میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انتشار نسخه 1.2 نرم افزار Substance 3D Stager
چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401
در
اخبار دنیای CG

انتشار نسخه 1.2 نرم افزار Substance 3D Stager

چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401

در تاریخ 27 April کمپانی Adobe نسخه جدید نرم افزار Substance 3D Stager را منتشر کرد. ما در یک مطلب جداگانه ای به معرفی این نرم افزار پرداختیم که می توانید بر روی این لینک کلیک کنید و اما در این مطلب قصد داریم به ویژگی های نسخه 1.2 این نرم افزار بپردازیم.



Project materials panel

به عنوان یک ابزار ساخت صحنه، درک چگونگی استفاده از متریال ها در صحنه شما برای کار در Stager بسیار مهم است! با این نسخه، پانل جدید project material معرفی شده است که به شما امکان می‌دهد متریال ها را در کل پروژه خود مشاهده کنید. هر زمان که یک متریال (یا یک مدل با متریال) را وارد کنید، متریال فهرست شده در پانل project material را خواهید دید. می‌توانید متریال را از دیسک، starter asset یا کتابخانه‌های CC وارد کنید. سپس می توانید به راحتی آنها را برای ویرایش ویژگی های آنها انتخاب کنید و آنها را در سراسر صحنه خود اختصاص دهید.


این سیستم جدید کاملاً additive عمل میکنه و همه عملکردهای قبلی Stager به کار خود ادامه می دهند. می توانید objectها را در پانل صحنه انتخاب کنید و سپس از پانل properties برای یافتن متریال روی یک object خاص استفاده کنید. داشتن این دو روش کار به این معنی است که می توانید در مقیاس object یا صحنه برای هر چیزی که کارآمدتر است فکر کنید. همچنین تعداد زیادی قابلیت جدید برای مدیریت متریال شما وجود دارد. با اختصاص مستقیم از پانل project material،       می توانید راحت تر از متریال، دوباره استفاده کنید. همچنین می‌توانید در حین آزمایش، unused materials را در پروژه خود نگه دارید تا بتوانید به راحتی بین آنها سوئیچ کنید. 


Send materials to Stager from Designer

با وجود پانل جدید project materials، اکنون می‌توانید متریال را از نرم افزار ساخت متریال یعنی Substance Designer به Stager ارسال کنید. تنها با یک کلیک می توانید عملیات اسال به Stager را انجام بدید که میتونه روند ساخت متریال     پروژه های شما را سریع تر کنه. متریال بخشی از document شما خواهند بود که در پانل project materials شما ذخیره می شود.



Real time shadows for environment lighting

متد ray traced رندرینگ به راحتی نتایج شگفت انگیز و واقعی را در Stager ایجاد می کند. اکنون، کمپانی Adobe همچنین در حال بهبود real time rendering view هست! در Stager 1.2 سیستم real time shadow به طور کامل بازنگری شده است و drop shadow قبلی با تکنیک جدیدی جایگزین شده که از رویکرد ترکیبی space shadows و voxel shadows استفاده می‌کند. این تکنیک جدید real time shading را از نور محیط برای شما فراهم می کند.




خب این مواردی که در بالا معرفی کردیم، جزء قابلیت های جدید این نسخه 1.2 بود و اما بهبودهایی رو هم برای این نسخه داریم که به موارد زیر اشاره می کنیم:

Realtime render settings presets

همانطور که کمپانی Adobe روی رندر سرمایه گذاری می کند، کنترل تنظیمات برای متعادل کردن عملکرد و کیفیت بسیار مهم است! برای کمک به مدیریت تنظیمات، پیش ‌تنظیم‌ هایی (presets) برای real time اضافه شده است، مشابه تنظیمات موجود برای ray tracing. 



Scene panel swipe

موارد کوچکی که کار شما را سرعت می بخشد مهم است! اکنون می‌توانید روی پانل صحنه کلیک کرده و بکشید تا وضعیت‌هایی مانند قفل، دید، و collision را در چندین آبجکت به سرعت تغییر دهید.



Rendering improvements

در بخش Rendering بهبودهایی را برای این نسخه داریم که شامل:

- از بین رفتن سایه در مدل های low polygon برای کاهش artifactها.

- بهبود عملکرد رندر در لبه ها، مخصوصا در displacement



پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید