میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
دانلود رایگان کتاب Ray Tracing Gems II
مرتضی رحیم زاده
دوشنبه 18 مرداد 1400
772 بازدید
ذخیره
دوشنبه 18 مرداد 1400

دانلود رایگان کتاب Ray Tracing Gems II

اگر به موتور های رندر Real Time علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنم خوندن این کتاب رو از دست ندهید یا دست کم برای خودتون آرشیو ش کنید. این کتاب حاصل 18 ماه نگارش بیش از 80 متخصص گرافیک رایانه ست که در شرکت های بزرگی مثل Nvidia، Google، Intel، Epic Games، Pixar و ... مشغول به فعالیت هستند.


خبر انتشار این کتاب رو چند روز پیش آدام مارس، یکی از مهندسان ارشد انویدیا اعلام کرد. آقای مارس دکتری علوم کامپیوتر ش رو از دانشگاه ایالتی کارولینا گرفته و در حال حاضر به عنوان Senior Graphics Engineer در NVIDIA مشغول به کاره و در توسعه موتور های بازسازی همکاری می کنه.

این کتاب در 7 بخش و 50 فصل از مفاهیم پایه ای ریاضی، فیزیک نور و اصطلاحات سینمایی شروع می کنه و به مرور پیاده سازی های نرم افزاری، API های مختلف و خیلی مطالب دیگه رو به زبان کاملا ساده توضیح میده، این رو هم بگم حتی اگر زبان تون مثل من خیلی خوب نباشه، توی مطالعه این کتاب به مشکلی بر نمی خورید.

این کتاب به صورت کاملا رایگان و تحت مجوز CC BY-NC-ND منتشر شده. مجوز Creative Commons برای انتشار آزاد اطلاعات استفاده می شه و محدودیت های استفاده از اون مطلب رو مشخص می کنه. مثلا مطالب این کتاب رو می تونید با ذکر منبع و تنها برای مقاصد غیر تجاری استفاده کنید. با رعایت این دو مورد می تونید همه یا بخشی از سرفصل ها رو آزادانه منتشر کنید.

می تونید با لینک مستقیم، این کتاب رو از طریق سرور سایت دریافت کنید:

لینک دانلود

به علاوه می تونید به کد های کتاب در GitHub از این مسیر دسترسی داشته باشید:

https://github.com/Apress/Ray-Tracing-Gems-II

من چند ماه پیش یه پروژه کوچیک برای پیاده سازی دوربین سه بعدی با زبان C# انجام دادم. اینکه چطور مفاهیم ساده ریاضی مثل ضرب ماتریس ها می تونه خروجی های تصویر تولید کنه؛ به شدت برای من جذاب بودند. اگر این موضوعات برای شما هم جالب باشه، مطمئنم این کتاب مطالب مفیدی زیادی براتون خواهد داشت.




اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 4 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط