میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
mixamo-joins-adobe
پنج‌شنبه 14 خرداد 1394
در
اخبار دنیای CG

Mixamo، تولدی دوباره در خانواده آدوبی !

پنج‌شنبه 14 خرداد 1394
سر تیتر چند روز پیش اخبار سایت های CG حاکی از به پا شدن گرد و خاکی دوباره از سوی آدوبی بود. انگار در صدر اخبار بودن آدوبی و فاندری این روزها تمامی ندارد.
 
پس از ارائه آپدیت های جدید CC 2015 برای خانواده آدوبی، این بار خبرها حاکی از آن است که کمپانی آدوبی در اقدامی بسیار امیدوار کننده و مورد استقبال، دست به خرید کمپانی Mixamo زده است و این نرم افزار را به عضویت خانواده Creative Cloud در آورده است، آن هم در بهترین مکانی که می توانست قرار بگیرد، بخشی از نرم افزار محبوب Photoshop. کمپانی Mixamo یک کمپانی 7 ساله است که با استفاده از نرم افزار آنلاین این کمپانی می توانید دست به ساخت کاراکترهای خود، ریگینگ و همچنین به حرکت در آوردن آن در غالب انیمیشن های بسیار قابل قبول نمایید. اوایل این هفته بود که آدوبی و میکسامو دست به انتشار این خبر زدند اما هیچ کدام جزییاتی در رابطه با معامله صورت گرفته و زمان دقیق پیوستن میکسامو به فتوشاپ منتشر نکرده اند.
 
خبر خریده شدن Mixamo توسط کمپانی Adobe و بررسی حواشی مربوط به این موضوع
 
یکی از مطالب قابل توجه در بلاگ وبسایت آدوبی در این رابطه می نویسد :
"نرم افزارهای سه بعدی راه سخت و طولانی را در این سال ها طی کرده اند . اما یادگیری و دسترسی به آنها برای اکثر طراحان در قبال آموزش های گران قیمت و دوره های یادگیری گسترده و عمیق برای یادگیری تکنیک ها امکان پذیر است. از روی دیگر نیز استفاده همزمان مباحث دوبعدی و سه بعدی در کنار هم قدرت بیشتری به طراح برای ارائه طرح هایش در رابطه با طراحی وبسایت، بازی سازی، ساخت ویدیو و پرینت سه بعدی می دهد."
 
ویدیویی که در ادامه می بینید خیلی مختصر به امکانات ساخت و اصلاح کاراکتر ها در Mixamo  می پردازد :
 
مشخصات
مدت زمان : 14 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 2 مگابایت

 
حتما می دونین که این قبیل اتفاقات همیشه جرقه ای برای شروع یک جریان تازه در نرم افزارها هستند و قطعا آدوبی با اضافه کردن سطح جدیدی از امکانات سه بعدی به فتوشاپ ، استراتژی های خاص خودش رو دنبال می کنه . روی دیگه سکه همیشه کاربران هستن که هیچ وقت قابل پیش بینی نیستن و معلوم نیست خلاقیت بی همتای کاربران خاص فتوشاپ، چه محصولات و تولیداتی رو در آینده با استفاده از این تکنولوژی ها به نمایش بگذاره. این امکان بسیار فوق العاده ای هست که یک کاربر فتوشاپ بدون اینکه مجبور باشه وقت و هزینه فراوانی صرف یادگیری نرم افزارهای سه بعدی سازی کنه به یکی از خاص ترین و عمیق ترین تاپیک های سه بعدی سازی یعنی ساخت کاراکتر موردنظر، ریگینگ و انیمیت، اون هم به سادگی و با کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنه.
 
در ویدیو زیر می تونین امکان ریگینگ در Mixamo رو مشاهده کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 14 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 2 مگابایت

 
با کمی تعمق در این رابطه می تونیم بفهمیم که در آدوبی در پنج سال گذشته قدم های خوبی برای اضافه کردن امکانات 3D در نرم افزارهاش کرده. از اضافه شدن امکانات سه بعدی سازی و پرینت سه بعدی در فتوشاپ تا اضافه کردن رندرانجین Raytraced 3D در افترافکتز، برخی امکانات در Illustrator و همچنین همکاری Mixamo و آدوبی در اکتبر گذشته، نویدبخش امکانات هرچه بیشتر برای پیاده سازی خلاقیت کاربران در این نرم افزارهاست و علاقه بالای آدوبی برای نزدیک شدن به این امر رو بیش از پیش نشون میده.
 
اما نکته ای که در برخی محافل بهش اشاره میشه اینه که آیا خرید این کمپانی و اضافه شدنش به Unity و Unreal نمی تونست توجیه بهتر و واضح تری داشته باشه ؟ یکی از امکانات اساسی و لازمی که می تونست کار رو برای بازی سازان بسیار راحت تر و سریع تر کنه و توجیه پذیری زیادی رو هم براشون به همراه می آورد ... شاید هم آدوبی در آینده ای نه چندان دور به فکر ساخت گیم انجین قدرتمند خودش باشه ...
 
نظر شما در رابطه با خرید Mixamo توسط Adobe چیه ؟ فکر می کنین این امکان تا چه حد می تونه سودمند واقع بشه و دست طراحان رو بازتر و قوی تر کنه ؟ فکر می کنین اگر این امکان به Unity یا Unreal اضافه می شد تا چه حد می تونست سودمند واقع بشه ؟
 
منتظر نظرات شما دوستان هستیم.
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 46 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید