میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
ویژگی های جدید Photoshop 23.4
جمعه 3 تیر 1401
در
اخبار دنیای CG

فتوشاپ 23.4 منتشر شد

جمعه 3 تیر 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ اینبار هم کمپانی Adobe خبر از انتشار نسخه جدید فتوشاپ یعنی نسخه 23.4.1 رو داد که ویژگی های خیلی خوبی را افزوده که در این مطلب به بررسی همه این موارد می پردازیم.


Cylindrical Transform Warp


در این نسخه ابزار جدیدی با نام Cylindrical Transform Warp افزوده شده است که می توانید تصاویر flat خودتون رو بر روی سطوح استوانه ای گرد و منحنی، قرار دهید. این ابزار بشدت برای دیزاینرهایی که در بخش طراحی بسته بندی فعالیت  می کنند، عالی هستش. همچنین این ابزار جدید، کنترل های تغییر اندازه در جهات مختلف را در اختیار شما قرار میده.



Preserve hair details

ابزار Object Selection برای انتخاب بهتر مو در تصاویر پرتره انسان در این نسخه بهبود یافته است. ابزار Object Selection اکنون می‌تواند پرتره‌ها را تشخیص دهد و hair refinement را اعمال کند تا ماسکی که توسط Select Subject ارائه می‌شود، دریافت کند.


نحوه استفاده از این ابزار ساده هستش، به سادگی تصویر پرتره خود را باز کنید و ابزار Object Selection را از toolbar انتخاب کنید و با کلیک کردن بر روی پرتره یا با ایجاد یک lasso یا marquee در اطراف فرد، انتخاب خود را انجام دهید و ماسک را با تمام جزئیات مو به دست آورید. علاوه بر این، می‌توانید از گزینه Refine Hair در فضای کاری Select and Mask استفاده کنید تا نتایج دقیق‌تری برای تصاویری غیر از پرتره‌های انسان مانند حیوانات خانگی/حیوانات/خز و.. به ‌طور طبیعی‌تر به دست آورید.


Enhancements for Guides

در این نسخه شاهد بهبود در عملکرد Guides فتوشاپ هستیم. اکنون می توانید برای بهبود کار خلاقانه خود، به جای تنظیم global preferences ، عملکرد guideهای خود را در هر document level سفارشی کنید. این سفارشی کردن شامل توانایی colorize و ویرایش guides ، دسترسی به guides از طریق میانبرهای صفحه کلید جدید و یک context menu جدید است.



Emoji shorthand for in-app comments

با این نسخه، فتوشاپ پشتیبانی از emoji shorthand را اضافه کرده است که می‌توانید هنگام کامنت ‌گذاری برای اسناد قرار گرفته شده در فضای cloud استفاده کنید! قبلاً، اگر می‌خواستید یک ایموجی را در کامنت خود درج کنید، بایدemoji از emoji picker انتخاب کنید. برای استفاده از emoji shorthand، می‌توانید به سادگی علامت “:” را تایپ کنید و سپس شروع به تایپ کلمات میانبر کنید تا به راحتی به لیستی از ایموجی‌های مرتبط دسترسی پیدا کنید.



Video edit and playback support for Apple Silicon machine

با انتشار فتوشاپ 23.4 ، پشتیبانی native برای ویرایش و پخش ویدیو اکنون برای دستگاه های مک با استفاده از تراشه های Apple Silicon M1 فعال شده است. 



Save As preference improvement

با این به‌ روزرسانی، وقتی Save As را در یک document جدید انتخاب می‌کنید، پنجره cloud document picker dialog را می‌بینید تا بتوانید فایل‌های خود را در Creative Cloud ذخیره کنید. همچنان می‌توانید تصمیم بگیرید که به صورت local در کامپیوتر خود ذخیره کنید.



Spring Loaded tool shortcut preference

فتوشاپ 23.4 به شما این امکان را می دهد که حساسیت زمان بندی را برای میانبرهای Spring-Loaded Tools تنظیم کنید.



امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید؛ حتما نظرات خودتون را با ما به اشتراک بزارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 4 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید