میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
پلاگین FumeFX 6.0 نسخه Beta منتشر شد
چهارشنبه 9 شهریور 1401
در
اخبار دنیای CG

پلاگین FumeFX 6.0 نسخه Beta منتشر شد

چهارشنبه 9 شهریور 1401

کمپانی Sitni Sati دو روز پیش نسخه 6 پلاگین محبوب و قدرتمند خودش یعنی FumeFX رو با یک ویژگی منحصر به فرد منتشر کرد. البته چیزی که لازمه ذکر بشه اینه که فعلا نسخه Public Beta این نسخه برای نرم افزار 3ds Max عرضه شده و این نسخه تا آخر امسال (میلادی) بصورت کاملا رایگان و بدون هیچ محدودیتی در اختیار همه قرار گرفته تا تست های نهایی زده بشه و در نهایت در ابتدای سال آینده یعنی 2023 نسخه نهایی اون عرضه خواهد شد. در انتهای این مطلب لینک دانلود رو هم در اختیارتون قرار میدم و Serial Number قانونی اون رو هم تقدیم حضورتون میکنم که بتونید بصورت کامل ازش استفاده کنید.

اما همونطوری که اشاره کردم این نسخه با یک ویژگی منحصر به فرد عرضه شده و اونم چیزی نیست جز اضافه شدن یک سیستم procedural بصورت کاملا node-based در قلب پلاگین FumeFX هست. بله از این پس شما میتونید تمامی تنظیمات و پروسه شبیه سازی های خودتون رو در این سیستم نودبیس ایجاد کنید.


برای آشنایی بیشتر ازتون دعوت میکنم ویدیوی زیر رو تماشا کنید.


به گفته مدیر شرکت Sitni Sati پلاگین FumeFX در شرف انتشار یکی از هیجان انگیز ترین و کاربردی ترین نسخه های خودش هست. در این نسخه با این ویژگی شاهد انقلابی در این پلاگین خواهیم بود و از این پس دیگه شما درگیر گزینه های ریز و تو در توی اون پنل قدیم نخواهید بود و همه چیز بر اساس Node ها و ارتباطشون باهم دیگه رقم میخوره. این سیستم نودبیس جدید در فیوم اف ایکس شامل سیستم شبیه سازی ذرات، شبیه سازی طناب، شبیه سازی rigid body، شبیه سازی پارچه و لباس، شبیه سازی soft body و ... خواهد بود.


البته ناگفته نماند که این نسخه از پلاگین FumeFX بصورت کامل با انجین آرنولد نیز ترکیب شده و شاهد ارتباط کامل فیوم اف ایکس با این موتور رندر هستیم. درحال حاضر بیش از 130 نود (Node) در این سیستم جدید وجود داره که تقریبا تمامی شبیه سازی های موردنظر شما در این نود ها هستند.


دانلود FumeFX 6.0 نسخه 2 Public Beta

همونطوری که پیش تر هم اشاره کردم این نسخه درحال حاضر بصورت کاملا رایگان و قانونی در اختیار همه قرار گرفته و تا آخر سال یعنی (31 دسامبر 2022) این لایسنس رایگان ادامه خواهد داشت. این نسخه از پلاگین FumeFX برای مکس 2020 تا 2023 عرضه شده و این نکته رو هم اضافه کنم که توی فاصله زمانی همین 2 روز یک آپدیت جدید هم اومد با عنوان Public Beta 2 که در ادامه تقدیم حضورتون میشه.

دانلود FumeFX 6.0 نسخه 10 Public Beta

شماره Serial Number نسخه fully commercial (تا تاریخ 31 دسامبر 2022): FFXYRXQTBM

دانلود فایل های نمونه جهت تمرین

صفحه دانشنامه جامع FumeFX 6.0

امیدوارم که از این نسخه لذت ببرید. اگه توی نصب و یا فعالسازی اون به مشکلی خوردید توی بخش نظرات همین مطلب بنویسید. راهنماییتون میکنم.


آموزشهای مقدماتی FumeFX 6.0

و در انتها هم ویدیو های آموزشی که برای این نسخه و البته سیستم جدید node-based این نسخه عرضه شده رو تقدیم حضورتون میکنم. تا حالا 3 آموزش کاربردی برای این ورژن منتشر شده که اگه دوست داشتید ازش استفاده کنید دیدن این آموزشها تقریبا الزامیه. از دستشون ندید.


FumeFX 6 NodeWorks Introduction


FumeFX 6 Viscous Chocolate


FumeFX 6 Procedural Splines and Arnold Curves


امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید ... همچنین بازم تکرار میکنم که اگه سوالی براتون پیش اومد حتما در بخش نظرات ما رو درجریان بزارید حتما راهنماییتون خواهیم کرد. درخصوص این نسخه باید اینو هم اضافه کنم که هنوز آموزش های خیلی زیادی براش منتشر نشده. همین 3 ویدیویی که در بالا قرار دادم درحال حاضر تنها آموزشهای موجود هستن. ولی حتما در آینده شاهد سیل آموزشهای مختلف برای این نسل جدید پلاگین FumeFX خواهیم بود.

الان میشه اینطور گفت که مکس داره به سیستم های قدرتمندی در زمینه شبیه سازی مجهز میشه که واقعا درخور توجه هستن و بشدت این نرم افزار میتونه در زمینه های VFX موفق تر از گذشته عمل کنه. قبلا پلاگین فوق العاده TyFlow رو داشتیم و حالا هم FumeFX 6 با این تغییر مهم ... به نظرم آینده خوبی در انتظار نرم افزار 3ds Max در زمینه Visual Effects خواهد بود ...

نظر شما چیه ؟

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 10 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید