میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
جمعه 16 اردیبهشت 1401
در
اخبار دنیای CG

ویژگی های جدید Substance 3D Designer 12.1

جمعه 16 اردیبهشت 1401

در تاریخ 26 April کمپانی Adobe اقدام به انتشار نسخه جدید Substance Designer 12.1 نمود و در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های جدید این نسخه بپردازیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.



New content for Substance material graphs

Nodeهای زیادی در این نسخه اضافه شده است، شما می توانید patternهای جدید، noiseهای جدید و همچنین فیلترهای جدید را در این نسخه پیدا کنید. در زمینه به این دسته بندی ها اشاره می کنیم که شامل چه مواردی هستند:

1) New Patterns

در این نسخه یک Node جدید با نام Tile Random 2 برای تولید tile‌های مجاور با اندازه‌ها و نسبت‌های تصادفی اضافه شده است که برای ایجاد سریع grid‌های کاملاً نامنظم با rounded corner و bevelling بسیار مفید است.


یک پترن Triangle Grid جدید برای ایجاد یک شبکه ساخته شده از مثلث، افزوده شده است. در واقع از این پترن می توانید برای شبیه سازی بافت چرم استفاده کنید. این generator سطحی از verticeها را در فضای سه بعدی نشان می دهد و ممکن است برای ایجاد انواع سبک های polygonal استفاده شود.



2) New Noise

برای ایجاد ایجاد تنوع بیشتر، مجموعه ای از 15 Grunge Map جدید به کتابخانه این نسخه اضافه شده است.


همچنین تعداد زیادی نویز 2 بعدی و 3 بعدی مانند Voronoi (2D و 3D)، Voronoi Fractal (2D و 3D)، 3D Ridged Fractal و به روز رسانی 3D Perlin Noise فعلی را خواهید یافت. این نویزها همگی در فضای سه بعدی map می‌شوند و سبک‌های متعددی را ارائه می‌دهند، که امکان افزایش تنوع و کنترل را فراهم می‌کند که به شما امکان انتخاب زیادی برای ایجاد map عالی برای متریال خود، مانند دریا و... می‌دهد. همچنین مجموعه ای از nodeهای 3D Texture و nodeهای رندر سه بعدی (سطحی یا حجمی) افزوده شده است.




3)  New Filters

با Auto Crop node، می توانید یک شکل را بدون تغییر اندازه در مرکز تصویر قرار دهید یا اندازه آن را متناسب با فضا تغییر دهید. بنابراین، برای مثال، شکل شما ممکن است آزادانه تغییر داده شود، در حالی که یک موقعیت و اندازه ثابت در هنگام پراکندگی حفظ شود.


در این نسخه جدید در بحث ارتباط Designer با سایر نرم افزارها یا تکنولوژی ها اتفاقات خوبی افتاده است، در اولین قدم پشتیبانی از تکنولوژی جدید USD را داریم و زین پس می توانید فایل های USD خودتون رو در Designer باز کنید. همچنین قابلیت ارسال به نرم افزار Substance 3D Stager فراهم شده است که می توانید متریال های ساخته شده در Designer را مستقیما با کلیک بر روی گزینه Send to Stager منتقل کنید. اگر از نرم افزار 3D Stager اطلاعاتی ندارید، ما در یک مطلب جداگانه ای به بررسی این نرم افزار پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما با قابلیت های این نرم افزار آشنا بشید.

و در نهایت چند آپدیت متفرقه هم در این نسخه داریم. اگر روی پارچه کار می‌کنید، اکنون می‌توانید یک مش اختصاصی را در نمای سه بعدی نمایش دهید تا بهتر ببینید که چگونه متریال شما بر روی یک شکل پارچه‌ای رندر می‌شود. منوی صحنه را در پنل نمای سه بعدی باز کرده و گزینه Cloth را انتخاب کنید تا این مدل نمایش داده شود.


در این نسخه تعدادی node جدید scene management (مدیریت صحنه) برای Substance model graphs اضافه شده است. این node ها به شما این امکان را می دهند که به منظور سازماندهی سلسله مراتب صحنه خود، عناصر صحنه خود را تغییر نام دهید، reparent کنید، ترکیب کنید یا گسترش دهید. همچنین یک node جدید برای تنظیم pivot یک یا چند elements از یک صحنه وجود دارد.

همچنین هنگام کار بر روی پروژه‌ها در Designer، ممکن است با پیام‌های هشدار و خطا مواجه شوید که شما را از مشکلی در پروژه مطلع می‌کند. در این نسخه، سیستم مدیریت خطا آپدیت شده است تا تمام خطاها و هشدارها را در Explorer نمایش داده شود: همه چیز در یک مکان فهرست شده است و بنابراین بررسی اینکه آیا پروژه شما دارای مشکلی است آسانتر است.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید