میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
بررسی ویژگی های جدید مایا 2022.3
یکشنبه 21 آذر 1400
در
اخبار دنیای CG

ویژگی های جدید مایا 2022.3

یکشنبه 21 آذر 1400

9 دسامبر 2021 کمپانی Autodesk از جدیدترین آپدیت مایا یعنی نسخه 2022.3 خبر داد. در این مقاله به بررسی ویژگی های جدید این نسخه می پردازیم.


Better control of your models

در بخش مدلسازی قابلیت پشتیبانی Make Live به براش های sculpting یعنی Relax و Smear و Pinch و Grab و Smooth افزوده شده است. خب این قابلیت خیلی میتونه در حین کار با این براش ها به کمک آرتیست بیاد. همچنین با استفاده از ابزار Multi-Cut وقتی یک edge loop کامل cut زده میشه این عمل رو بصورت visual percentage نمایش میده که این امکان رو میده cutهای دقیق تری بر روی mesheها بتونیم بزنیم.


Improved USD

خب قاعدتا میدونید تکنولوژی USD به تازگی به مایا افزوده شده است و کمپانی آتودسک در این سالها سعی در بهبود این تکنولوژی در آپدیت های جدید مایا دارد. در این نسخه این امکان برای آرتیست فراهم شده که در پنجره Channel Box بتونه پارامترهای USD prims را ویرایش کنه. همچنین قابلیت Point instance selection و point snapping performance برای برای import و export از نورها پشتیبانی میشه. در نهایت bug fixeهای زیادی برای USD در این نسخه جدید صورت گرفته است.


Rigging enhancements

در بخش Rigging شاهد افزوده شدن دو قابلیت جدید هستیم. در این نسخه Jiggle deformer توسط GPU پشتیبانی میشه و اکنون با Cached Playback به راحتی کار میکنه که نتیجه بهتری در عملکرد deformation داره. در قابلیت دوم Morph deformer با تنظیمات و حالت های جدید برای retargeting و mirroring گسترش یافته است. در واقع Deformer Weight Visualization ارتقاء یافته تا باعث بشه geometry و componentهایی که انتخاب شدن بهتر دیده بشه.



Comprehensible Bifrost

پروژه بزرگ Bifrost سالهاست که توسط آتودسک در حال اجراست و در هر نسخه شاهد افزوده شدن قابلیت هایی به این بخش هستیم که از جمله آن میتوان به بهبود geometry nodes و بهبود عملکرد Bifrost و افزوده شدن نمایش مقادیر برای پارامترهایی که می توانند مستقیما بر روی nodeها خوانده شوند اشاره کرد.



Amplified rendering

آخرین نسخه موتور رندر آرنولد به این آپدیت مایا افزوده شده است که عملکرد و تعامل بهتری را دارد که برای اطلاع از ویژگی های جدید موتور رندر آرنولد می توانید این مقاله را مطالعه کنید.




Substance support

پلاگین Substance با نسخه 2.2.1 به این آپدیت افزوده شده و از assetهایی که از Substance 3D Designer و Substance 3D Assets و Substance 3D Sampler بارگذاری میشه پشتیبانی میکنه. در واقع آرتیست این قابلیت رو داره که بطور مستقیم صحنه ها رو توسط آرنولد رندر بگیره.



پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید