میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
درک بالاتری از Match Moving با PFTrack
ناصر اسلامی
جمعه 26 اردیبهشت 1393
23,196 بازدید
ذخیره
جمعه 26 اردیبهشت 1393

درک بالاتری از Match Moving با PFTrack

درود به دوستان عزیز
خیلی خوشحالم که فرصت دیگه ای پیش اومد تا در خدمت شما عزیزان باشم تا بتونیم با هم کمی بیشتر در مورد ترکینگ و match moving صحبت کنیم. خب دوستان تو مطلب قبلی کمی به طور کلی در مورد ترکینگ صحبت کردیم و سر فصل ها رو بیان کردیم. امروز قصد داریم این کتاب زیبا رو ورق بزنیم تا بتونیم تک تک فصل ها رو با هم مرور کنیم. دوستان می دونند که ترکینگ صحنه ها به دو صورت بیشتر انجام نمیشه.
  1. Auto track
  2. User track
خب اگر بخوام تعریف ساده ای داشته باشم باید بگم که auto track همون طور که از اسمش پیداست، به ترکینگ اتوماتیک صحنه توسط نرم افزار، auto tarck می گند و همون طور که حدس زدید به ترک دستی ای که توسط کاربر انجام میشه user track می گند. حالا من می خوام یه سوال بپرسم چه زمانی از auto track استفاده می کنیم و چه موقع از user track ؟ معمولا در 2 حالت بیشتر از user track استفاده نمی کنند.
  1. وقتی حرکت دوربین حرکت پیچیده ای باشه.
  2. صحنه قادر نباشه نقاط ترک خوبی رو به ما بده.
البته اگر دوستان کمی ریز بین باشند متوجه می شوند که این دو حالت به تنهایی می تونند حالت های خیلی زیادی رو بوجود بیاورند. چند مثال کوچیک می زنم تا بیشتر متوجه بشید.
مثال اول : دوستان فرض کنید می خوایید یک هواپیما رو که به صورت CG طراحی شده رو توی یک آسمون قرار بدید. به نظرتون میشه وقتی که هیچ نقطه ای وجود نداره آسمون رو ترک کرد؟ اصلا فلسفه وجود user track به خاطر کمک به نرم افزار برای تشخیص حرکت دوربین هست، تو صحنه های که ما هیچ نقاطی برای رد یابی نداریم، مثل آسمون
مثال دوم : امروزه تو خیلی از صحنه ها از پرده سبز استفاده می کنند، و وقتی از پرده سبز استفاده می شه حتما پای ترکینگ هم به وسط می یاد ولی همون طور که می دونید پرده سبز نقطه ای برای ترکینگ نداره پس نیاز هست ما نقاطی رو به منظور ترکینگ صحنه به پرده سبز بچسبونیم که با این کار بحث user track به وسط میاد.
 
حالا بذارید یکم از حرکت هایی که می تونه فرایند auto track رو مختل کنه رو با هم بررسی کنیم. دوستان تا جایی که امکان داره نباید دوربین رو خیلی زیاد حرکت داد در صحنه هایی که تمرکز دوربین فقط به جا هست. اگر بخوام یکم واضح تر توضیح بدم اگر می خوایید حرکت دوربین زیادی داشته باشید توی صحنه تون به همون اندازه هم سعی کنید دوربین تو هر حرکت جدید نقطه های جدیدی رو هم اسکن کنه. مثلا اگر یه دایره کوچیک رو در نظر بگیرید و حرکت دوربین رو طبق شعاع دایره در نظر بگیرید و نگاه دوربین در تمام حالات به مرکز دایره باشه این حرکت توی auto track و شاید همین طور توی user track مشکل ایجاد کنه. به طور مثال بهترین صحنه برای ترکینگ به شیوه auto track می تونه صحنه ای باشه که هواپیما داره از بالای یک جنگل عبور میکنه، این صحنه هم نقاطی بسیار زیادی برای auto track داره و هم تو هر حرکت جدید دوربین نقاط جدیدتری رو اسکن میکنه.
 
دوستان امیدوارم از مطلب کوچیکی که خدمتون ارائه دادم استفاده کافی رو برده باشید. در ادامه هم آموزشی رو تدارک دیدم که با هم یک پروژه کوچیک رو از 0 تا 100 انجام می دیم. درسته پروژه عالی نیست ولی خب از بار آموزشی خوبی برخورداره. ویدیو اول یه مقدمه ای هست برای دوستانی که دوست دارند قبل از دانلود بدونند قراره چه مباحثی با این پروژه آموزش داده بشه و مژده ای هم دارم برای کاربران نرم افزار هودینی و نیوک، مخصوصا نرم افزار هودینی که آموزش های کمی به زبان فارسی در مورد این نرم افزار منتشر شده. سعی شده در آموزش ها درک درستی از نرم افزار ها ارائه بشه و فقط حفظ چند ابزار خالی نباشه.

معرفی کلی آموزش


آموزش PFTrack


آموزش Houdini


آموزش Nuke


دوستان در آخر هم دوست دارم مثل همیشه از سایت خودتون حمایت کنید و با نظرات بجا و سازنده تون از ما حمایت کنید چون تنها موتور محرک ما حضور و دلگرمی شما، دوستان عزیز هست.
موفق و پیروز باشید


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 77 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط