میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
مسیر من برای تسلط بر مدل سازی سطح سخت [ Hard Surface ]
Mahsa Ahadi
دوشنبه 30 مرداد 1402
808 بازدید
ذخیره
دوشنبه 30 مرداد 1402

مسیر من برای تسلط بر مدل سازی سطح سخت [ Hard Surface ]


همه چیز از یک چالش Hard Surface شروع می‌شود.


در یک چالش Hard Surface شرکت کردم و متوجه شدم که با مدل‌سازی Hard Surface مشکل دارم. من در آن رقابت شکست خوردم، اما این شکست مرا ترغیب کرد تا یک پروژه‌ی چالشی برای خود بسازم و مهارت‌های مدل‌سازی سطح سخت خود را بهبود ببخشم.

برای شروع، من از منابعی در Pinterest، Google و پروژه‌های سطح سخت در ArtStation استفاده کردم تا بفهمم دیگران چه کار می‌کنند و چگونه انجام می‌دهند. با این حال، از آنجا که می‌خواهم یک صحنه با سطح سخت ایجاد کنم، تصمیم گرفتم که از نرم‌افزار Midjourney برای دستیابی به منابع بیشتر استفاده کنم.

پس از جمع‌آوری تمام منابع، مدل‌سازی صحنه را در 3dsmax آغاز کردم. در هر مرحله با چالش‌هایی در ارتباط با پلی‌ها و مدیفایر turbosmooth مواجه شدم. برای پیش‌برد در این زمینه، یک برد در Pinterest در مورد مدل‌سازی سطح سخت ایجاد کردم و  وب‌سایت عالی http://wiki.polycount.com/wiki/Subdivision_Surface_Modeling متعلق به این حوزه را پیدا کردم.

من اینجا یک برد Pinterest اضافه کرده‌ام که ممکن است برای شما هم مفید باشد: https://pin.it/njOZIAa .

بعد از تماشای آموزش‌ها و خواندن مقالات در این زمینه مدل‌سازی، عکس‌ها از پروژه‌های دیگر را جمع‌آوری کردم و آن‌ها را برای ایجاد این مدل استفاده کردم.




مرحله‌ی بعدی ایجاد UV برای اشیاست. برای این کار، از نرم‌افزار Rizom استفاده خواهم کرد. تصاویری از برخی از اشیا را در اینجا پیوست کرده‌ام.



برای ایجاد تکسچرها و Materials، ابتدا قصد داشتم از موتور 5 Engin Unreal برای ایجاد Master Material و ماسک‌های RGB در substance painter استفاده کنم. با این حال، به دلیل مهلتی که خودم برای خود تعیین کرده بودم، تصمیم گرفتم تا به روش سنتی برای ایجاد صحنه بپردازم. اشیای خود را به Substance Painter وارد کرده و آن‌ها را نقاشی کردم. می‌توانید تصویر یکی از این اشیاء را در زیر ببینید.



بعد از آن، من می‌خواهم برخی از افکت‌ها را اضافه کنم و یک محیط بهتر برای این صحنه ایجاد کنم. خوشحال می‌شوم اگر نظری دارید و یا  ایده‌های خود را در مورد این پروژه به اشتراک بگذارید. از شما بابت نشان دادن علاقه به این وبلاگ بسیار ممنونم. لطفاً منتظر نتیجه نهایی باشید که سعی می‌کنم آن را در اسرع وقت به اشتراک بگذارم.




مهسا احدی 

:(:



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 3 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط