میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cg-weekly-news-dey95-02
دوشنبه 13 دی 1395
در
اخبار دنیای CG

گلچین هفتگی (پروژه جدید ادوبی، انتشار Psd-manager 4 و...)

دوشنبه 13 دی 1395
در این هفته به سراغ خبر هایی رفته ایم که در هفته های پیش فرصت نکردیم به آنها بپردازیم. از نرم افزار جدید ادوبی می گوییم که با هدف آسان سازی فرآیند کامپوزیت برای طراحان گرافیکی عرضه شده است. با آپدیت پلاگین psd-manager که برای آسان سازی فرآیند انتقال اجزاء رندر به فتوشاپ عرضه شده است حرف می زنیم. خبری کوتاه از مارموست و ابزار جدیدش داریم که به نظر بسیار کاربردی می رسد.
 

Project Felix از ادوبی به صورت بتا عرضه شد

مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 39 ثانیه
کیفیت : 480p - SD
حجم : 4 مگابایت
 
ادوبی نرم افزار رندرینگ و کامپوزیتینگ Asset های سه بعدی به عکس های دو بعدی را به عنوان یک نسخه ی رایگان و بتا برای هر کسی که اشتراک Creative Cloud خریداری کرده باشد عرضه کرد.
 
ابزاری ساده ی رندر و کامپوزیت برای "طراحان گرافیک" و نه 3d کار های حرفه ای
بر طبق صحبت های که ادوبی در کنفرانس MAX 2016 عنوان کرد، Project Felix ابزاریست برای رندر Asset های سه بعدی و سپس کامپوزیت آنها در عکس های دو بعدی. این نرم افزار بازار هدف خودش را "طراحان گرافیکی" قرار داده است و برای یک 3d کار حرفه ای مناسب نمی باشد. برای مثال از این نرم افزار می توان برای طراحی محصولات، ساخت مدل های مفهومی (Concepts) و تصویر سازی استفاده کرد.
 
ساخت تصاویر کامپوزیت شده تنها با چند کلیک و درگ ساده
کاربران این نرم افزار می توانند مدل های سه بعدی خود را در فرمت OBJ وارد کنند سپس متریال های آماده را با کشیدن بر روی مدل ها به آنها نسبت دهند. متریال های داخل نرم افزار با فرمت MDL انویدیا ذخیره شده اند که قبلا در ابزار های دیگری همچون Mental Ray و Iray هم استفاده شده بود.
 
01
 
نورپردازی توسط عکس صوت می گیرد و می توان عکس های HDRI مختلف را با فرمت های HDR, EXR و یا IBL به داخل صحنه آورد و امتحان کرد. نتیجه ی آخر را تنها با کنترلر های ساده ای می توان تغییر داد و در پریویوی لحظه ای مشاهده نمود. تصویر HDRI را می توان به عنوان بکگراند نیز در صحنه استفاده نمود. Project Felix به طور خودکار خط افق را پیدا می کند و با ترسیم خطوط grid به کاربر کمک می کند تا مدل سه بعدی را آسانتر جایگذاری نماید.
 
کامپوزیت های نهایی را می توان با فرمت PDS ذخیره کرد تا تغییرات ثانویه در فوتوشاپ روی آن اعمال شود. این نرم افزار با پکیجی رایگان از مدل، متریال و نور های آماده عرضه می شود. همچنین می توان داخل نرم افزار به Adobe Stock، که مجموعه ای عظیم از Asset های تبلیغاتی آماده است دسترسی داشت.
 
همانطور که گفتیم این نرم افزار به صورت رایگان برای مشترکان ماهانه ی ادوبی در دسترس است. همچنین این نرم افزار تنها بر روی Windows 10 و Mac OS X10.10  قابل اجرا می باشد.همچنین ادوبی اعلام کرده است که برای استفاده از این نرم افزار نیاز به سیستم قدرتمندی می باشد و سیستم پیشنهادی ادوبی به این صورت می باشد: 16GB of RAM, GeForce GTX 970 GPU یا سخت افزار های مشابه.
 
همچنین بد نیست بدانیم که اشتراک ماهانه ی Creative Cloud در حال حاضر 19.99 دلار در ماه (برای یک نرم افزار) است و 49.99 دلار برای تمام نرم افزار های ادوبی.
 

Psd-manager 4.0 برای 3ds Max عرضه شد

02
 
کمپانی cebas نسخه ی 4 پلاگین خود را که برای اکسپورت رندر ها به صورت فایل های psd مولتی لایه استفاده می شود عرضه کرد. در این آپدیت (که پس از 5 سال عرضه شده است) کنترل اجزاء رندر و mask ها آسانتر شده است و پشتیبانی از لایه ی adjustment فتوشاپ نیز به آن اضافه شده است.
 
اکسپورت اجزاء رندر های 3ds Max به صورت یک فایل منظم PSD برای پست پروداکشن
Psd-manager فرایند گرد آوری اجزاء رندر های مکس و مرتب سازی آنها در یک فایل PSD را آسان می سازد. در واقع این پلاگین برای هز آبجکت یا متریال یک mask جداگانه می سازد. علاوه بر اینها حالا در psd-manager 4.0 می توان mask ها را از  selection set های خود 3ds max خروجی گرفت. همچنین گزینه ی جدیدی با نام auto sort هم اضافه شده است که "لایه ها را به طور مداوم منظم نگه می دارد".
 
اطلاعات Gamma correction که در نرم افزار 3ds max به صحنه اعمال شده است نیز حالا می توان به صورت یک adjustment layer خروجی گرفته شود. پشتیبانی از فایل های بزرگ فوتوشاپ که با پسوند PSB شناخته می شوند نیز به این نسخه افزوده شده است و حالا می توان فایل های بزرگتر از 2GB را نیز از این پلاگین خروجی گرفت.
 
پشتیبانی از Corona render و قابلیت های جدید در پشتیبانی از V-Ray
در این آپدیت سازگاری بیشتری با موتور های رندر اصلی صورت گرفته است. پشتیبانی از قابلیت هایی که از زمان psd-manager 3 تا به امروز به V-Ray افزوده شده اند مانند قابلیت Denoiser که در3.4 V-Ray اضافه شد. علاوه بر این psd-manager حالا از موتور رندر corona نیز پشتیبانی به عمل می آورد و اجزاء رندر این موتور را هم می شناسد.
 
قیمت نسخه ی دائمی psd-manager که برای 3ds max 2013 و بالاتر در دسترس می باشد 159 دلار است.
 

Scene Importer نرم افزار Marmoset Toolbag برای Unreal Engine

03
 
ابزار جدیدی که توسط 8monkey labs به رایگان عرضه شده است به کاربر این اجازه را می دهد تا فایل .TBSCENE را مستقیما داخل Unreal Engine بارگزاری نماید. وقتی صحنه در unreal بارگزاری شد مدل ها و تکسچر ها لود خواهند شد، متریال ها به طور خودکار تنظیم خواهند شد و یک آبجکت Blueprint به طور دلخواه ساخته می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت Marmoset مراجعه کنید.
 
هم اکنون این ابزار عرضه شده است و از طریق وبسایت بالا قابل دانلود است.
 

ویدئوی هفته

ویدئوی این هفته Showreel سال 2016 هنرمندی با نام Mikael Pettersén است که عمدتا کارهایی است که در زمانی که به عنوان senior crowd TD در MPC کار می کرده است انجام داده. این هنرمند هم اکنون در ILM مشغول به کار است.

مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 4 ثانیه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 66 مگابایت
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 18 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید