میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
معرفی ویژگی های جدید Adobe Photoshop 23.3
یکشنبه 28 فروردین 1401
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار Photoshop نسخه 23.3 منتشر شد

یکشنبه 28 فروردین 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ در تاریخ 12 April کمپانی Adobe از ویژگی های جدید محصولات خودش رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های جدید نسخه 23.3 نرم افزار فتوشاپ بپردازیم.


Copy-paste text layer from Illustrator

در این نسخه جدید، پشتیبانی از Copy-paste برای لایه های متن Illustrator در فتوشاپ بهبود یافته است. قبلاً، وقتی یک لایه از نرم افزار Illustrator به Photoshop از طریق گزینه Layers در Paste Dialog کپی می‌شد، در واقع rasterized می‌شد و ویرایش لایه‌ های متن در فتوشاپ را دشوار می‌کرد. اکنون می‌توانید به راحتی لایه‌ های متنی را با ویژگی ‌های تایپوگرافی مختلف از Illustrator منتقل کنید و آنها را به عنوان لایه ‌های متنی قابل ویرایش در فتوشاپ قرار دهید.


Edge enhancement in Sky Replacement

در ویژگی Sky Replacement با این بهبود جدید، کنتراست بین پیش‌ زمینه و پس ‌زمینه اطراف اجسام با خط نازک بهتر حفظ می‌شود، در حالی که هنگام جایگزینی آسمان روشن با آسمان تیره‌ تر یا برعکس، artifactها نیز کاهش می‌یابند. برای دستیابی به این بهبود کیفیت، یک گروه لایه جدید در layer stack نتیجه sky replacement معرفی شده است که شامل دو adjustment layers و mask است.



Multithreaded and GPU compositing

در این نسخه می توانید از گزینه های Multithreaded و ترکیب GPU برای سرعت بخشیدن به گردش کار خود استفاده کنید. برای فعال کردن Multithreaded ، به Preferences > Performance بروید و گزینه Multithreaded compositing را فعال کنید. برای اعمال این تغییر، نیازی به راه اندازی مجدد فتوشاپ نیست.




Find your cloud documents in Recents

در این نسخه قابلیت نمایش cloud documents در قسمت Recent صفحه اول فتوشاپ فراهم گردیده است. اسناد Cloud متعلق به شما و اخیراً به آنها دسترسی پیدا کرده یا با شما به اشتراک گذاشته شده اند، در قسمت Recents در صفحه اصلی برنامه نمایش داده می شوند.



Preference improvement for saving new documents

در بخش Save اسناد، قابلیت جدید بوجود آمده است که در هنگام Save as پنجره جدیدی باز میشود و می توانیم فایل های خود را مستقیما بر روی Creative Cloud ذخیره کنیم. البته ابتدا باید این ویژگی را در پنجره تنظیمات فتوشاپ فعال کنیم.



Removal of Camera Shake Reduction

در این نسخه، فیلتر Shake Reduction (Filter > Sharpen > Shake Reduction) حذف خواهد شد. این فناوری با پلتفرم های توسعه جدید سازگار نیست.


Support for new cameras and lenses

در این نسخه، طبق معمول همه آپدیت ها، سری جدید دوربین ها و لنزها به لیست پشتیبانی فتوشاپ افزوده شده است.



امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون را با ما درمیان بگذارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 5 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید