میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
نرم افزار ZBrush 2021.7 منتشر شد
یکشنبه 7 شهریور 1400
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار ZBrush 2021.7 منتشر شد

یکشنبه 7 شهریور 1400

شرکت Pixologic روز گذشته نسخه جدیدی از نرم افزار محبوب خودش یعنی زیبراش رو منتشر کرد که در این نسخه شاهد توسعه ها و قابلیت های جدیدی از این نرم افزار هستیم که در ادامه به معرفی ویژگی های جدید ZBrush 2021.7 می پردازیم. در این بروزرسانی میشه قابلیت هایی رو برای راحتی هرچه بیشتر استفاده در این نرم افزار رو مشاهده کرد. قابلیت هایی مثل افزوده شدن یک براش با نام Knife برای برش های مشخص بر روی آبجکت ها، ابزار Stage برای تعیین 2 ترنسفرم مجزا برای آبجکت، ابزار Bevel برای پخ کردن لبه های آبجکت، قابلیت Mirror برای PolyPaint که امکان کپی گرفتن از یک سمت و انتقالش به سمت دیگه رو به کاربر میده و البته این نکته هم ناگفته نمونه که این بروزرسانی برای کاربران فعلی نرم افزار ZBrush 2021 رایگان بوده و کسانی که نسخه قانونی دارن میتونن بصورت کاملا رایگان زیبراش خودشون رو به جدیدترین نسخه یعنی ZBrush 2021.7 بروزرسانی کنن.

پیش از اینکه بررسی ویژگی های جدید این نسخه رو شروع کنیم ازتون دعوت میکنم ویدیویی که برای ZBrush 2021.7 منتشر شده رو ببینید.


براش جدید بنام Knife

در نسخه جدید نرم افزار ZBrush شاهد اضافه شدن یک براش جدید هستیم بنام Knife و همونطوری که از اسمش هم مشخصه کار این براش برش و Slice آبجکت ها در راستای خطی هست که با اون رسم میکنید. البته ناگفته نماند که این براش کارش صرفا یک Slice ساده نیست و فضای بریده شده خالی نمیمونه و اون فضا رو با Geometry پر میکنه و مدل شما بعد از برش کاملا آماده حکاکی خواهد بود. ناگفته نمونه که این براش با ابزار Symmetry کاملا کارایی داره تا شما بتونید توی دیزاین هایی که نیاز به تقارن دارن کاملا آزادانه عمل کنید.

برای آشنایی بهتر با این ویژگی ویدیوی کوتاه زیر رو حتما ببینید


ابزار جدید Bevel

در نسخه جدید ZBrush قابلیت Bevel بر روی لبه های آبجکت ها با کمک 2 براش جدید به نام های BevelFlat و BevelArc امکانپذیر شده. با کمک این ابزارها شما میتونید بصورت کاملا ریل تایم لبه های آبجکت های خودتون رو اصطلاحا پخ کنید و نتیجه کار رو همونجا در لحظه ببینید. و البته پیشنهاد میکنم برای آشنایی با این ابزار جالب هم ویدیوی کوتاه زیر رو حتما ببینید.


قابلیت Mirror برای PolyPaint

اما یکی دیگه از ویژگی های جدید ZBrush 2021.7 افزوده شدن قابلیت Mirror برای PolyPaint ها و Mask ها هست که شما از این پس میتونید یک کپی از اونها رو از یک طرف آبجکت به طرف دیگه کپی کنید. حتی اگه آبجکت شما دیگه از حالت متقارن کامل خارج شده باشه این ویژگی امکان کپی کردن اونها رو به سمت دیگه داره. ابزار حتی این امکان رو هم به شما میده که مشخص کنید کدوم سمت آبجکت شما رنگ اصلی قرار داره و کدوم سمت جهتی هست که رنگ روی اون با کمک Mirror کپی شده.


ابزار جدید Stage


ویژگی جدید دیگه ای هم توی این نسخه از نرم افزار زیبراش به چشم میخوره که Stage نام داره. Stage یک اقابلیت منحصر به فرد بحساب میاد چرا که شما با کمک این ابزار قدرتمند میتونید 2 حالت و یا همون transformation رو برای آبجکت خودتون ذخیره کنید و هر زمانی که نیاز داشتید بین اونها سوئیچ کنید. این قابلیت حالت های مختلفی از آبجکت شما رو میتونه در خودش ذخیره کنه مثل subdivision level ها، IMM brushe ها، SculptrisPro و ... که به نظرم بشدت میتونه کاربردی و مفید باشه.


ویژگی های جدید ZBrush 2021.7 در همینجا ختم نمیشه. توی این نسخه قابلیت های دیگه ای هم نظیر Stroke Interpolation و همینطور AdjustLast هم به چشم میخوره که برای آشنایی با تمام این ویژگی ها ازتون دعوت میکنم ویدیوی جالب زیر که خیلی سریع تک تک این ویژگی ها رو نمایش داده حتما ببینید.

و در ادامه هم چند ویدیوی دیگه هم از شرکت سازنده ارائه شده که به شرح کاملتر و دقیقتر این ویژگی ها پرداخته که اگه کاربر این نرم افزار هستید و مشتاقید تا با ویژگی های جدید ZBrush 2021.7 کاملا آشنا بشید حتما حتما پیشنهاد میکنم این ویدیوها رو هم با دقت مشاهده کنید.

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 10 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید