میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
بررسی نسخه 11 نرم افزار Marvelous Designer
سه‌شنبه 17 اسفند 1400
در
اخبار دنیای CG

بررسی نسخه 11 نرم افزار Marvelous Designer

سه‌شنبه 17 اسفند 1400

در این مقاله قصد دارم به بررسی ویژگی های نسخه 11 نرم افزار Marvelous Designer بپردازم. همیشه طراحی و شبیه سازی لباس و پارچه در کارهای انیمیشن یکی از معضلات اصلی طراحان بوده و هست اما حضور نرم افزار Marvelous Designer در این بخش، کمک شایانی به هنرمندان کرده هست. این نرم افزار تا به اینجا ویژگی ها و امکانات بسیار خوبی را در دل خودش جا داده است و امروز ویژگی های نسخه یازدهم این نرم افزار رو مورد بررسی قرار میدیم تا بیشتر با آخرین نسخه از Marvelous Designer آشنا بشیم.



UI Changes

در این نسخه، این امکان فراهم شده است تا کاربران بتوانند یک فضای کاری و مجموعه ابزار را بر اساس اولویت خود تنظیم کنند. همچنین امکان Customize کردن ظاهر پنجره ها و... فراهم گردیده است. علاوه بر این قابلیت popped out برای ابزارهایی که مورد نیازمون هست بوجود اومده و به راحتی میتونیم در هرکجای فضای کاری قرار بدیم.


Retopology Improvements

در بخش retopology اصطلاحا Ghost Pointها به کاربران اجازه می دهد تا توپولوژی سفارشی ترسیم شده خود را به توپولوژی قبلاً ترسیم شده در روابط دوخت snap بشه. این باعث می شود که vertice ها در seam ها کاملاً مطابقت داشته باشند. علاوه بر این شاهد افزوده شدن ابزار Patch Topology در بخش Retopology هستیم.


Partial Solidify

ویژگی جدیدی تحت عنوان Partial Solidify داریم که می توانیم بخشی از mesheها را با ابزار Brush انتخاب کنیم؛ بطوری که اون بخش های انتخاب شده در طول شبیه سازی solidified باقی بمونن. این به کاربر امکان رو میده تا جزئیات چین و چروک های مد نظر خود را در یک ناحیه حفظ کند، در حالی که به نواحی دیگر حالت می دهد.


Store

بخش فروشگاه یا Store به نرم افزار افزوده شده است تا انواع پوشاک برای خرید و دانلود برای کاربران فراهم باشد. البته این بخش در حال حاضر فقط بر روی نسخه ویندوز قابل دسترسی است.


Animation UI Changes

در این نسخه، Animation Editor در پایین رابط کاربری (UI) قرار دارد. در واقع Animation Editor تنظیمات frame rate و playback را نیز دارد، بنابراین با این ویژگی می توانید پیش نمایش شبیه سازی لباس خود را ببینید.


مواردی که در بالا اشاره کردم، جزء ویژگی های کلیدی این نسخه از نرم افزار بحساب می آید، اما این ویژگی ها به همینجا ختم نمیشه و قابلیت هایی نظیر بهبود FBX exporter و پشتیبانی از naming convention برای UDIM در حین خروجی گرفتن texture mapها و امکان وارد کردن texture mapها بصورت drag-dropping در پنجره دو بعدی و سه بعدی، را داریم.


امیدوارم که از خوندن این مقاله لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بزارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید