میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
حذف مارکرها در عملیات Tracking و Match Moving
ناصر اسلامی
دوشنبه 3 فروردین 1394
16,998 بازدید
ذخیره
دوشنبه 3 فروردین 1394

حذف مارکرها در عملیات Tracking و Match Moving

درود به دوستان عزیز. دوستان اگر آموزش های سایت رو دنبال کرده باشید حتما میدونید که ما 2 تا آموزش رو با عنوان های (آموزش مقدماتی ترکینگ با PFTrack) و (تکنیک Match Moving با PFTrack) اوایل سال 93 منتشر کردیم و قول دادیم که نرم افزار pftrack رو کامل تا آخر سال آموزش بدیم. خب مفتخرم که سومین عنوان آموزش رو تقدیمتون کنم. دوستان میشه گفت که این آموزش 2 آموزش قبلی رو کامل می کنه و تو این زمینه درک بهتری رو در اختیارتون قرار میده.

و اما بریم سراغ آموزش. خیلی وقت ها باید از انواع مارکرها تو صحنه هامون استفاده کنیم برای کمک به نرم افزارهای ترکینگ تا حدس زدن حرکت دوربین برای نرم افزارها راحت تر بشه. وقتی از مارکرها استفاده میشه یه بحث حذف مارکر هم به وسط میاد. یعنی وقتی مارکری توی صحنه قرار میگیره باید به فکر حذف اون هم باشیم. پس ما تو این سری از آموزش با حذف مارکرها به کمک نرم افزار قدرتمند pftrack و nuke می پردازیم. البته دوستان ما تو این آموزش قسمت های Tracking و Match Moving رو هم پوشش دادیم. برای درک بهتر آموزش پیشنهاد می کنم مقدمه زیر رو حتما ببینید.

مقدمه

دوستان لازمه این نکته رو بگم که ما فقط مارکرها رو حذف نمیکنیم بلکه یاد میگیریم چطور یک آبجکت رو از صحنه حذف کنیم. به جرات میتونم بگم که نمونه این آموزش تو فضای مجازی وجود نداره. امیدوارم بتونید نهایت استفاده از آموزش ها داشته باشید.

1. آموزش بخش اول (ترکینگ)


2. آموزش بخش دوم (حذف مارکرها - قسمت اول)


3. آموزش بخش سوم (حذف مارکرها - قسمت دوم)



دوستان خیلی خوشحال میشم نظر شما دوستان رو در مورد این آموزش بدونم
و این بگم که آموزش بعدی که از طرف بنده منتشر میشه برای سینمافوردی کاران عزیز هست
تا آموزش و مقاله ای دیگر بدرود


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 25 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط