میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
ویژگی های جدید نرم افزار Mudbox 2023
سه‌شنبه 30 فروردین 1401
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار Mudbox نسخه 2023 منتشر شد

سه‌شنبه 30 فروردین 1401

کمپانی آتودسک Mudbox 2023، آخرین نسخه از نرم افزار digital sculpting و 3D Painting خود را منتشر کرده است. این به روز رسانی پشتیبانی از Rocky لینوکس و یک نصب کننده جدید لینوکس را معرفی می کند. در واقع به روز رسانی بسیار جزئی برای داشتن یک تغییرات ثبت شده است. در یادداشت‌های انتشار Mudbox 2023 به طور کامل آمده است: «به Mudbox 2023 خوش آمدید. این نسخه شامل به‌روزرسانی‌های جزئی، از جمله نصب‌کننده جدید در لینوکس است».


ما با Autodesk تماس گرفتیم تا بپرسیم آیا لیستی از سایر به‌ روزرسانی‌ها یا رفع اشکال وجود دارد یا خیر، اما به ما گفته شد: «از آنجایی که به ‌روزرسانی‌های Mudbox بسیار جزئی هستند، لیستی از ویژگی‌های جدید وجود ندارد.»

متاسفانه نرم افزار Mudbox در نسخه های قبلی خودش هم تغییرات بسیار بسیار کمی داشته و این روند آپدیت Autodesk برای این نرم افزار، کاربران را بشدت نگران کرده است. مثلا در نسخه 2020 تنها ویژگی Send to Flame افزوده شد و در نسخه 2019.1 ویژگی automatic interface scaling معرفی شد.

البته این سرعت توسعه حتی پایین‌تر از نسخه‌های قبل از «تصمیم به سرمایه‌گذاری مجدد» در نرم‌افزار Autodesk در سال 2017 است. اما در حالی که این تصمیم منجر به چند به روز رسانی مهم شد، به ویژه Mudbox 2018.2، با سیستم جدید dynamic tessellation ولی اکنون به نظر می رسد کار دوباره متوقف شده است. با این حال، هزینه اشتراک سالانه Mudbox همچنان در حال افزایش است و در سال 2021 ده دلار در سال افزایش می‌یابد و امسال 5 دلار دیگر در سال افزایش می‌یابد، اگرچه هزینه اشتراک ‌های ماهانه ثابت باقی می‌ماند.


قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز

Mudbox 2023 برای Windows 10+، Rocky Linux 8.5 و CentOS/RHEL WS 7.6-7.8 و 8.5 و macOS 10.14+ در دسترس است. این نرم‌افزار فقط اجاره‌ای است و هزینه اشتراک‌ها اکنون 10 دلار در ماه یا 95 دلار در سال است که 5 دلار در سال افزایش یافته است.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید