میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
هودینی 14 قابلیت های شبیه سازی بیشتر
ناصر اسلامی
شنبه 27 دی 1393
15,924 بازدید
ذخیره
شنبه 27 دی 1393

هودینی 14 قابلیت های شبیه سازی بیشتر

درود به دوستان عزیز. امروز قصد دارم یه خبر و یه آموزش رو تقدیمتون کنم. بذارید این مطلب رو با این جمله شروع کنیم که هودینی 14 منتشر شد. تو مطلب قبلی نگاهی به پیشرفت های این نرم افزار داشتیم و چند قابلیت اساسی این نرم افزار رو تو ورژن 14 بررسی کردیم. می شه شاخص ترین پیشرفت های هودینی تو ورژن 14 رو به شرح زیر بیان کرد.
 

1. Position-Based Dynamics
انجین جدیدی که برای محاسبه پارتیکل ها طراحی شده. بچه ها این انجین رفتار یک مجموع پارتیکل رو توضیح میده. هودینی با این انجین جدید تونست سبک جدیدی از شبیه سازی ها رو وارد دنیای شبیه سازی و جلوه های ویژه بکنه. به طور مثال شبیه سازی شن یا برف و همینطور شبیه سازی soft body ها به وسیله پارتیکل ها و ...
 
خبر انتشار Houdini 14 و آموزش فارسی ویژگی های جدید این نسخه
 
دنیای پارتیکل تو هودینی دیگه مثل قبل نخواهد بود دیگه پارتیکل ها مثل قبل فقط حاوی چند صفت مختلف نیستند با این سیستم جدید پارتیکل ها میتونند با هم ارتباط داشته باشند و روی هم تاثیرات داینامیکی بگذارند.
 
خبر انتشار Houdini 14 و آموزش فارسی ویژگی های جدید این نسخه
 
2. Crowds
سیستم فوق العاده شبیه سازی جمیعیت. تو نگاه اول با یه کلیک 1000 نفر رو وارد صحنه می کنه که به صورت ریل تایم در حرکت هستن. هوش مصنوعی بالا در کنار سرعت فوق العاده. برای این منظور موتور جدیدی به موتور های شبیه سازی اضافه شده به اسم crowd solver
 
3. Hair Grooming
ابزارهایی که بر پایه تکنولوژی VBD توسعه یافتند و ویرایش مو رو خیلی خیلی راحت تر کردند.
 
خبر انتشار Houdini 14 و آموزش فارسی ویژگی های جدید این نسخه
 
4. User Experience
تغیرات زیادی تو UI و محیط کاربری هودینی 14 رخ داده که لذت کار کردن رو چند برابر قبل میکنه.

ها اینها یکسری از پیشرفت های این نرم افزار هستند تو ورژن 14 اگر به صفحه زیر برید لیست تمام کارهای که تو این ورژن انجام شده رو در اختیارتون میذاره و من نمی تونم این موارد رو بازگو کنم چون معلوم نیست باید چند خط در این مورد بنویسم. حالا پیشرفت های هودینی رو بیشتر بررسی میکنیم. قبل از هر چیز پیشنهاد میکنم ویدیو های زیر رو ببینید.


خب دوستان حس میکنم تکنولوژی چند سال پیش برف Frozen الان در اختیار کاربران قرار گرفته. تو سایت سازنده یعنی sidefx به همراه این ویدیو ها 14 تا آموزش کوچیک منتشر شده تا کاربران کمی با قابلیت های این نرم افزار آشنا بشند. برای دانلود آموزش ها میتونید به این آدرس مراجعه کنید. و همینطور دو آموزش خیلی زیبا از طرف سایت منتشر شده به این آموزش ها هم میتونید تو این لینک دسترسی داشته باشید.

ولی اگر دوست دارید کمی دقیق تر موضوع رو بررسی کنید پیشنهاد میکنم این آموزش رو ببینید. فرق این آموزش با آموزش های بالا در چیه ؟
  1. به زبان فارسی و قابل فهم تر
  2. بررسی بیشتر قابلیت های جدید به طور مثال تو بحث شبیه سازی لباس و پارچه سرعت چندین برابر شده که اون مورد رو هم مقایسه کردیم. کلا دیدنش خارج از لطف نیست مخصوصا برای بچه های که تازه با این نرم افزار شروع به کار کردند. البته دوستان باید انتظار آموزش های بیشتری رو از سایت سازنده داشته باشیم.


حالا بریم سراغ آموزش بعدی، دوستان این آموزش نحوه کار با سیستم جدید شبیه سازی شن و ذرات رو میده که فکر نمیکنم جایی به غیر این سایت منتشر شده باشه. دعوت می کنم این آموزش رو ببیند تا با سیستم جدید آشنا بشید.


و در نهایت این سه تا تستی هست که انجام دادم شبیه سازی برف و شن (فقط شبیه سازی)


و اما کلام آخر
دوستان هودینی 14 بحث جدیدی ای رو تو دنیای شبیه سازی باز کرد و خیلی از ابزارهای قبلیش و بروز کرده مثلا شاهده سرعت فوق العاده شبیه سازی های داینامیکی تو این ورژن هستیم. ولی با اومدن این شبیه سازی ها یه مشکل بزرگ ایجاد شد و اون احتیاج این نرم افزار به سیستم قوی تر برای کار کردن هست. دو قسمت اضافه شده به نرم افزار هودینی یعنی شبیه سازی شن و در کل پارتیکل های که به این صورت شبیه سازی میشند سیستم قوی نیاز داره. طبیعی هم هست و شرکت سازنده به فکر این مشکل هم بوده و تو این موتور جدید قابلیت ای رو قرار داده که سیستم بتونه از هر دو پردازنه cpu وgpu برای این نوع شبیه سازی ها استفاده کنه ولی نه تمام شبیه سازی ها و این خبر خیلی خوبیه ولی بازم به سیستم بالا نیاز خواهید داشت. ابزار جدیدی که برای ویرایش مو به این نرم افزار اضافه شده هم نیاز به سخت افزار مناسبی داره. ولی در کل عالی عمل کرده sidefx تو ورژن 14
 
راستی بچه های نرم افزارهای دیگه هم میتوند از این سیستم استفاده کنند. مثلا می تونید شبیه سازی های برف رو منتقل کنید به وسیله VDB یا Alembic
 
خبر انتشار Houdini 14 و آموزش فارسی ویژگی های جدید این نسخه
 
اگر سوالی داشتید میتونید تو انجمن یا همین جا بپرسید. باید منتظر باشیم آموزش های جدیدی منتشر بشه مخصوصا سیستم جدید شبیه سازی جمعیت و ... بچه ها در مورد شبیه سازی جمعیت این و بگم که هودینی جمعیت یه استادیوم رو شبیه سازی کرده که فکر میکنم چند هزار کاراکتر باشه و تو لب تاب من به راحتی شبیه سازی میشد و این سرعتش واقعا فوق العاده است.
 
بگذریم اگر بخوایم از قابلیت های جدید حرف بزنیم تا حالا حالا ها باید حرف بزنیم. مثل همیشه ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید و امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید هر انتقادی هر نظری و هر سوالی بود من در خدمتم
 
تا مقاله و آموزش بعدی بدرود


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 78 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط