میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
BlackRayRTX : Revolt Quick Look
حمید معمار
پنج‌شنبه 29 تیر 1402
813 بازدید
ذخیره
پنج‌شنبه 29 تیر 1402

BlackRayRTX : Revolt Quick Look

مقدمه

احتمالا شما هم اخیرا به خبر های مربوط به تکنولوژی RTX یا DirectX Ray-Tracing برخورده اید. این تکنولوژی جدید در حال ایجاد تحولی در صنعت سینما و بازی سازی شده و روز به روز نرم افزار ها و بازی ها به استفاده از این تکنولوژی بیشتر ترغیب می شوند.


BlackRay™ RTX : Revolt

بعد از تقریبا یک سال بی خبری از انجین رندر ™BlackRay این بار تصمیم به انتشار ویدیوی جدیدی از نسخه جدید Revolt این انجین گرفتم که 10 ماه کامل مشغول کد نویسی و توسعه این نسخه بودم.

در نسخه جدید Revolt برخلاف نسخه قبلی BlackRayMX که بر پایه Direct3D11 بود این نسخه از بلکری از صفر بر پایه تکنولوژی Direct3D12 توسعه داده شده و این بار این قابلیت رو به شما میده که بدون نیاز به یک ویوپورت جدید نتیجه رندر رو در ویوپورت اصلی مکس و در زمان کار با صحنه مشاهده کنید، این یعنی داشتن IPR ای بهتر از V-Ray بدون نیاز به رندر آفلاین، همه چیز در Real-Time اتفاق میفته.


این نسخه از قابلیت های اصلی RTX پشتیبانی کامل میکنه که شامل :

- Direct Rendering In 3ds Max Viewport

- RTX Accelerated Real-Time Ray-Tracing

- Literally Real-Time, No Caching, Progressive Rendering

- Ray-Traced Shadows and Contact Shadows

- Ray-Traced Reflections

- Ray-Traced Global Illumination

- Ray-Traced Ambient Occlusion

- Experimental Recursive Ray-Tracing

- DLSS 2.0 Support


در این نسخه شما میتوانید همزمان و در Real-Time درست مانند ویوپورت اصلی از مکس استفاده کنید با این تفاوت که ویوپورت شما به صورت کاملا فیزیکال توسط RTX نورپردازی و رندر میشه، این انجین این امکان رو به شما میده در زمان مدل سازی رفلکشن ها و نور رو به صورت دقیق روی مدل خودتون مشاهده کنید مثلا فرض کنید میخواهید یک ماشین یا ربات مدل کنید، انعکاس دقیق در فرم مدل بسیار مهمه و با استفاده از بلکری شما میتونید در لحظه این رفلکشن هارو مشاهده کنید.

همچنین از این نسخه میشه برای رندر تریلر ها و صحنه های سینمایی استفاده کرد با کیفیتی بالا و واقع گرایانه، این نسخه از انجین از قابلیت DLSS هم پشتیبانی میکنه که میتونید صحنه خودتون رو سریع تر با رزولوشن پایین تر رندر کنید و با هوش مصنوعی در ریل تایم اون رو Upscale کنید.


تماشای ویدیو

برای تماشای ویدیو معرفی Revolt بلکری در یوتیوب میتونید از این لینک استفاده کنید، همچنین برای راحتی در آپارات ویدیو قرار گرفت.


ساخت این انجین رو از سال 2018 شروع کردم و تا الان به صورت تمام وقت روش کار کردم، هنوز خیلی از بخش ها تموم نشده اما احتمالا تا یکی دو ماه دیگه نسخه بتا RTX برای همه در دسترس قرار بگیره تا تست و استفاده کنند.

نسخه قبلی بلکری به نام BlackRayMX هم به عنوان نسخه دیگری منتشر میشه این نسخه مناسب رندر صحنه های استایل دار مثل انیمه، انیمیشن هایی مثل Arcane، ویدیو های تکنیکال، ویدیو های صنعتی، پروداکت دیزاینه و میتونه در کنار نسخه RTX استفاده بشه.



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 9 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط