میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
پشتیبانی متریال های Substance در Photoshop
شنبه 4 تیر 1401
در
اخبار دنیای CG

پشتیبانی متریال های Substance در فتوشاپ

شنبه 4 تیر 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ در چند وقت گذشته یک مطلبی با عنوان پشتیبانی فتوشاپ از فایل های Substance در وبسایت منتشر کردیم که کمپانی Adobe یک خبر هیجان انگیز رو داد و امروز شاهد افزوده شدن این قابلیت هستیم که در این مطلب به بررسی این ویژگی فوق العاده در فتوشاپ می پردازیم.


Substance Materials Overview

خب ابتدا بیایم با هم متریال های Substance را بهتر بشناسیم. متریال های Substance را می توان با استفاده از برنامه های تخصصی Adobe مثل Substance 3D Designer یا Substance 3D Sampler ایجاد و یا customized کرد. متریال ها نمایانگرphotorealistic surfaces (مانند پارچه، سنگ، مرمر، آجر، فلز و غیره) با ویژگی‌های قابل تنظیم (مانند بازتاب نور، زوایای نور، الگوها یا random effects مانند scratches یا aged material) هستند که می‌توان آنها را به ‌صورت سه بعدی در اطراف اجسام wrappe یا به اصطلاح Project کرد.

پلاگین Substance Photoshop که توسط تیم تحقیقاتی Adobe ساخته شد، پلاگینی است که به کاربران فتوشاپ اجازه می‌دهد به قدرت متریال Substance دسترسی داشته باشند، که قبلاً برای برنامه‌های native سه بعدی اختصاص داده شده بود. در فتوشاپ، از این متریال ها می توان در بخش هایی مانند طراحی های داخلی یا ایجاد تصاویر انتزاعی و... استفاده کرد که می توانید سطح کار خودتون را با این ویژگی جدید بشدت بالا ببرید.


Panel interface

اگر به تصویر زیر نگاه کنید، پنل جدید Substance در فتوشاپ را می بینید که دقیقا مشابه به نرم افزار Substance Painter است و به راحتی می توانید از قسمت Adobe Substance Materials متریال های خودتون را انتخاب کنید و پارامترهای مربوط به اون را تنظیم کنید.


و اما نکات دیگری که باید هنگام کار با پلاگین Substance 3D به خاطر بسپارید:

- این پانل context-sensitive است، به این معنی است که برای استفاده از ویژگی های این پلاگین، ابتدا حتما باید یک لایه جدید ایجاد کنید. این پلاگین یا یک لایه جدید ایجاد می کند یا متریالی را جایگزین می کند که قبلاً روی یک لایه اعمال شده است.

- توجه داشته باشید که در حال حاضر، پلاگین فتوشاپ فقط از فرمت .sbsar پشتیبانی می کند. فرمت های دیگری مثل .sbs، .sbsm، .spsm پشتیبانی نمی شوند.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید