میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
مجموعه نرم افزارهای Maxon One بروزرسانی شدند !
شنبه 19 شهریور 1401
در
اخبار دنیای CG

مجموعه نرم افزارهای Maxon One بروزرسانی شدند !

شنبه 19 شهریور 1401

روز گذشته کمپانی Maxon از بروزرسانی زودهنگام خودش برای مجموعه نرم افزارهای خودش در قالب پکیج Maxon One خبر داد. در این بروزرسانی شاهد انتشار نرم افزار Cinema 4D 2023 هستیم با توسعه های بسیار جالب توجه در بخش هایی مثل شبیه سازی و مدلینگ که در ادامه با این نسخه بیشتر آشنا میشیم. همچنین نرم افزارهای دیگری که در این پکیج هستن مانند موتور رندر Redshift، اپلیکیشن Forger و همینطور مجموعه پلاگین های Red Giant نیز دستخوش تحولات زیادی شدن که به اونها هم میپردازیم.

مکسون برای این بروزرسانی ویدیویی رو هم منتشر کرده که به معرفی این ویژگی ها پرداخته. پیشنهاد میکنم پیش از هرچیز این ویدیوی جذاب رو ببینید.


Cinema 4D 2023

احتمالا همونطوری که در ویدیو هم مشاهده کردید مکسون از نسخه جدید نرم افزار محبوب خودش یعنی سینمافوردی با عنوان Cinema 4D 2023 رونمایی کرده. چیزی که قبل از هرچیز خیلی به چشم میاد ورژن این نرم افزار هست و اگه از کاربران اون باشید حتما میدونید که تا پیش از این نسخه های این نرم افزار با عنواین R و S ارائه میشدن و حالا از این پس مانند بسیاری از نرم افزارهای دیگه در این حوزه باید منتظر ورژن های این نرم افزار در قالب اعداد سالهای میلادی باشیم.


مهمترین توسعه در بخش مدلسازی نرم افزار Cinema 4D 2023 بدون تردید اختصاص داره به ابزار جدید Symmetry که خیلی کارآمد و دقیق میتونه عملیات تقارن رو در هنگام مدلسازی برای شما به ارمغان بیاره. چیزی که در این ابزار جدید Symmetry خیلی به چشم میاد یکپارچگی اون هست و تمامی تنظیماتی که شما درخصوص ایجاد تقارن هنگام مدلسازی به اونها نیاز دارید رو میتونید در همین بخش Symmetry Hub بهش دسترسی داشته باشید.


اما در بخش شبیه سازی بازهم شاهد اتفاقات جدیدی در Cinema 4D هستیم. حتما به خاطر دارید که در نسخه قبلی یعنی Cinema 4D S26 شاهد اضافه شدن ابزارهای جدید برای شبیه سازی طناب و پارچه بودیم. حالا در این نسخه جدید در هسته مرکزی شبیه سازی های این نرم افزار شاهد اضافه شدن سیستم شبیه سازی Soft Bodie، ابزار جدید stickiness و همینطور قابلیت mixed animation هستیم.

همچنین پشتیبانی از OpenColorIO و همینطور افزوده شدن Watch Folders در بخش asset browser و توسعه GoZ بعنوان پل ارتباطی بین نرم افزار Cinema 4D و ZBrush از دیگر ویژگی های مهم و قابل توجه در این نسخه به حساب میان.


Redshift


در این بروزرسانی که مجموعه نرم افزارهای Maxon One داشته موتور رندر Redshift هم بی بهره نمونده و چند ویژگی جدید رو توی این نسخه در اون میبینیم که در قسمت زیر لیستی از این ویژگی ها رو تقدیم حضورتون میکنم.

  • قابلیت Rounded Corners برای رندر در حالت Redshift CPU (تا پیش از این فقط برای Redshift GPU فعال بود)
  • مد جدید Random Walk برای جزئیات بیشتر و رنگ بهتر و دقیقتر در متریال های subsurface scattering که بیشترین استفاده رو برای متریال های پوست، واکس و یشم داره.
  • با توسعه های بسیار زیادی که در ماه های گذشته بر روی volume technology ها شده، قابلیت جدید blackbody shading این امکان رو به شما میده تا متریال واقعگرایانه ای از آتش و دودهای VDB خلق کنید. همچنین قابلیت جدید anisotropy این امکان رو به شما میده تا مشخص کنید که volumes شما نسبت به نورهای در صحنه چه واکنشی رو از خودشون نشون بدن.
  • قابلیت جدید Material Stacking برای decalها، material blending و texture remapping

Forger 2023


اما میرسیم به یکی از خریدهای چند وقت اخیر کمپانی Maxon که اونم اپلیکیشن Forger هست. اگه پادکست شماره 13 رو گوش کرده باشید توی اون به این خرید مکسون اشاره کوتاهی داشتم. این Forger یک اپلیکیشن مدلسازی بصورت Sculpting بر پایه ios هست که مکسون سال گذشته این اپلیکیشن رو از شخصی بنام Javier Edo خریداری کرد. حالا در این بروزرسانی مجموعه نرم افزارهای Maxon One شاهد توسعه های چشمگیری بر روی این اپلیکیشن ios هستیم و تقریبا میشه گفت که این اپلیکیشن به بسیاری از ابزارهای مهم مدلسازی نرم افزار Cinema 4D مجهز شده. در ادامه لیستی از مهمترین توسعه های Forger 2023 رو تقدیم حضورتون میکنم.

  • ابزارهای Polygonal Modeling جهت اعمال extrude بر روی point ها، edge ها و polygon ها و همینطور اعمال دستور bevel بر روی edge ها. همچنین افزوده شدن inset برای face ها و امکان bridging بر روی بخشی از مدل و... که همه این قابلیت ها درحال حاضر در داخل اپلیکیشن Forger در دسترس هستند.
  • یکپارچگی بین مدلسازی با ابزارهای جدید در کنار مدلسازی به سبک Sculpting گذشته یکی از مهمترین ویژگی های این نسخه به حساب میاد.
  • قابلیت 3D Gizmo جدید که این امکان رو در اختیار شما قرار میده تا بتونید عملیات move ، rotate و scale رو بر روی یک محور انجام بدید.
  • همچنین کاربران Forger میتونن از این پس کارهای خودشون رو از Forger به Cinema 4D با کمک ابزار جدید Sharing انتقال بدن.

Red Giant

در انتهای این مطلب هم اشاره کوتاه داشته باشیم به توسعه ها و آپدیت های مهمی که بر روی پلاگین های Red Giant اتفاق افتاده. حتما میدونید که مجموعه پلاگین های Red Giant هم بخشی از پکیج نرم افزاری Maxon One به حساب میان و در این آپدیت شاهد توسعه های زیادی هم بر روی اونها هستیم.



Trapcode

  • افزوده شدن بیش از 75 نوع sprite انیمیت شده بصورت 2D shapes
  • سریعتر شدن بارگذاری پنجره Particular Designer


Magic Bullet

  • افزوده شدن ابزارهای Halation و Diffusion در Looks در نرم افزار Cinema 4D
  • توسعه ورکفلوی Looks C4D در OCIO mode
  • پیشرفت های عمده در ارتباط Looks با Unreal Engine 5
  • افزوده شدن قابلیت Denoiser در Final Cut Pro و سازگاری کامل با پردازنده های Apple M1


VFX

  • بهبود عملکرد و پایداری هر چه بیشتر در Red Giant VFX 2023
  • رفع باگ های مربوط به ابزارهای Supercomp ، Primatte ، Real Lens Flares و...


Universe

  • امکان پشتیبانی Universe 2023 از لایه های alpha در Avid Media Composer
  • افزوده شدن بیش از 100 Preset جدید در Universe 2023

چیزهایی که در بالا به اونها اشاره کردیم مهمترین توسعه ها و بروزرسانی های مجموعه نرم افزارهای پکیج Maxon One بودن که دیروز توسط کمپانی مکسون منتشر و اعلام شد. شاید اگه فرصتش پیش بیاد بتونیم در یک مطلبی بصورت مفصل به نقد و بررسی نرم افزار Cinema 4D 2023 بپردازیم و فکر میکنم این نسخه از نرم افزار سینمافوردی خیلی جای بررسی و صحبت داشته باشه.

خیلی دوست دارم نظرات شما رو در این خصوص بدونم. حتما نظر و دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید ...

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید