میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
شنبه 24 مهر 1400
در
معرفی ابزار

آپدیت جدید Substance Painter

شنبه 24 مهر 1400

در تاریخ 14 اکتبر، کمپانی Aobe خبر آپدیت جدید نرم افزار Substance Painter در نسخه7.3.0 رو منتشر کرد و از اضافه شدن ویژگی جدیدی تحت عنوان Warp mode به این نرم افزار خبر داد.

در این نسخه شاهد افزوده شدن یک ابزار جدید 3D warp و یک حالت جدید cylinder projection و بهبود color picker هستیم.

New projection mode: warp everything

با حالت جدید 3D warp projection، می توانیم عملیات warp را بطور non-destructive یا ضدتخریب بر روی Material یا تصویر اطراف geometry انجام بدیم. در واقع این یک ابزار فوق العاده هستش برای اینکه بعنوان مثال بتونیم یک decal رو بر روی مدل Match کنیم یا یک زخم رو بر روی پا قرار بدیم.

در تصویر زیر یک مثال از این ابزار قدرتمند رو با استفاده از تکسچر اسکن شده پوست از texturing.xyzبا کیفیت بالا می بینید.


شما به سادگی می توانید Image مورد نظر خودتون رو در viewport قرار بدید و فقط کانالی را که می خواهید به آن apply کنید رو انتخاب کنید و لایه ها بطور خودکار ساخته میشوند و در نهایت از لیست Projection حالت warp projection رو انتخاب کنید.

همانطور که می بینید، حالت warp به شما کمک میکنه تا تکسچر اسکن شده خودتون رو به راحتی ویرایش کنید. شما می توانید متریال را بواسطه جابجایی vertice ها با مدل به راحتی match کنید. این نقاط کنترلی یا به اصطلاح control point ها بصورت اتوماتیک به سطح می چسبند که به راحتی میتونیم هر تکسچر یا متریالی رو به سرعت map کنیم.


این ابزار امکانات بی پایانی رو در اختیار ما قرار میده، مثلا میتونیم یک tattoo رو بر روی پوست warp کنیم یا مثلا یک استیکر رو بر روی یک چمدان warp کنیم، که از این دست مثال ها زیاد هستش که با استفاده از این ابزار، می توانیم به این نتایج برسیم.

Project even more things

باز هم یک Projection جدید با نام cylindrical projection به نرم افزار افزوده شده است که برای مواردی مانند wrapping decals و کنترل متریال یک جسم استوانه ای مثل بطری به کار میاد.


Pick all the colors

کمپانی Adobe در نسه های جدید مجموعه Substance بر روی color management تمرکز زیادی کرده و بعنوان اولین قدم، color picker کاملا بهبود پیدا کرده و به ما این امکان رو میده که color swatcheها رو بصورت داخلی ذخیره کنیم.




قابلیت انتخاب مقادیر Float و اعداد صحیح (0 تا 255) در Color picker وجود داره و زمانی که عملیات painting رو بر روی یک لایه انجام میدیم، پنجره color picker بسته نمیشه و ما مدام میتونیم رنگ مورد نظر خودمون رو انتخاب کنیم و paint کنیم که سرعت کار مارو بشدت بالا میبره.

امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید و اگر کاربر این نرم افزار هستید، به ما بگید که چقدر این ابزار میتونه به روند کارتون کمک کنه؟

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید