میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
بالاخره فتوشاپ Web-based رایگان عرضه خواهد شد
شنبه 28 خرداد 1401
در
اخبار دنیای CG

فتوشاپ Web-based رایگان عرضه خواهد شد

شنبه 28 خرداد 1401

پاییز سال گذشته برای اولینبار خبر انتشار نسخه تحت وب نرم افزارهای Photoshop و Illustrator از طرف ادوبی منتشر شد. نسخه ای که کاربران قادر بودند بدون نیاز به نصب نرم افزار بر روی سیستم عامل خودشون اونو در مرورگر فراخوانی و ازش استفاده کنند. البته نه با تمام امکاناتی که ما در فتوشاپ و ایلاستریتور میبینیم. درواقع میشه گفت یه نسخه محدود ولی کاربردی که تا حد زیادی جوابگوی نیازهای کاربران بود. البته نا گفته نماند که از همون سال پیش تا الان ابزارهای مختلفی هم بر روی این نسخه های Web-based اضافه شد و Adobe سعی داشت نسخه محبوبی از این نرم افزارها رو در اختیار کاربرانش قرار بده و احتمالا انتظار استقبال خوبی هم داشت که البته این امر میسر نشد !


نسخه تحت وب ارائه شده فقط برای خریداران نسخه قانونی بود. و فقط کسانی که در بخش Creative Cloud نسخه قانونی رو خریداری کرده بودند و اشتراک فعال داشتن میتونستن از این نسخه استفاده کنند. البته یه نسخه 7 روزه تریال هم داشت که البته اون هم نیازمند فعالسازی حساب کاربری با کارت بانکی فعال بود و همین امر باعث میشه تا حد زیادی امکان استفاده برای برخی از کاربران این نرم افزارها نباشه. البته عدم استقبال کاربران از این نسخه ها رو نمیشه صرفا به موضوع مالی ربط داد ولی کمپانی Adobe بالاخره تصمیم گرفت این نسخه تحت وب رو بصورت کاملا رایگان در اختیار همه قرار بده تا تمامی کاربران سراسر دنیا بتونن ازش استفاده کنند.


البته این نسخه رایگان فعلا بصورت آزمایشی فقط در کانادا فعال شده و رفته رفته با تست هایی که انجام میشه و درصورتی که مشکلی بوجود نیاد برای سایر کشورها نیز فعال میشه و از این پس همه میتونن ازش استفاده کنند. اگه در کانادا زندگی میکنید و یا آی پی کانادا دارید و میتونید به سایت Adobe خودتون رو بعنوان یک شهروند کانادایی معرفی کنید با کلیک بر روی لینک photoshop.adobe.com به این فتوشاپ تحت وب دسترسی داشته باشید.

حتما از تجربیات خودتون در استفاده از این نسخه برامون بنویسید ...

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید