میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
جمعه 9 مهر 1400
در
معرفی ابزار

بررسی ویژگی های جدید Adobe Sampler 3.1

جمعه 9 مهر 1400

همانطور که مطلع هستید کمپانی Adobe در آخرین نسخه پکیج Substance تحولات عظیمی از جمله تغییر لوگو و تغییر نام نرم افزار و... در دستور کار خودش قرار داد و یکی از این تحولات، تغییر نامِ نرم افزار Substance Alchemist به Substance 3D Sampler بود. به تازگی کمپانی Adobe نسخه جدیدی از این نرم افزار را release کرده که در این مقاله به بررسی ویژگی های جدید نسخه 3.1 نرم افزار Substance 3D Sampler می پردازیم.

به گفته Adobe در این نسخه با پیشرفت های عمده ای از قبیل استفاده از فایل های SVG بصورت مستقیم در Sampler یا قابلیت کارِ همزمان بین نرم افزار Illustrator و Sampler رو به رو هستیم. در واقع workflow ساخت متریال ها بسیار بسیار قوی تر شده است.

1) Drop your SVG files in Sampler

در این نسخه به راحتی میتونیم فایل های SVG خروجی گرفته شده از نرم افزار Illustrator رو به درون Sampler بندازیم و حتی قابلیت این رو داریم که این تیپ از فایل ها رو در قالب Asset در یک کتابخانه اضافه کنیم که بعدا به اونها دسترسی داشته باشیم.

نرم افزار Sampler تمامی اطلاعات فایل SVG نظیر transparency و color و سایر موارد رو حفظ میکنه.


2) ارتباط قوی Sampler با سایر نرم افزارهای Adobe

2-1) قابلیت ویرایش در نرم افزار Illustrator

قابلیت جدید Edit در Sampler یک انعطاف پذیری زیادی را برای هر متریالی که دارای Pattern یا الگو است، بوجود آورده. اگر بخواهید فایل SVG رو Tweek کنید، به راحتی میتونید بر روی گزینه Edit in Illustrator کلیک کنید و tweekهای مورد نظر رو در نرم افزار Illustrator انجام بدید.


2-2) قابلیت ویرایش در نرم افزار Photoshop

اگر کاربر نرم افزار Photoshop هستید، مثل حالت قبلی گزینه edit in Photoshop وجود داره که میتونید تکسچرها یا Patternها و.. رو بصورت مستقیم در فتوشاپ تغییر بدید. در واقع یک Live Link قوی بین نرم افزار Photoshop و Illustrator و Sampler وجود داره.


3) ثابت نگه داشتن متریال از Sampler تا Stager

وقتی که در نرم افزار Sampler متریال خودتون رو میسازید و Tweekهای زیادی بر روی خواص متریال مثل SSS یا Translucency و... دارید، در اینجا Sampler میاد خواص tweek شده متریال شما رو حفظ میکنه و اگر بخواهید آبجکت 3D رو در نرم افزار Stager باز کنید، متریالِ شما بین این دو نرم افزار ثابت باقی میمونه و تغییری نخواهد کرد.



4) Pick all the colors

در این نسخه Color Picker نرم افزار بهبود پیدا کرده است. در واقع این یک قدم رو به جلو برای بهبود مدیریت رنگ در تمامِ ابزارهای مجموعه Substance 3D است.


5) Choose your Normal Format

در اینجا باز هم یک Workflow بهبود پیدا کرده است و آن هم انتخاب فرمت Normal بر اساس OpenGL و DirectX بر اساس نوع موتور رندر و نرم افزار است. در واقع در این قسمت میتونیم نوع محاسبه Normal Map رو تعیین کنیم، مثلا OpenGL محور Y رو مثبت در نظر میگیره و DirectX محور Y رو منفی در نظر میگیره.



6) Your crop tool, but better

در این نسخه ابزار Crop قابل انعطاف تر شده و امکاناتی رو در بحث Crop یا برش دادن تصویر به ما میده.


امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون رو با ما در میان بگذارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید