میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
craft-camerafx-released
یکشنبه 28 اردیبهشت 1393
در
اخبار دنیای CG

پلاگین Craft CameraFx منتشر شد

یکشنبه 28 اردیبهشت 1393
اینبار کمپانی Craft Animations با انتشار یک پلاگین جدید خبرساز شد. هفته گذشته این شرکت از یک پلاگین جدید با نام CameraFx برای نرم افزار Motionbuilder رونمایی و اون رو منتشر کرد. پلاگین CameraFx ابزاریست جهت انیمیت دوربین بصورت خیلی حرفه ای و کاملا خلاقانه در نرم افزار موشن بیلدر. درواقع این پلاگین رو میشه بنوعی الهام گرفته شده از همون ابزار معروف این شرکت یعنی Craft Director Studio دونست. اگه یادتون باشه خیلی وقت پیش مطلبی در سایت منتشر شد با عنوان (رانندگی در 3ds Max) که در اون بشکل خیلی کوتاه و مختصر پلاگین Craft Director Studio رو بهتون معرفی کردیم و حالا همون کمپانی سازنده از پلاگین جدیدی رونمایی کرده با نام CameraFx برای نرم افزار Motionbuilder که شاید بشه گفت از نظر شیوه کارایی شباهتهای زیادی به Craft Director Studio داره . اما کاربرد اصلی CameraFx انیمیت دوربین و یا همون Camera Animation هست و در نرم افزار موشن بیلدر این امکان رو به شما میده تا به یک دوریبن مجازی (Virtual Camera) با حرکاتی کاملا واقعگرایانه دسترسی داشته باشید و بتونید انیمیشن های مورد نظر خودتون رو بسازید و اونها رو ویرایش کنید.
 
خبر انتشار پلاگین Craft CameraFx برای نرم افزار Autodesk Motionbuilder
 
این پلاگین امکانات و توانایی های زیادی در زمینه مدیریت دوربین در یک محیط سه بعدی داره. اگر شما با Craft Director Studio کار کرده باشید حتما میدونید که شیوه کارکرد پلاگینهای این کمپانی به چه شکلی هست. میدونید پلاگین Craft Director Studio رو میشه به دو بخش تقسیم کرد، بخش اول یکسری ابزارهای فوق العاده جهت ریگ و انیمیت وسایل نقلیه و بخش دوم هم ابزارهایی جهت انیمیت دوربین و حالا در پلاگین CameraFx همین بخش انیمیت دوربین البته با امکانات بسیار گسترده تر و فوق العاده در اختیار شما قرار گرفته تا بتونید شبیه سازی حرکت دوربین رو با طبیعی ترین حرکات و حتی لرزش هایی که بر روی یک دوربین واقعی اتفاق میوفته رو در کار خودتون ایجاد کنید.
 
بطور کل میشه این پلاگین رو به سیستم دوربین مجازی و یا همون VCS تشبیه کرد. یعنی کاربرد این پلاگین درواقع یجورایی شبیه به همون VCS هست و با این تفاوت که اون دوربین ها در فضای واقعی مورد استفاده قرار میگیرن ولی این فقط یک پلاگینه و یک چنین شبیه سازی رو میتونه به کمک موس و کیبورد و یا کنترلرهای Xbox برای شما انجام بده.
 
صحبت رو بیشتر از این طولانی نمیکنم چراکه این فقط یک مطلب خبری هست و شما رو دعوت میکنم تا ویدئویی که برای معرفی این پلاگین ارائه شده رو تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 11 دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 35 مگابایت

 
هم اکنون این پلاگین با قیمت 1.995 دلار برای نرم افزار Motionbuilder نسخه های 2012 تا 2015 عرضه شده که علاقمندان میتونن با مراجعه به وبسایت Craft Animations نسبت به خرید اون اقدام کنن. همونطوری که احتمالا شما هم دقت کردید قیمت این پلاگین واقعا بالاست ! درضمن از اونجایی که این پلاگین تازه چند روزه که منتشر شده پس طبیعیه که لینک دانلودی ازش موجود نیست.
 
در انتها این نکته رو هم اضافه کنم، به گفته کمپانی Craft Animations این پلاگین قرار نیست که صرفا فقط برای Motionbuilder باقی بمونه و در آینده ای نه چندان دور شاهد گسترش پلاگین CameraFx و پشتیبانی اون از نرم افزارهای مختلف سه بعدی سازی خواهیم بود.
 
با آرزوی موفقیت روز افزون برای تک تک شما عزیزان
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 30 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید