میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
نرم افزار MotionBuilder نسخه 2023 منتشر شد
چهارشنبه 31 فروردین 1401
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار MotionBuilder نسخه 2023 منتشر شد

چهارشنبه 31 فروردین 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های جدید نرم افزار MotionBuilder نسخه 2023 از کمپانی Autodesk بپردازیم. MotionBuilder 2023 یک نرم افزار character animation است که معمولا برای ویرایش دیتاهای motion-capture استفاده می شود.


Python 3

در این نسخه دیگه از پایتون 2 پشتیبانی نمیشه و MotionBuilder بطور کامل به پایتون 3.9.7 منتقل شده است. پشتیبانی از Python 3 به توسعه دهندگان بهبود عملکرد و امنیت را ارائه می دهد. 


Updated Keyboard Shortcuts Editor

Keyboard Shortcuts Editor برای گنجاندن ویژگی های جدید و همچنین رفع مشکلات نسخه قدیمی بازسازی شده است.


ویژگی های به روز شده Keyboard Shortcut Editor به شما این امکان را می دهد:

- حالت تعامل factory Keyboard را از یک کپی ویرایش کنید.

- حالت‌های تعامل صفحه کلید کاربر فعلی، تکراری و حذف را تنظیم کنید.

- با فهرست بهبود یافته حالت‌های تعامل صفحه کلید Factory/User/Python Editor جستجو کنید.

- نام action را با یک فیلد متنی جدید جستجو کنید.

- نام action مرتبط با یک کلید میانبر با یک فیلد ورودی جدید را جستجو کنید.


Motion Blend: Take Start/End time value improvement

یک گزینه جدید به نام Sync Take/Edit Start & End به Motion Blend General Options اضافه شده است تا همگام سازی خودکار بین مقادیر Edit و Take time حذف شود.


این گزینه به این دلیل اضافه شد که مقدار زمانی هر Motion Blend Edit تغییر می کند، زمانی که انتخاب می شود، مقادیر زمان شروع/پایان فعلی را ذخیره می کند. هنگامی که یک Motion Blend Edit متفاوت را انتخاب می کنید، MotionBuilder مقادیر زمان شروع/پایان فعلی را با مقادیر ذخیره شده در Motion Blend Edit به روز می کند، که می تواند گیج کننده باشد.

اکنون، Sync Take/Edit Start & End را فعال کنید تا تنظیم محدوده خودکار بطور اتوماتیک اعمال شود (رفتار legacy).


Animation Layers

در این نسخه اکنون یک editable color hint جدید در Animation Layer Editor موجود است تا به شما کمک کند لایه انیمیشن فعال را شناسایی کنید و از اصلاح لایه اشتباه خودداری کنید.


این Animation Layer color hint در لایه های مربوطه در Controls Transport و Story window ظاهر می شود.


لایه انیمیشن Base قرمز است و لایه اول (AnimLayer1) زرد است. هر لایه ایجاد شده بعد از آن یک رنگ منحصر به فرد داده می شود. می توانید رنگ لایه ها را در ویژگی های لایه انیمیشن سفارشی کنید.


Extra Character Controls for sub bones

یک تنظیمات Extra به Character Preferences اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که آیا وقتی استخوان‌ها را در Character Controls انتخاب می‌کنید، تک تک استخوان‌های انگشت/پا/ستون/گردن انتخاب شوند یا خیر.



Updated Character effector selection

رفتارهای جدیدی به Character Controls اضافه شده ‌اند تا کنترل بصری بیشتری بر انتخاب سلول‌های اثرگذار در نمایش کاراکتر به شما بدهد. 


وقتی کلیک می کنید:

...یک قسمت خالی از Definition and Controls tabs

- برای انتخاب همه effectors در نمای فعلی، تنها کلیک کنید

- برای حذف همه effectors دوبار کلیک کنید

- برای انتخاب همه effectors در همه نماها، روی Shift کلیک کنید.

- برای افزودن تمام effectors در نمای فعلی به انتخاب، Ctrl کلیک کنید (اگر قبلاً انتخاب شده است، برای حذف effectors از قسمت انتخابی، Ctrl کلیک کنید)


Independent IK Pull property

دو properties جدید، IK Pull و IK Pull Hips، زمانی که منبع یک Character/Control Rig باشد، به ویژگی های Control Rig اضافه شده است، شبیه به existing Reach property است.


در نسخه‌ های قبلی، ویژگی‌های IK Pull و IK Pull Hips روی کاراکتر زمانی به اشتراک گذاشته می‌شد که منبع آن یک Character یا Control Rig بود و مشکلاتی در هنگام جابجایی از یک منبع به منبع دیگر رخ می‌داد.


New Save reminder

یک Save reminder جدید به MotionBuilder اضافه شده است تا دکمه ذخیره یادآوری موجود را تکمیل کند که دیدن آن دشوار است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. Save Reminder Dialog پنجره جدیدی است که در جلوی کار شما ظاهر می شود و از شما می خواهد ذخیره کنید.



Profiling Center changes now saved

در نسخه‌ های قبلی MotionBuilder، هرگونه تغییری که در گزینه ‌های پنجره Profiling Center در System Nodes ایجاد میشد، پس از راه‌اندازی مجدد MotionBuilder باقی نمی‌ماند: همه مقادیر در تِب Profiling Center بازنشانی شدند. تنها راه تداوم تغییرات قبل از انتشار این به‌ روزرسانی، کلیک کردن روی دکمه « Save User Settings» بود که به‌طور پیش‌فرض پنهان است.

اکنون، تغییرات شما ذخیره شده است. دکمه‌های Save/Reset/Restore پنجره Profiles Center هنوز وجود دارند، اما هرگونه تغییر در مقادیر اکنون در فایلِ پیکربندی باقی می‌ماند و دفعه بعد که MotionBuilder را راه‌اندازی می‌کنید به درستی تنظیم می‌شود.


New unified scaling behavior

یک تنظیم جدید در فایل پیکربندی MotionBuilder، LegacyScalingBehavior معرفی شده است تا به شما امکان می دهد از یک رفتار مقیاس پذیری یکپارچه استفاده کنید که حتی برای نشانگرهای Sphere/Capsule نیز اعمال می شود یا رفتار مقیاس بندی قدیمی را حفظ می کند که بر ویژگی های Size و Length تأثیر می گذارد.

در نسخه ‌های قبلی، مشکلی وجود داشت که scaling markers که از Sphere یا Capsule Marker Look استفاده می‌کردند، به جای استفاده از ویژگی Scaling واقعی، ویژگی‌های Size و Length را تغییر می دادند. این مقیاس نادرست، سلسله مراتب زیر آن markers را تحت تأثیر قرار میداد، زیرا عملیات مقیاس بندی هیچ تأثیری نداشت. این تنظیمات پیکربندی جدید LegacyScalingBehavior به شما امکان می‌دهد از رفتار فعلی یا یک رفتار مقیاس‌بندی یکپارچه استفاده کنید.


Tearable Models Visibility menu

این ویژگی در دسته بندی تغییرات General قرار گرفته است. اکنون می‌توانید Display menu> Models Visibility menu را باز کنید، شبیه به منوی Show/Hide کردن کنترل‌های کاراکتر، به شما این امکان را می‌دهد که منوی نمایان بودن مدل‌ها را    «tear-off» یا اصطلاحا پاره یا جداسازی کنید و آن را به یک منطقه مناسب از صفحه منتقل کنید.



امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشید، اگر کاربر این نرم افزار هستید حتما نظرات خودتون را با ما به اشتراک بگذارید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید