میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انتشار نسخه 23.2 فتوشاپ
دوشنبه 16 اسفند 1400
در
اخبار دنیای CG

انتشار نسخه 23.2 فتوشاپ

دوشنبه 16 اسفند 1400

کمپانی Adobe در تاریخ Feb 24 از نسخه جدید خودش یعنی 23.2 با پشتیبانی کامل از فایل فرمت جدید با نام WebP و بهبود فیلتر OilPaint و… رونمایی کرد.

اگر در هر شاخه ای از دنیای CG فعالیت می کنید، قطعا فتوشاپ نیاز کارمون هستش و در این مقاله قصد داریم به بررسی آپدیت های جدید این نسخه از فتوشاپ بپردازیم، پس با من همراه باشید…


پشتیبانی کامل از فرمت WebP

در این نسخه فتوشاپ از فایل فرمت WebP بصورت کامل پشتیبانی می کند. اکنون می توان فایل های WebP را بدون نیاز به پلاگین یا تنظیمات خاصی در فتوشاپ باز، ایجاد، ویرایش و ذخیره کرد.


حالا ابتدا بیایم ببینیم فایل فرمت WebP چیه و چه کاربردی داره؟

در واقع WebP یک فایل فرمت تصویری است که کمپانی Google بعنوان جایگزینی برای فرمت های JPEG و PNG و GIF ایجاد کرده است. WebP فایل هایی با کیفیت یکسان یا با همان اندازه کیفیت بالاتر را ارئه میده. همچنین از فشرده‌سازی و انیمیشن و alpha transparency پشتیبانی می‌کند.

گوگل فرمت WebP را در سپتامبر 2010 معرفی کرد و اولین نسخه از کتابخانه پشتیبانی خود را در آوریل 2018 منتشر کرد.

حالا در فتوشاپ برای باز کردن یک فایل WebP، میتونیم فایل را به همان روشی که هر فایل یا سند پشتیبانی شده دیگری انجام می دهید، انتخاب و باز کنید. علاوه بر قابلیت های باز کردن، اکنون می توانید فایل های WebP را ایجاد، ویرایش و ذخیره کنید. پس از اتمام ویرایش سند خود، Save As یا Save a Copy را باز کنید و WebP را از گزینه های ارائه شده در منوی کشویی فرمت فایل انتخاب کنید تا فایل WebP خود را ذخیره کنید.

اما اگر از نسخه 23.1 یا به پایین استفاده می کنید، می توانید پلاگین WebPShop را مستقیما از گوگل یا GitHub دانلود کنید و نصب کنید تا از قابلیت های این ویژگی بهره مند بشید.


بهبود عملکرد فیلتر Oil Paint

در این نسخه، فیلتر OilPaint مجددا بازنویسی شد تا از مزایای بیشتر GPU بر روی ویندوز و macOS بهره مند شود که نتیجه این آپدیت، عملکرد سریعتر این فیلتر بویژه هنگام کار بر روی فایل های سنگین و بزرگتر است.



به راحتی دکمه اشتراک گذاری (Share) را پیدا کنید

در این نسخه یک ویژگی onboarding افزوده شده تا به راحتی گزینه اشتراک گذاری را در فتوشاپ پیدا کنید. اکنون یک دکمه اشتراک گذاری آبی بزرگ را در گوشه سمت راست بالای فضای کاری برنامه خواهید دید. بعد از اینکه برای اولین بار کلیک کردید، دکمه آبی رنگ از بین می رود و سپس نماد اشتراک گذاری را در گوشه سمت راست بالای برنامه مشاهده خواهید کرد.



پشتیبانی از دوربین ها و لنزهای جدید

در این نسخه جدید شاهد این هستیم که لنزها و دوربین های جدید به لیست پشتیبانی فتوشاپ افزوده شده است.


پشتیبانی از "دعوت به ویرایش" در دستگاه های Win ARM

دعوت به workflow ویرایش کار (Invite to edit) اکنون در دستگاه های Windows ARM شما پشتیبانی می شود. 




امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون رو با ما در میان بگذارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید