میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
جمعه 16 مهر 1400
در
اخبار دنیای CG

برندگان 73 مین جایزه مهندسی Emmy اعلام شدند

جمعه 16 مهر 1400

احتمالا پیش‌تر بارها نام مراسم جوایز اِمی (Emmy Awards) را شنیدید، مراسمی که سالانه برای شناسایی بهترین استعدادهای دنیای تلویزیون برگزار میشه. اما آکادمی هنرهای تلویزیون (Academy of Television Arts) سالانه مراسم دیگری نیز برگزار می‌کند که با نام جوایز فناوری و مهندسی اِمی (Technology and Engineering Emmy Award) شناخته می‌شود.

مراسم جوایز مهندسی Emmy فناوری‌های تصویری جدید و شرکت‌هایی که توسعه‌دهنده‌ی آن فناوری‌ها محسوب می‌شوند شناسایی می‌کند. این فناوری‌های ویدئویی باعث می‌شوند فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، بهتر از قبل به ‌نظر برسند.

در بخش توضیحات مراسم آمده است که جوایز مهندسی Emmy به فرد، شرکت یا نهادی اهدا می‌شود که باعث ایجاد تحول در مهندسی شود.

آقای Frank Scherma مدیر عامل Television Academy گفت: "مهندسان ، دانشمندان و تکنسین ها، بخش مهمی از صنعت ما هستند و کلید اصلی تکامل مداوم تلویزیون هستند."


امسال 8 دریافت کننده جایزه فناوری و مهندسی Emmy معرفی شدند:

1) موتور رندر آرنولد از کمپانی Autodesk (Marcos Fajardo, Alan King, Thiago Ize)

همانطور میدونید موتور رندر آرنولد یک انجین photo-realistic و stochastic و ray-tracing است که بطور گسترده در استودیوهای جلوه های ویژه و انیمیشن در سراسر دنیا استفاده میشود. کیفیت بالای آن و سهولت استفاده از این موتور رندر باعث استفاده گسترده و محبوبیت آن برای تولیدات تلویزیونی شده است.

در تاریخ 7 اکتبر 2021 کمپانی اتودسک در صفحه رسمی توییتر خود یک توییت با نام Big News منتشر کرد و این خبر بزرگ، حاکی از آن بود که تیم موتور رندر آرنولد (Arnold) برنده جایزه بزرگ 2021 Engineering Emmy شد که کمپانی آتودسک این پیروزی تاریخی رو به تیم آرنولد تبریک گفته.





2) موتور رندر V-Ray از کمپانی Chaos Group

موتور رندر VRay یک انجین physically based rendering و adaptive ray tracing است که از سال 2003 در تولیدات جلوه های ویژه نقش بسزایی داشته است.



3) پلاگین Golaem Crowd (شبیه سازی جمعیت) از استودیو Golaem

پلاگین Golaem Crowd به هنرمندان کمک می کند تا شبیه سازی هزاران جمعیت با رفتارهای پیشرفته بصورت real-time در برنامه های تلویزیونی و فیلم ها و قسمت cinematic بازی ها به خوبی اتفاق بیفتد.



4) نرم افزار Massive- به رهبری Stephen Regelous

Massive یک نرم افزار پیشگام در زمینه شبیه سازی جمعیت بر اساس هوش مصنوعی است. در واقع Massive اولین نرم افزاری بود که امکان ایجاد جمعیت در مقیاس بزرگ را فراهم کرد.


5) ARRI SkyPanel از کمپانی ARRI

کمپانی Arri تولید کننده پنل های نوری LED است که نورهای به اصطلاح Soft Light را تولید می کند. در واقع این Sky Panelها می توانند میزان Color Temperature بین 2800 تا 10 هزار را با ارائه رنگ های عالی، ایجاد کنند. مدیران نورپردازی می توانند همه پارامترها از جمله Color و Hue و saturation در طول تولید فیلم ها و.. تنظیم کنند.

این کمپانی با تولیدات خودش در قسمت SkyPanelها بشدت در تولیدات صنعت تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته است.



6) استودیو CEDAR

استودیو CEDAR برای رفع نیاز مختصصان صدا در تولید فیلم و تلویزیون، محصولاتی را دارد که بشدت مورد استفاده قرار گرفته است.



7) Scriptationبه رهبری Steve Vitolo, Felipe A. Mendez P., Franco Zuccar

در واقع Scriptation یک شرکت فناوری متعهد به توسعه راه حل های بدون کاغذ برای بازیگران و عوامل فیلم ، تلویزیون و ویدئو در سراسر جهان است.



8) کمپانی Teradek

یک کمپانی ای است که در زمینه انتقال دیتا بصورت بی سیم در دوربین ها و سایر تجهیزات تولید فیلم و.. فعالیت دارد


امیدوارم از خوندن این خبر لذت برده باشید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید