میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
معرفی نرم افزار Substance 3D Stager
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1401
در
معرفی ابزار

معرفی نرم افزار Substance 3D Stager

سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1401

در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از محصولات کمپانی Adobe از خانواده Substance یعنی نرم افزار Substance 3D Stager بپردازیم. این نرم افزار که عمر خیلی تازه ای دارد، بشدت محبوب شده و نسخه های جدیدی از این نرم افزار منتشر شده است، اما ما در ابتدا قصد داریم این نرم افزار جالب را به شما معرفی کنیم و در یک مطلب دیگری به معرفی ویژگی های نسخه جدید این نرم افزار بپردازیم.



نرم افزار Substance 3D Stager یک ابزار staging حرفه ای برای طراحی صحنه (scene design) و رندر است. محتوا را وارد کنید، صحنه خود را مرتب کنید، متریال و تکسچر‌ها را اعمال کنید، نورپردازی image-based (IBL) و فیزیکی را تنظیم کنید، دوربین‌ها را با وضوح‌های مختلف ذخیره کنید و تصاویر واقعی را ارائه دهید. در واقع شما با یک virtual studio یا استودیوی مجازی طرف هستید که امکانات بی نظیری را در اختیار شما قرار میده.

ابتدا دعوت می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا با این نرم افزار فوق العاده جذاب آشنا بشید:


اما یکی از قابلیت های نرم افزار Stager این است که به شما امکان می دهد تصمیمات خلاقانه بگیرید. در واقع کامپوزیشن خودمون را می توانیم بصورت real-time اصلاح و تنظیم کنید. متریال های پیشرفته را با نور و سایه های پیچیده Visualize و ویرایش کنید. 


و از دیگر قابلیت این نرم افزار، دسترسی به شبکه وسیعی از منابع است. Stager با مدل‌ها، متریال و Light‌ها برای شروع، ارائه می‌شود. یا هزاران assetهای پیشرفته را که توسط کارشناسان سه بعدی کمپانی Adobe ساخته شده و در طرح Substance 3D Collection شما گنجانده شده است، جستجو و استفاده کنید.



در واقع ویژگی های Stager ابزارهای عالی برای راه‌اندازی و نمایش پروژه‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال یک راحت سریع برای اعمال متریال به مدل های خودتون و گرفتن یه رندر هستید، نرم افزار 3D Stager یه انتخاب خوب برای شما هستش چون به راحتی میتونید مدل خودتون رو import کنید و از کتابخانه متریال های این نرم افزار استفاده کنید و در نهایت با انواع مدل های مختلف نور، از صحنه خودتون رندر بگیرید.

نرم افزار Stager یک فضای کاری Interactive داره، بطوری که با حفظ کیفیت بصری بالا، بین رندر real-time و path tracing می توانید سوئیچ کنید و از همه مهمتر ارتباط مستقیمی با نرم افزار Substance Painter داره، شما می توانید از نرم افزار Painter پروژه های خودتون را با یک کلیک به Stager وارد کنید و از جایی که کار را رها کردید ادامه دهید.

پشتیبانی از فرمت های متنوع، یکی دیگر از ویژگی های Stager است. مجموعه‌ای از فرمت‌ها از CAD تا USD و glTF و همچنین parametric Substance materials، نورها‌ها و مدل‌ها پشتیبانی می شود.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید