 2022.2 می پردازیم. البته قبل از اینکه به معرفی این آپدیت جدید بپردازیم، توصیه میکنم حتما مقاله ویژگی های جدید مایا 2022.1 که در وبسایت منتشر کردیم را مطالعه کنید.

Deformer updates

در نسخه مایا 2022 یک Deformer جدید تحت عنوان Solidify افزوده شد. در واقع عملکرد این Deformer جدید به این شکل هستش که قسمتی از Geometry رو که نمی خواهیم تحت تاثیر Deformerها قرار بگیره و فرم خودش رو به همون صورت حفظ کنه، این امکان رو فراهم میکنه بدون تغییر در فرایند Deformation، فرم اون ناحیه ای که تعیین کردیم رو کاملا حفظ میکنه.

حالا در این آپدیت جدید، یک بخش با نام Scaling افزوده شده و اون قسمت هایی از آبجکت که در Component Tag معرفی شدن را به راحتی میتونیم در حالت های مختلف Scale کنیم.



Bifrost 2.3.0.0

پلاگین بایفراست به نسخه 2.3.0.0 رسید که شامل ویژگی های جدید، بهبود عملکرد و رفع Bug هست. این نسخه، ویژگی های جدیدی نظیر new interactive sliders و بارگذاری سریع پلاگین و... را در خودش دارد.


USD 0.11.0

در پلاگین USD در بخش Attribute Editor شاهد تغییراتی از جمله set a USD stage as shareable or unshareable در نود proxyShape هستیم. همچنین لایه های read-only بطور خودکار دربخش Layer Editor قفل میشوند.



مهاجرت به Python 3

همانطور که در میدونید مایا بطور کل به Python 3 مهاجرت کرده و شما میتونید اسکریپت ها و پلاگین ها رو به نسخه 3 پایتون تبدیل کنید.

در این آپدیت تغییراتی را در بخش Python شاهد هستیم که به راحتی بتونید اسکریپت ها و پلاگین های خودتون رو به نسخه 3 پایتون تبدیل کنید.



و اما تغییرات کوچک تر:

- آپدیت و رفع Bug پلاگین Arnold (نسخه MtoA 4.2.4)

- آپدیت API مایا

- بهبود Script Editor

- نمایش file location در پنجره Application Home

- افزده شدن دو Environment Variables جدید


امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.


پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید